Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rasisme

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-07, 19:59   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rasisme

Jeg kjenner det går kaldt nedover ryggen hver gang noen snakker om "han der negeren som spiller på Brann" ... eller de som ikke ser såpene på TvNorge, såkalte "neger-såper". Jeg prøver iherdig å fortelle dem at slikt ikke passer seg, hvorpå han presterte å si "hva skal jeg kalle dem, da? Svartingene?" Hvorfor må du kalle "dem" noe da? svarer jeg, men til hvilken nytte.

Liker ikke at min datter hører slikt prat, men hva kan man gjøre. Dette er absolutt rasisme i mine øyne, selv om de mener at alle mennesker er like mye verdt.


Sist redigert av Skremmern : 19-06-07 kl 22:22.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:05   #2
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rasisme

Skjønner i aller høyeste grad hva du mener. Svigerfamilien snakker ofte om "de derre svartingan", og hovedpoengene i historiene er vist at de er mørke i huden, og da er de frekke, kriminelle, rare og ekle. Jeg blir fysisk kvalm. Tror og håper at svigermor har begynnt å forstå at jeg misliker det veldig sterkt når hun snakker slik.

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:12   #3
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rasisme

Er glad mine foreldre, og svigers, ikke snakker slik. Svigerfar har vel en litt anstrengt forhold til "dessa utlendingane" men han snakker ikke om det forran barna mine, heldigvis.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:19   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rasisme

Jeg er så glad ingen i familien min snakker sånn om andre mennesker. Husker farmora mi kommenterte at noen i fjern familie hadde adoptert en "svarting", og at det gikk kaldt nedover ryggen min. Dette er sikkert 15 år siden - hun er død nå. Hadde definitivt ikke likt at ungene mine måtte høre sånne kommentarer.

I går tok jeg taxi i en liten by ikke langt fra her hvor jeg bor, og da kommenterte taxisjåføren at hotellene var så fulle fordi det var så mye japser i byen. Syntes ikke noe om det heller. Hvorfor ikke si japanere?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:21   #5
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme

Blir mange her lei seg av å bli kalt en nordbagge av en svenske?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:22   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rasisme

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Blir mange her lei seg av å bli kalt en nordbagge av en svenske?

Jeg kan ikke nok svensk til å vurdere underteksten i dette ordet brukt av en svenske.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:22   #7
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rasisme

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Blir mange her lei seg av å bli kalt en nordbagge av en svenske?

Det trodde jeg var helt normalt. Min far kalte meg alltid "jævla norrbagge" når han var sinna...

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:24   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme

Jeg antar jo at rasismen går begge veier. Jeg vil bare ha avklart hvordan folk føler om sin egen nasjonalitet og bemerkninger til den.

Om en av utenlandsk nasjonalitet sier at alle norske kvinner er horer, hvor mange her blir djupt såra og vonbroten da?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:26   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme

Jeg unngår som regel å si "neger" selv, siden jeg vet at det ordet helst ikke skal brukes. Men jeg må bare si at ikke finnes rasist i det hele tatt og har brukt ordet neger i mange år uten å skjønne at det var ille. Jeg tenkte ikke over det før for et par år siden, da ordet begynte å bli mer omdiskutert. Jeg har aldri ment noe negativt med det og har aldri brukt det mot noen.
Poenget mitt er at man ikke automatisk er rasist om man sier ordet neger, man er heller kanskje litt lite opplyst. Synd om et menneske skal bli stemplet som rasist fordi han eller hun bare ikke vet bedre.
Selv gir jeg beng i hva folk kaller hverandre så lenge det ikke er ment som skjellsord, men jeg unngår som sagt å si neger fordi jeg vet hvordan folk reagerer på det. Jeg sier "svart".

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:28   #10
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme

Er alle av afrikansk opprinnelse svarte?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:31   #11
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Blir mange her lei seg av å bli kalt en nordbagge av en svenske?



Ikke jeg. Latterpint hadde jeg blitt, men ikke lei meg.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.


Om en av utenlandsk nasjonalitet sier at alle norske kvinner er horer, hvor mange her blir djupt såra og vonbroten da?

