Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

30 liter, 20 000 kroner

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-13, 21:27   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 30 liter, 20.000 kroner

Må dere ha dusjhjørne og badekar? Kan dere ikke dusje i badekaret og spare masse plass?

Jeg hadde ønsket mer varmtvann. Vi hadde en tank på størrelse med den du beskriver når jeg vokste opp, og vi måtte avtale kvelden før hvem som skulle dusje dagen etter. Hvis jeg skulle vaske håret holdt ikke vannet til noen andre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 21:28   #22
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 30 liter, 20.000 kroner

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Det kottet den eventuelt skal inn i, er det mulig å gjøre det større? Det er vel høyden det går på?


Jeg ville gjort mye for å fått inn minst en 200liters tank.

Kottet er klemt inn mellom et skråtak, et betonggulv, og et røropplegg for ventilasjon. Jeg tror ikke borettslaget vil se mildt på at det stikker en varmtvannbereder opp av taket!

Men vi har diskutert andre alternative plasseringer, f.eks. i det litt større kottet i gangen, men da må det legges helt nye rør, og det blir nok en mye mer omfattende jobb?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 21:29   #23
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 30 liter, 20.000 kroner

Jeg har vokst opp i en familie med 300L tank. Det er fullt mulig å tømme den også.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 21:30   #24
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: 30 liter, 20.000 kroner

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg så noe veldig lurt i USA. Det er en liten sak som vannet gårnigjennom og blir varmt. Størrelse på en eller maks to Corn Flakes pakker. Fungerte som bare det og vi var seks i huset som dusjet.

Sånne har de mye av i Tyskland også. 'Durchlauferhitzer' Da har de gjerne en på badet og en hengende over kjøkkenbenken. I alle fall på begynnelsen av 90-tallet da jeg bodde der.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 21:31   #25
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 30 liter, 20.000 kroner

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Må dere ha dusjhjørne og badekar? Kan dere ikke dusje i badekaret og spare masse plass?

Jeg hadde ønsket mer varmtvann. Vi hadde en tank på størrelse med den du beskriver når jeg vokste opp, og vi måtte avtale kvelden gør hvem som skulle dusje dagen etter. Hvis jeg skulle vaske håret holdt ikke vannet til noen andre.

Oi! Så ille er det ikke her, altså. Her rekker vi å både dusje begge to og mannen barbere seg. Da dusjer jeg i 10 minutter, og mannen i ca 20 (pluss barbering). Vi kunne sikkert ha flyttet badekaret fra under skråtaket (der kan man nemlig ikke dusje på daglig basis, altså), men der tror jeg nok mannen setter foten ned, han VIL ha dusj, og jeg VIL ha badekar. Om vi så må avtale når vi kan bruke dem.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 21:32   #26
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 30 liter, 20.000 kroner

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har vokst opp i en familie med 300L tank. Det er fullt mulig å tømme den også.

Ha ha, det ser jeg faktisk på som et argument for å ikke bytte til noe større.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 21:32   #27
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.920
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 30 liter, 20.000 kroner

Jeg har en niåring og en tolvåring og vi har allerede innført roteringssystem på dusjing. Særlig niåringen kan dusje utrolig lenge.

Jeg ville gått for så stor tank som mulig. Og, om det er sånn at det blir vanskelig å skifte tank senere virker det fornuftig at den tanken dere murer inne nå er så ny som mulig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 21:40   #28
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.177
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: 30 liter, 20.000 kroner

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Sånne har de mye av i Tyskland også. 'Durchlauferhitzer' Da har de gjerne en på badet og en hengende over kjøkkenbenken. I alle fall på begynnelsen av 90-tallet da jeg bodde der.

Er det noe slikt kanskje?



:har gassbereder og ikke slike problemer:

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 21:41   #29
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.177
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: 30 liter, 20.000 kroner

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Er det noe slikt kanskje?



:har gassbereder og ikke slike problemer:

Den siste setningen var altså ikke ment som skryt, men at jeg ikke har peiling på hva jeg snakker om her.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 21:43   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 30 liter, 20.000 kroner

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Oi! Så ille er det ikke her, altså. Her rekker vi å både dusje begge to og mannen barbere seg. Da dusjer jeg i 10 minutter, og mannen i ca 20 (pluss barbering). Vi kunne sikkert ha flyttet badekaret fra under skråtaket (der kan man nemlig ikke dusje på daglig basis, altså), men der tror jeg nok mannen setter foten ned, han VIL ha dusj, og jeg VIL ha badekar. Om vi så må avtale når vi kan bruke dem.

