Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Sminker du deg?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Hvor ofte sminker du deg?
Hver dag 132 55,46%
Noen ganger i uken 44 18,49%
En sjelden gang 48 20,17%
Aldri 14 5,88%
Deltakere: 238. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-14, 09:44   #41
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sminker du deg?

Aldri. Har mørke øyevipper og synes selv jeg ser helt ok ut uten sminke. Er også lite opptatt av utseende generelt.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 09:54   #42
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sminker du deg?

Hver dag, med unntak hvis jeg ikke skal ut av huset. Jeg kan gå på butikken uten, da. Minreal foundation, øyeskygge og maskara. Og lip gloss eller leppestift som jeg frisker opp gjennom dagen.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 09:58   #43
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminker du deg?

Jeg sminker meg kun til fest, og da kommer det an på hvilken type fest det er om jeg gidder.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 10:14   #44
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sminker du deg?

Hver dag stort sett. Bruker ikke noe lang tid på det så det er ingen tidstyv. Toppen fem minutter.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 10:17   #45
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sminker du deg?

Det er veldig varierende. Nå går jeg hjemme i permisjon, og sminker meg bare om vi skal bort i bursdag - hvor mye kommer an på hvor god tid vi har. Det kan bli bare mascara, eller mascara, foundation, øyensminke og rouge.

Når jeg er i jobb liker jeg å sminke meg litt, men det blir stort sett ikke tid til mer enn mascara i det daglige. Jeg er mørk blond og har ganske jevn hud, men jeg ser nok trøttere ut med mindre sminke (men det kan jo være fordi jeg faktisk er trøttere når jeg ikke har sminke ).

Jeg klarer for øvrig ikke sminke meg på to minutter, jeg søler alltid mascara og bruker tid på å tørke bort.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 10:20   #46
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminker du deg?

Hver dag. Men det er så lite at det nok ikke synes for andre enn meg selv. Litt mineralfoundation og kajal. Ferdig på to minutter.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 10:23   #47
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sminker du deg?

Jepp, hver dag. Kajal, highlighter, øyenskygge, mascara, en liten touch av pudder og Rouge, og øyenbrynsblyant. Jeg kunne ikke tenkt meg et liv uten, faktisk . Uten sminke ser ansiktet mitt litt ut som en stor hud. Jeg bruker kanskje 5-10-15 minutter på sminking, etter hudpleie.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 10:35   #48
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminker du deg?

Alltid med unntak av søndagar eg ikkje skal ut av hus. Concealer, mineralpudder, mascara, øyenskygge, øyebrynsskygge og lipgloss. Gjort på under fem minutt.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 10:37   #49
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminker du deg?

Jepp. På sommeren bruker jeg bare mascara, menns er det pudder, rouge, øyenskygge, lipgloss, og farge til bryn. Jeg ser trøtt og pluss ut uten sminke. Bruker ikke mange minuttene

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 10:39   #50
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminker du deg?

En sjelden gang, aldri til hverdags. Lipgloss nå og da. Hvis jeg skal på fest så tar jeg på lipgloss, eyeliner og mascara. Øyenskygge kanskje tre ganger i året.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 10:41   #51
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminker du deg?

Jeg sminker meg hver dag, men ikke mye. Det går fort, samme hver dag med unntak av forskjellig farge på leppestift. Bruker litt foundation eller Bb/Cc-krem, uten å føle noen maskeeffekt overhodet. En svært svak blyanttouch under øynene, mascara og ofte leppestift eller lipgloss. Øyenskygge bruker jeg svært sjelden, bruker egentlig samme makeup til fest bare litt forsterket + at jeg bruker litt mer tid på det.

Kan fint gå i butikken eller hjemme en dag uten snev av makeup. Da jeg var i 20-30-årene gikk jeg ofte uten sminke og følte meg helt fin. Nå syns jeg det trengs en liten oppstramming av fjeset hvis jeg skal føle meg vel.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 10:42   #52
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminker du deg?

Siden det er flere som mener at de ser "trøtte og blasse ut" uten sminke, betyr det at dere også tenker at vi som ikke bruker sminke til hverdags også ser trøtte og blasse ut hele tiden, eller er det mer en følelse pga at dere er vant med å se eget ansikt med sminke?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 10:42   #53
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminker du deg?

Det er litt opp og ned. Som regel bare rouge og mascara, men det er ikke krise om jeg glemmer det. Jeg ha mørke vipper og øyenbyn, men føler jeg ser litt mer markert og våken ut med sminke.

Til fest øyenskygge og kajal i tillegg.

Jeg fikser ikke fargede kremer eller pudder i ansiktet. Det klør og jeg føler meg kvalt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 10:47   #54
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.819
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sminker du deg?

Hver dag når jeg skal på jobb, litt type bb-cream, bittelitt øyeskygge og mascara. Sjelden noe på leppene. I helgene sminker jeg meg bare hvis jeg skal noe. Går fint på butikken uten sminke.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 10:47   #55
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sminker du deg?

Hver dag, med unntak av en og annen hjemmesøndag.
Foundation, solpudder, øyenskygge, mascara, lip gloss. Bruker maks 10 min hver dag.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 10:51   #56
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sminker du deg?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Siden det er flere som mener at de ser "trøtte og blasse ut" uten sminke, betyr det at dere også tenker at vi som ikke bruker sminke til hverdags også ser trøtte og blasse ut hele tiden, eller er det mer en følelse pga at dere er vant med å se eget ansikt med sminke?

Noen ser blasse ut, andre ser freshe ut.
Når jeg ser enkelte uten sminke og lite velstelt tenker jeg at de er slitne - uten at jeg vet om de er det eller ikke.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 10:53   #57
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminker du deg?

Jeg har stort sett alltid mascara på når jeg skal på jobb, av og til øyenskygge også. Jeg bruker ofte lipgloss eller lebestift, men ikke hver dag. Jeg kan fint bevege meg ute blant folk i usminket tilstand.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 11:13   #58
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminker du deg?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Siden det er flere som mener at de ser "trøtte og blasse ut" uten sminke, betyr det at dere også tenker at vi som ikke bruker sminke til hverdags også ser trøtte og blasse ut hele tiden, eller er det mer en følelse pga at dere er vant med å se eget ansikt med sminke?

Det er jo opp og ned, akkurat som noen med sminke ser fullstendig malt ut. Det er jo helt umulig å lage en generell regel for slikt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 11:37   #59
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sminker du deg?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Siden det er flere som mener at de ser "trøtte og blasse ut" uten sminke, betyr det at dere også tenker at vi som ikke bruker sminke til hverdags også ser trøtte og blasse ut hele tiden, eller er det mer en følelse pga at dere er vant med å se eget ansikt med sminke?

Nå bruker ikke jeg sminke til hverdags, og syns heller ikke jeg ser så veldig blass ut egentlig, men jeg tenker sjelden på om folk har sminket seg eller ei. Jeg legger jo merke til de som har veldig spesiell sminke eller har veeeldig mye sminke.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 11:42   #60
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.978
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminker du deg?

Ja, stort sett hver dag og alltid når jeg skal på jobb.

Jeg bruker foundation, solpudder, eyeliner, mascara, lipliner og lipgloss. Øyenskygge bare når det er fest.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no