Ikke jeg. Hvordan kan man bli såra og vonbroten av en sånn påstand? Den er jo absurd og latterlig. Ikke minst er den usann i forhold til min forståelse av hva en hore er.

Jeg liker forøvrig heller ikke rasister, og min terskel for hva jeg karakteriserer som hverdagsrasisme er veldig lav. Jeg tar ikke fem øre for å si meningen min heller hvis det gjelder noen jeg vet jeg kan nå fram til. Ingen i min familie tør å være rasistiske når jeg og søsteren min er der (de eldre har prøvd noen ganger), da blir de satt grundig på plass.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:34   #12
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme

Jeg har hatt familiemedlemmer som er nedlatende i tone og ordvalg i forhold til innvandrere/folk med annen hudfarge. Jeg blir skikkelig sur og kranglete, og viser tydelig hva jeg mener. Det har bedret seg, jeg har heldigvis ikke opplevd noe slikt med sønnen min til stede. Dersom det skulle skje, tror jeg kjapt han vil forstå hva jeg synes om saken iallefall.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:37   #13
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rasisme

Da jeg vokste opp ble alle med mørk hudfarve kalt neger. Slik var det bare. Det er ikke noe rasistisk i det.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:38   #14
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rasisme

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er alle av afrikansk opprinnelse svarte?

Ikke mine unger.

Vell, de er jo bare halvt afrikanere, da.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:39   #15
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Poenget mitt er at man ikke automatisk er rasist om man sier ordet neger, man er heller kanskje litt lite opplyst. Synd om et menneske skal bli stemplet som rasist fordi han eller hun bare ikke vet bedre.

Det er jeg helt enig i, Iset. Hva som til enhver tid er politisk korrekt omtale, er ikke alltid innlysende for alle. I mine ører høres ikke "svart" bra ut, selv om det muligens er dette som er det "godkjente" begrepet nå. "Svart" blir litt for likt "svarting" for meg, og det synes jeg har en klart negativ undertekst.

For mange nordmenn er ikke "neger" et negativt ladet ord, men en ytre beskrivelse - på linje med "han Brann-spilleren med de lyse krøllene". Det utelukker naturligvis ikke at andre kan legge noe nedsettende i samme begrep.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:39   #16
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rasisme

Jeg har en eks svoger som er rasist og søstre som er smårasistiske.
Jeg sier lart fra hva jeg menr om uttalelsene deres.

Et eksempel var ang bursdagsfeiring og barn og det med servering av svinekjøtt til muslimer.
EN sleivkommentar om at man måtte jo srvere det for da kom de ikke tilbake..
Jeg svarte med at jeg hadde normal folkeskikk og det kunne ikke falle meg inn å gjøre noe slikt, men folkeskikken stakk vel ikke så dypt hos alle andre......
Da ble det bortforklaringer så det holder ja.

Foran mine unger er det ikke lov å snakke nedsettende om andre mennesker på grunnlag av form eller farge. Enkelt og greit.
De har også fått klar beskjed om at klarer de ikke overholde det så trenger de ikke komme.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:42   #17
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rasisme

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Blir mange her lei seg av å bli kalt en nordbagge av en svenske?

Skal ikke si jeg hadde likt det nei.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:44   #18
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Skal ikke si jeg hadde likt det nei.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:45   #19
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme

Er det egentlig rasisme å henvise til hudfargen til noen? Rasismebegrepet i seg selv henviser jo til holdninger og menneskesyn som sier at noen av en rase er bedre enn noen andre.

Om jeg henviser til de hvite menneskene som er en minoritet i Afrika, eller om jeg henviser til de mørkhudete (evt negerne) som er i mindretall i Norge, så sier jeg jo ingen ting om at noen av dem er bedre enn de andre. Det blir nesten som at man ikke skal kunne henvise til kjønn heller, for det teller jo ikke. "Vi er jo mennesker og personer, -ikke kjønn." Det blir litt lettere å kommunisere dersom vi kan gruppere litt.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:48   #20
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rasisme

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Blir mange her lei seg av å bli kalt en nordbagge av en svenske?

Det har jeg ennå tilgode å bli kalt. Jeg ville ikke blitt lei meg, snarere overrasket.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no