Nei, men dere har ikke tenåring med langt hår ennå.

Jeg mente ikke at dere måtte ha enten/eller. Vi har begge deler, men står i badekaret når vi dusjer. Det er da ganske vanlig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 21:45   #31
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.641
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 30 liter, 20.000 kroner

Jeg ville sett på muligheten for gass, evt en hypervarmer, den heter ikke det altså, men varmer vannet etterkvart som det brukes, krever større sikring da... Finnes i Norge.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 21:52   #32
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 30 liter, 20.000 kroner

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg ville sett på muligheten for gass, evt en hypervarmer, den heter ikke det altså, men varmer vannet etterkvart som det brukes, krever større sikring da... Finnes i Norge.

"Hypervarmer", er det det samme som de snakker om over her, en sånn dings som vannet renner gjennom og blir varmet i fortløpende?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 21:53   #33
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 30 liter, 20.000 kroner

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, men dere har ikke tenåring med langt hår ennå.

Jeg mente ikke at dere måtte ha enten/eller. Vi har begge deler, men står i badekaret når vi dusjer. Det er da ganske vanlig.

Joda, det funker for meg, men tydeligvis ikke for mannen. :vanskeligmann:

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 22:27   #34
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.389
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 30 liter, 20.000 kroner

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Wow, det høres jo for godt ut til å være sant?! Finnes det i Norge da tro? :øynerhåpomtenåringsmortilværelsen:

Vi så på det, men det merket var ikke her. Kan se o. Jeg finner noe.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 22:29   #35
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 30 liter, 20.000 kroner

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vi så på det, men det merket var ikke her. Kan se o. Jeg finner noe.

Jeg fant en forhandler i Norge, Coax. (Rimer på hoax, så da blir jeg jo litt skeptisk. )

Tror jeg er overbevist om den 150-literen. Den påstår at den skal tilsvare en 200-liter i varmtvannskapasitet. Får bare håpe at rørleggeren finner fram i rørene.
Den vi har på kjøkkenet vil da mest sannsynlig bli koblet fra og (etterhvert) fjernet fra hjørnet i kjøkkenbenken, så får vi et helt nytt pose-skap!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 22:30   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 30 liter, 20.000 kroner

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Joda, det funker for meg, men tydeligvis ikke for mannen. :vanskeligmann:

Ah. Nei, da får han være den som dusjer sist da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 22:40   #37
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 30 liter, 20.000 kroner

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Kottet er klemt inn mellom et skråtak, et betonggulv, og et røropplegg for ventilasjon. Jeg tror ikke borettslaget vil se mildt på at det stikker en varmtvannbereder opp av taket!

Men vi har diskutert andre alternative plasseringer, f.eks. i det litt større kottet i gangen, men da må det legges helt nye rør, og det blir nok en mye mer omfattende jobb?

Det er ikke sikkert a det blir en så mye større jobb, men det blir annerledes og kanskje ikke så knotete. Knot og trøbbel tar mye tid, og tid med rørleggerne koster mye penger.
Hør om de kan se om det er mulig å flytte tanken og hvor mye det evnt. Vil koste.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 11:32   #38
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.389
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 30 liter, 20.000 kroner

Kanina, den våre venner i USA har heter Eco Smart www.ecosmartus.com. Jeg tror den de har heter ECO 18. Utrolig smart! Den er ca 45x35x10.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 20:17   #39
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: 30 liter, 20.000 kroner

Jeg hadde ikke byttet. Effektiv måte å unngå tenåringer som dusjer i timesvis på.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 22:39   #40
Joy Stark
Superduperaktiv
 
Joy Stark sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
Innlegg: 574
Joy Stark er litt kulJoy Stark er litt kulJoy Stark er litt kul
Standard

Sv: 30 liter, 20.000 kroner

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg så noe veldig lurt i USA. Det er en liten sak som vannet gårnigjennom og blir varmt. Størrelse på en eller maks to Corn Flakes pakker. Fungerte som bare det og vi var seks i huset som dusjet.

Vi har noe lignende. Vannet varmes opp av gas (butan gass). Alltid nok vann, men det er litt styr å passe på at man alltid har nok gas.

__________________
Poden (06), Tuppen og Lillemor (08) og Knerten (10)

Sist redigert av Joy Stark : 09-05-13 kl 22:46.
Joy Stark er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no