Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om å la barn gå til barnehagen alene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-07, 20:53   #1
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Om å la barn gå til barnehagen alene

Fikk meg en sjokkartet opplevelse i går.
Vi bor kun cirka 300 meter fra barnehagen. I går når jeg og ungene kom ut døra møtte vi ei jente som går i samme barnehage. Hun bor kanskje 300 meter fra oss igjen i et rolig boligfelt med lite biltrafikk. Vi snakket litt og hun ville gå sammen med oss. Jeg sa hun nesten måtte vente på mamma eller hvem det var som fulgte henne. Da svarte hun at hun gikk alene. Denne jenta har fortalt en skrøne eller ti før så jeg tok det ikke så alvorlig. Vi måtte gå og hun slo følge og insisterte på at hun ikke ventet på noen.
Da vi kom til barnehagen ble jeg med inn på hennes avdeling og forklarte situasjonen til assistenten som var der. Jeg sa at han måtte ringe moren så de ikke ble gående å lete etter henne. Da svarer han at "Neida, * pleier ofte å gå alene til barnehagen så det er helt i orden".
Er det bare meg som er sjokkert over dette? Greit at barnet er 5 år og at veien til barnehagen er ganske kort og uten veldig trafikk. Likevel synes jeg dette er helt horribelt! Og det som nesten er verst synes jeg er at barnehagepersonalet signaliserte at dette var helt greit?!
Blei skikkelig skuffa fordi vi er ellers veldig fornøyd med barnehagen. Tenkte jeg skulle ta en prat med styrer i morra.
Synes dere jeg blander meg i noe jeg ikke har noe med? Er jeg hysterisk? Eller er dere enig i at dette virkelig ikke går ann?

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 20:55   #2
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene.

Oi. Jeg er svært lite hønemoraktig, og synes det kun er en fordel at ungene blir selvstendige og greier ting selv, men min femåring hadde aldri i verden fått gå alene til barnehagen.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 20:56   #3
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene.

Jeg syns en femåring er for liten til å gå alene til barnehagen. Men så bor jeg også i Oslo hvor det er vanlig å følge barna også det første og andre året på skolen, så jeg er nok litt preget av det.

Mannen syns forresten også hun var for liten til å gå alene.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 20:58   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene.

Siden jeg ikke vet noe om hjemmesituasjonen til dette barnet, så skal jeg ikke uttale meg.

Jeg sendte forøvrig sønnen min i park alene. Dvs. jeg satt han på bussen og han ble hentet på bussen. Da var han fem.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 20:59   #5
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene

Tja. Det kommer vel an på.

Vi bor rett ved siden av barnehagen, så minstemann fikk lov til å gå hjem alene når vi ringte og ga beskjed. Det var en fin trening til skolestart.

Men det kommer som sagt an på mye. Barnets modenhet, avstand, at det er noen voksne som følger med osv.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 21:01   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene.

Mye mindre barn enn femåringer er ute og leker uten tilsyn i timevis, så jeg syns egentlig ikke det var spesielt sjokkerende. Mange seksåringer går alene på trafikkerte veier til skolen, og de er ikke så mye større.
Min femåring er ikke ute alene ennå. Men en av storebrødrene fikk gå alene til barnehagen noen ganger den siste våren han gikk der. Han var nesten sju år, og barnehagen lå 100 meter unna. Jeg var likevel så hønemor at jeg ringte og spurte om han hadde kommet fram. Det kan jo godt hende foreldrene til denne jenta også gjør det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 21:05   #7
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene

Kommer alt an på ungen det der.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 21:05   #8
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene

Uten å vite noe mer synes jeg det er vanskelig å synse for mye om det. Jeg er alt for redd til å la barna gå alene noe som helst sted, men vi har noen i nærheten her som lar ungene ordne det meste selv fra tidlig alder. De er høyest oppegående, har stor omsorg for barna sine, men har rett og slett en uforståelig lav terskel på det å være redd for dem. Vi har vagt snakket om det, og de er slik helt bevisst fordi ungene skal bli selvstendige tidlig.
Man er forskjellig ja.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 21:05   #9
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene.

Vi bor 100 mtr fra bhg og jeg ser nesten helt frem, men det ville ikke ha falt meg inn å sende Junior alene avgård til bhg. Nå er han bare 2,5 år, så det er ikke helt sammenlignbart

Jeg ville iallefall blitt forskrekket om noen av foreldrene i vår bhg sendte barnet sitt alene til bhg.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 21:07   #10
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Uten å vite noe mer synes jeg det er vanskelig å synse for mye om det. Jeg er alt for redd til å la barna gå alene noe som helst sted, men vi har noen i nærheten her som lar ungene ordne det meste selv fra tidlig alder. De er høyest oppegående, har stor omsorg for barna sine, men har rett og slett en uforståelig lav terskel på det å være redd for dem. Vi har vagt snakket om det, og de er slik helt bevisst fordi ungene skal bli selvstendige tidlig.
Man er forskjellig ja.

