Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Sjampo til barna

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-14, 12:16   #1
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sjampo til barna

Jeg trenger tips til sjampo som passer til barnehår. Type langt hår som floker seg lett.
Først og fremst til åtteåringen, som har langt og tykt hår.

Jeg bruker stort sett frisørsjampo til henne pga sensitive hodebunn.

Håret er en kamp å gre ut, både morgen og kveld. Kanskje jeg trenger tips til hårbørste også.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 12:59   #2
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjampo til barna

Redken All Soft? Eventuelt Pureology Hydrate, som er sulfatfri. Når det gjelder børste, har jeg hørt fine ting om The Wet Brush, men har ikke prøvd den selv. På femåringen bruker jeg foreløpig Tangle Teezer, men merker at den sliter litt med å komme gjennom flokene, og hun har glatte, tynne hårstrå, så til tykt hår vil den nok ikke være noe særlig.

Ellers kan jeg også anbefale Mane 'n' Tail Detangler Spray, som er bortimot gratis hos iHerb, og som er suveren når det gjelder å få ut sovefloker. Den gjør ikke håret skittent eller seigt, og lukter dessuten ganske godt og ikke for sterkt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 13:00   #3
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sjampo til barna

Sier også Redken All Soft.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 13:11   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjampo til barna

Redken All Soft inneholder fire hormonforstyrrende stoffer (fire ulike parabener), og er ingenting jeg ville brukt på barn. Jeg ville mye heller brukt en ok balsam. Da har ikke shampoen veldig mye å si.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 13:15   #5
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjampo til barna

Henger litt i tråden her sidan eg har ein 10-åring med tjukt, langt hår som har ein tendens til å floke seg bak i nakken.

Foreløbig bruker vi billig Sunsilk shampoo og balsam frå Rema1000, men begynner å lure på om vi må vurdere å bruke litt meir pengar på shampoo og balsam.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 13:21   #6
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjampo til barna

Hm.
Hun reagerer omtrent på alt av butikksjampoer (hadde en periode i vinter som vi lette etter lus - så mye klør hun).

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 13:25   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjampo til barna

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Hm.
Hun reagerer omtrent på alt av butikksjampoer (hadde en periode i vinter som vi lette etter lus - så mye klør hun).

Jeg klør også av veldig mange shampoer så jeg har kapitulert og bruker head & shoulders (som for øvrig ikke har noen kjipe stoffer utover palmeolje), også bruker jeg en tykk hårkrem fra Davines som balsam.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 13:25   #8
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sjampo til barna

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Redken All Soft inneholder fire hormonforstyrrende stoffer (fire ulike parabener), og er ingenting jeg ville brukt på barn. Jeg ville mye heller brukt en ok balsam. Da har ikke shampoen veldig mye å si.



Redken, som merke, kom forholdsvis godt ut i test på dette men det var riktignok for en god del år siden. Definitivt ikke et godt alternativ da.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 13:30   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjampo til barna

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.



Redken, som merke, kom forholdsvis godt ut i test på dette men det var riktignok for en god del år siden. Definitivt ikke et godt alternativ da.

Om du bruker hormonsjekk-appen så ser du hvilke redkenprodukter som er ok, og hvilke som er problematiske (bare søk på Redken). De aller fleste er problematiske, men noen av arganoljeproduktene er ok (men arganolje kommer som regel fra Israel, så ikke noe for meg. ). Redken all soft heavy cream er også ok (den har jeg brukt selv i en periode, men begynte å klø av all parfymen).

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 13:30   #10
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjampo til barna

Vi fant at løsningen var hårbørsten - vi gikk fra hyl og skrik og gråt til uproblematisk hårgreiing når hun fikk en tangle teezer.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 13:30   #11
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjampo til barna

Vi har vel denne forresten; http://www.xxl.no/lifestyle/personli...FWIDcwodyFcAtQ

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 13:32   #12
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjampo til barna

Davines har også mange fine produkter, og nå har de fjernet både sulfater og parabener fra Essentials-serien.

