Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håret

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-16, 11:27   #1
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håret

Jeg har brukt Tigi i forskjellige varianter det siste året med godt hell. Men nå må jeg bytte, for jeg har fått eksem i hodebunnen.

Så jeg er på jakt etter en god sjampo som er mild mot hodebunnen, som gir fukt til håret uten å tynge.

Hva anbefales?

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 11:36   #2
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håret

Enten Davines Momo eller Sebastian Hydre, vil jeg si.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 11:39   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håret

Du kan ikke ha blitt allergisk mot MI da? Jeg trodde jeg trengte mildere sjampo og. Men uansett hvor mild den er så klør jeg og er rød i hodebunnen. Men om den er MI fri så tåler jeg alt. TIGI inneholder MI.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 11:55   #4
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håret

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Du kan ikke ha blitt allergisk mot MI da? Jeg trodde jeg trengte mildere sjampo og. Men uansett hvor mild den er så klør jeg og er rød i hodebunnen. Men om den er MI fri så tåler jeg alt. TIGI inneholder MI.

Alle produkter fra Davines er uten MI; jeg kontaktet dem og spurte da jeg mistenkte sterkt at jeg var allergisk mot MI. Pureology har MI, så jeg kuttet dem ut, og hodebunnen ble endel bedre, men jeg sliter også med at det blir tett selv om jeg har kort hår (jeg blir stram og får sår og små kuler i hodebunnen).

Sebastian har MI, dessverre, men om du ikke har problemer med dette stoffet, er det en veldig fin shampoo. Jeg har kuttet alle produkter med MI etter at jeg fikk store sår i ansiktet av en ansiktskrem som inneholdt MI.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012

Sist redigert av Nera : 01-04-16 kl 12:02.
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 13:00   #5
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håret

Jeg bruker økologisk sjampo nå. Den jeg bruker nå er jeg ikke helt fornøyd med siden jeg syns håret blir litt trått. Men tenker å teste sjampoen fra Vossabia. Kanskje det kunne være noe for deg? Vossabia.no. Jeg har også veldig trøblete hodebunn. Tørr, eksem og sår om jeg bruker samme sjampo over tid, så leter fortsatt.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 13:03   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håret

KMS headremedy har funket bra her når hodebunnen har vært tørr og kløende.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 13:04   #7
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håret

Jeg har gått over til ingefærshampo fra Bodyshop, etter tips her inne.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 13:08   #8
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håret

Jeg må bytte en del ganger for det er som om etter en stund blir jeg allegisk mot det meste. Klør som F. Butikkshampoer tåler jeg bedre enn frisørshampoer virker det som.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 13:55   #9
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håret

Jeg bruker Aubrey Honeysucle Rose. Den har reddet håret mitt fra å være en tørr høysåte til å bli mykt og skinnende, og det uten at jeg har fått kløende hodebunn igjen.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 14:21   #10
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håret

Godt mulig jeg er allergisk mot noe. Jeg er atopiker og reagerer på det meste.

Ser det er flere alternativer her, så da kan jeg prøve meg frem.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 14:21   #11
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håret

Jeg er på fjerde uka uten sjampo. Hodebunnen er fantastisk (!) og jeg håper resten av håret følger etter snart.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 14:39   #12
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håret

http://www.nrk.no/livsstil/allergifr...ter-1.12572094

Jeg reagerer veldig forskjellig på forskjellige sjampo. Alt fra å hovne opp rundt skuldrene der det våte håret traff, til kløende hodebunn. Stort sett kløende hodebunn.
MI er ganske nytt stoff men som veldig mange er allergisk mot. Og du er nok ekstra utsatt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 14:43   #13
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håret

Oi! De henda der ser ut som min høyre hånd! Jeg har eksem på hender og føtter hele tiden, men de siste ukene har jeg hatt flekkvise steder uten hud og sprekker. Høyrehånda er veldig sår og hoven. Ser ikke ut.
Men det er jo den hånda jeg bruker til alt mulig rart i huset.

Sjekk alle merkene, da.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 16:31   #14
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håret

Jeg reagerer på det aller meste. Frisøren min har nærmest gitt opp, men KMS Head Remedy for sensitiv hodebunn er den beste. Jeg har så langt hår at jeg kan ta litt annen shampoo eller kur i lengden på håret, slik at det ikke kommer i hodebunnen, og det funker fint.
Frisøren min kan fortelle at shampoo for sensitiv hodebunn gir dessverre nada til resten av håret, men hodebunnen trumfer alltid, så det er den man må ta hensyn til.

Loreal Professionel til sensitiv hodebunn funker også.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 16:35   #15
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håret

Egg hair wash
Høres rart ut kanskje, men fungerer veldig bra syns jeg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-16, 05:09   #16
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håret

Jeg reagerer på stort sett alt av sjampo. Den som jeg har brukt lengst nå og faktisk ikke har blitt dårlig av etter en stund er Wella SP balance Scala sjampo. Pluss at jeg bruker hårkuren i samme merket som sjampoen som balsam.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-16, 11:41   #17
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.865
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håret

Prøvd Neutral sine produkter?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-16, 11:55   #18
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håret

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Prøvd Neutral sine produkter?

De er temmelig uttørkende, og balsamen er som vann, så her i huset brukes Neutral bare på hunden (jeg liker ikke lukta av hundeshampoo).

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no