Det er nesten meg. Jeg har bevisst lagt opp til selvstendiggjøring av ungene. Og det får både de og jeg igjen for. Bl.a. er det en av tingene barnehagen skryter av når det gjelder Iben, så noe må jeg jo gjøre riktig.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 21:11   #11
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene

Naboen vår lot gutten sin på 5 år gå hjem fra barnehagen alene, og vi bor vel ca. 1,5 km unna. Halve veien er 50 sone og innbefatter hovedfartsåren til de som kjører fra jobb. På toppen av det hele har gutten ADHD, og jeg hadde hjertet i halsen hver gang jeg så han danse midt i veien på tur hjem.

Jeg synes det var så horribelt at jeg tok kontakt med barnehagen og ba dem ta dette opp med foreldrene. De var helt enige og hadde tenkt på det lenge. Enden på visa var at faren begynte å hente han i bil, og at jeg heller fikk kose meg med synet av en gutt som hoppet opp og ned i forsetet, usikret.

Noen er det rett og slett ikke håp for.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 21:13   #12
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene

I vår barnehage måtte alle barna bli fulgt inn på avdelingen, slik at de voksne kunne gi hverandre beskjeder. Det synes jeg er en veldig god regel.

Jeg skjønner veldig godt at du reagerte på at hun gikk alene til barnehagen, men jeg skjønner ikke at det er barnehagen du her er skuffet over?
At de tillater det kan jo like gjerne være fordi de har kapitulert etter en intens diskusjon med foreldrene, f.eks?
Så lenge det ikke er aktuelt for deg å gjøre det samme med dine barn, så ser jeg virkelig ikke behovet for å snakke med noen i barnehagen om det.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 21:28   #13
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene

Synes ikke det høres noe særlig ut, vet ikke om jeg ville gjort noe med det selv, men skjønner godt om du gjør det.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 21:29   #14
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.815
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Om å la barn gå til barnehagen alene

Om et år er ungen seks og skal kanskje gå alene til skolen. Har foreldrene og barnehagen har gjort en avtale, synes jeg ikke det er noen grunn til å bli skuffet over barnehagen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 21:31   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene

Jeg syns det kommer helt an på barnet og veien til barnehagen, jeg.

Bor barnet i grei gåavstand - dvs. noen hundre meter, det bare er gangsti og et rolig boligstrøk, samtidig som barnet er modent nok til det, så kanskje?

Jeg har kjent en gutt som gikk til barnehagen selv. Da var det snakk om en avstand på ca 400 meter, og moren sto på balkongen og fulgte med ham. Han var stolt som en hanekylling da han ankom om morgenen.

Jeg tror neppe jeg ville gjort det selv, men da fordi jeg er litt kontrollfreak og liker å ha kontakt med barnehagen hver dag.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 21:47   #16
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene

Hos oss var det i fjor ei jente på 6 som bodde 200 meter fra barnehagen som gikk til og fra alene. ut av barnehage, krysse en stor parkeringsplass (som stort sett er tom, men dog), og en vei. Jeg likte det ikke.

Nå er det en gutt som er 5 år som får lov til å SYKLE til og fra barnehagen!! Bor vel 6-700 meter unna, men likevel synes jeg det er drøyt. Skulle hørt faren sa til dem i barnehagen: "Han bruker jo hjelm". Eh - javel.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 21:51   #17
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 768
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene

Tror ikke at jeg ville sendt lillesønn alene i barnehagen, men det er nå meg.

Som andre sier her, det kommer helt an på modenheten til barnet, om veien er trygt, og om foreldre har kontakt med barnehagen slik at bhg. vet at barnet kommer alene. Hvis alt dette er iorden, så ser jeg ikke helt problemet med å sende barnet alene til barnehagen.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 21:53   #18
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene

Synes det høres helt villt ut.

Og argumentet om at "mange barn som er mye yngre enn fem år leker i timesvis alene uten tilsyn", gjør det ikke noe bedre.

Min gutt er 4 1/2 år, og det kunne ikke falle meg inn å la han leke uten tilsyn i det hele tatt.

Hvorfor i all verden skal man la en femåring gå alene til barnehagen?
Det høres bare trist ut.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 22:04   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene

Et lite tankekors...

Da jeg var fem år begynte jeg på skolen...
Jeg gikk alene til og fra skolen hver dag, langs en bilvei - ca 500 meter, det var fler i min klasse som bodde lenger unna enn som så, de gikk de med, helt alene, eller sammen med venner som bodde langs veien.

Men så vokste jeg opp i steinalderen også, da - og verden var vel mer naiv...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 22:11   #20
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene

Jeg ville ikke sendt en femåring alene til barnehagen.

Men da jeg var 5 gikk jeg alene til barnehagen, det var helt vanligi nabolaget tror jeg. Jeg gikk innom en annen jente som var like gammel og så gikk vi sammen resten av veien.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no