Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Å feste Window film til vindu

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-17, 22:17   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Å feste Window film til vindu

Eg har kjøpt Window film på Clas Olson. Det står på pakka at den kleber seg sjølv til vinduet, men ein skal bruke såpevann og vindusnal. Æh. Kor skal det vatnet på då? Er det nokon som kan gje meg steg for steg-varianten sånn at dette faktisk kan bli fint?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 22:20   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å feste Window film til vindu

Tipper du skal spraye såpevannet på vinduet og legge på folien og stryke ut med nalen. Akkurat på samme måten som man legger tapet, stryke ut evt luftbobler så det sitter helt inntil vinduet.

Tipper, altså. Har ikke prøvd sånn folie, bare en som man limer på.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 22:29   #3
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å feste Window film til vindu

Det blir mye lettere idet man tar av plasten som dekker limet, har jeg hørt. Jeg finnes ikke handy, men fikk fint til å sette på slik nå nylig.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 22:35   #4
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å feste Window film til vindu

Jeg gjorde dette i fjor engang. Tror jeg bare klinte såpevann på vinduet. Strøk med hender og nal etter på om det ble litt bobler, men disse forsvant etter hvert. Av seg selv ja.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 22:50   #5
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Å feste Window film til vindu

Det sitter en film fast på selve frostingfilmen, og denne må tas av først. Så sprayer du på såpevann, fester filmen og stryker ut med nal. Hvis det er et lite vindu i ytterdør, bruker du bare fingrene til å stryke ut, det går helt fint.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 23:07   #6
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å feste Window film til vindu

Å søte dere, takk. Nal har eg ikkje, men eg har ein søt liten dame-vater som eg sikkert kan bruke. Og det skal på små ruter, geitrams og så skal eg bruke resten på eit soveromsvindu.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no