Melu-serien er beregnet for langt hår, og veldig fuktgivende. Jeg vil nesten tippe at shampooen alene vil være nok for et hår som ikke er behandlet.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 13:48   #13
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjampo til barna

Sjampo og balsam fra Redken, gjerne Aveda Camomile hvis de er billige nok.

Favorittbørsten,
http://www.lookfantastic.com/aveda-l.../10541409.html

Leave in balsam til børsting og påfyll,
http://www.lookfantastic.com/paul-mi.../10547549.html

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 14:03   #14
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjampo til barna

Har ingen gode produktanbefalinger, men jeg har tykt og tidligere langt hår. Tangle Teezer fungerte greit på meg - når jeg gadd å børste det. Men håret mitt er tykt fordi hårstråene er solide, ikke mange og tynne som i nordisk fint hår. Så det blir ikke så lett flokete heller.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 15:11   #15
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjampo til barna

Jeg kan anbefale Wen rensebalsam (og ikke sjampo). Bruker det på min 4-åring med langt hår som floker lett og på meg selv. Det selges blant annet på Vita.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 15:23   #16
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjampo til barna

Oj, er All Soft så kjip

Men uansett så ville jeg ikke brukt All Soft når hun har sensitiv hodebunn. All Soft kan ikke snuppa og jeg bruke annet enn sommerstid. Jeg vil anbefale deg:

KMS Hair Remedy

Loreal Prefessionnel Sensi Balance

Jeg har også brukt en shampoo fra L'Occitane, men finner den ikke igjen. Ser de har fått en fmed shea for sensitive hodebunn, så den er nok super:

L'Occitane Shea

Her står det også spesifikt:

Sitat:

Uten alkohol, animalske ingredienser, BHA, BHT, SLS, SLES, formol og formaldehyd. Uten parabener, phenoxyethanol, syntetiske fargestoffer og triklosan.

Siden All Soft Heavy Cream er godkjent (se over), så ville jeg definitvt ha brukt den på hårlengdene hennes. Ingenting gir bedre fukt og mindre floker enn den. Men pass på å ikke bruke den i hodebunnen (det skal man jo uansett ikke med balsam). Denne er egentlig en kur, men funker fintfint som balsam også. Drøy i bruk.

Tangle Teezer er en super børste, men har hun veldig tykt hår, så når den ikke helt gjennom. Snuppa her har sluttet å bruke sin.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 15:41   #17
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjampo til barna

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Har ingen gode produktanbefalinger, men jeg har tykt og tidligere langt hår. Tangle Teezer fungerte greit på meg - når jeg gadd å børste det. Men håret mitt er tykt fordi hårstråene er solide, ikke mange og tynne som i nordisk fint hår. Så det blir ikke så lett flokete heller.

Jeg har typisk nordisk hår, og sttore mengder av det. Tynne hårstrå med en del krøller, så det floker seg lett. Tangle teezer fungerer utmerket på hårt mitt. Men det må være den store utgaven; den lille reiseutgaven (som snuppa har) duger ikke.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 21:30   #18
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjampo til barna

Vi har Tangle teezer, den store utgaven bare i rååsa, men det nytter ikke. Hun har tynne hårstrå i store mengder, og det blir lett flokete.

Nå skal jeg se på linkene.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-14, 01:18   #19
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjampo til barna

13-åringen med langt tykt hår bruker den samme som meg. Veldig fornøyd med denne:

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-14, 08:57   #20
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjampo til barna

Jeg er vel ikke heelt i mål, siden jeg henger her, men alltid ute etter noe som fungerer bedre.

Uten balsam spiller det ingen rolle hvilken shampo har jeg funnet ut.
Redken gjør håret supermykt, men det virker som hun klør av den, så jeg har kuttet ut. Bruker av og til kuren i tuppene, det gjør underverker. Jeg bruker også denne, får denne i flettene før en hel dag i solen ved sjøen f.eks : http://www.iherb.com/Giovanni-Nutraf...oz-200-ml/6420



Jeg kommer ikke helt i mål med bare tangle teezer, så jeg ender alltid opp med to, den først og denne etterpå, for å komme til i hele håret. Bruker også spraybalsam og evt sprayflaske med vann.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no