Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilke planter skal vi pynte terrassen vår med i år?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-13, 13:08   #21
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke planter skal vi pynte terrassen vår med i år?

Takk!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 13:11   #22
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke planter skal vi pynte terrassen vår med i år?

Bare hyggelig. Jeg kommer nok muligens til å flytte de små opp på verandaen i krukker og sette ned litt høyere der de små står nå, men jeg må roe ned plantehandlinga nå.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 10:26   #23
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Hvilke planter skal vi pynte terrassen vår med i år?

Må komme en en erkjennelse her. Begynner å bli skeptisk til at oliventreet mitt faktisk kommer tilbake. Det jeg trodde var skudd er nok ikke skudd alikevel. Treet har nok ikke overlevd dessverre. Jeg skal gi det to uker til. Hvis det ikke skjer et mirakel så bytter jeg det ut med Sveitservier. Tusen takk for tips. Det så kjempefint ut.

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 10:32   #24
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Hvilke planter skal vi pynte terrassen vår med i år?

Etter å ha gjort noen undersøkelser har jeg funnet ut at oppstammet vrihassel skal kunne egne seg godt i potte. Og kan stå ute hele vinteren. Den er jo dekorativ uten blader også.

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 10:56   #25
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke planter skal vi pynte terrassen vår med i år?

Jeg er veldig glad i fuksia, petunia og margeritter selv - det florerer gjerne av dette hos meg, hvert år. Til 17. mai plantet jeg margeritter og petunia i hvitt og blått sammen med røde pelargonia. Hortensia og lavendel har jeg gjerne også i en krukke hver. Jeg har også Skaugum, som overvintrer sammen med pelargonia i boden fra år til år. Utrolig lettstelte, flotte og villige planter som trives i potter.

Pelargonia


Skaugum begonia

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 21-05-13 kl 11:01.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 11:17   #26
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Hvilke planter skal vi pynte terrassen vår med i år?

Forresten så har jeg handlet rosa pelargonia, rosa margeritter, hvite spanske margeritter, knallrosa sommergeorgin og en nydelig hagehortensia. Hagehortensiaen ble plantet i bed ved terrassen på fremsiden av huset. De andre har blitt plantet i krukker rundt omkring.
Det ble så fint på terrassen og hagen nå. Kjempefornøyd! Gleder meg til å fortsette å jobbe med hagen utover sommeren.

Eneste jeg lurer på nå er hvordan jeg skal få sommerblomstene til å overleve når vi reiser bort 3 uker i juni/juli. Hvordan gjør dere det?

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 12:13   #27
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke planter skal vi pynte terrassen vår med i år?

Stemor,Margeritter og lavendel er faste innslag på verandaen. Og Dronning Ingrid

I år har jeg sådd erteblomster i en stor krukke, og håper vi får masse fine erteblomster som slynger seg oppover stativet.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 12:34   #28
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke planter skal vi pynte terrassen vår med i år?

Opprinnelig lagt inn av Tonjemor, her.

Forresten så har jeg handlet rosa pelargonia, rosa margeritter, hvite spanske margeritter, knallrosa sommergeorgin og en nydelig hagehortensia. Hagehortensiaen ble plantet i bed ved terrassen på fremsiden av huset. De andre har blitt plantet i krukker rundt omkring.
Det ble så fint på terrassen og hagen nå. Kjempefornøyd! Gleder meg til å fortsette å jobbe med hagen utover sommeren.

Eneste jeg lurer på nå er hvordan jeg skal få sommerblomstene til å overleve når vi reiser bort 3 uker i juni/juli. Hvordan gjør dere det?

Stapp (brus)flasker fylte med vann, oppned i krukkene. Plantene trekker til seg det dem trenger. Holder ganske lenge.

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 12:49   #29
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke planter skal vi pynte terrassen vår med i år?

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Stapp (brus)flasker fylte med vann, oppned i krukkene. Plantene trekker til seg det dem trenger. Holder ganske lenge.

Funker utmerket! I tillegg gjør jeg gjerne vanne-avtaler med naboer. Vi bytter på å passer hverandres potter etter hvem som er hjemme.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no