Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Bojesen-ape?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Har du en Bojesen-ape?
Ja, og liker den godt 5 3,18%
Ja, men er litt lei 0 0%
Nei, og vil heller ikke ha 144 91,72%
Nei, men ønsker meg en 7 4,46%
Jeg har hatt, men har solgt den/gitt den bort 1 0,64%
Deltakere: 157. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-16, 18:46   #41
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bojesen-ape?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Aldri sett eller hørt om, vil ikke ha.

Samme her.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-16, 18:57   #42
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Bojesen-ape?

Jeg syns de er søte, men har ikke selv. Har en mental sperre mot å bruke 1000 kr på noe som egentlig ikke har noen funksjon.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-16, 19:04   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bojesen-ape?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg syns den er fin, og betaler gjerne for godt design. Akkurat apen er ikke min favoritt, jeg ville heller ha hatt en av fuglene hans f.eks, men ideen om å kjøpe godt design liker jeg. (Selv går jeg og ønsker meg keramikk fra norske Ment nå om dagen )

Enig. Jeg syns det er greit å betale for arbeidet som faktisk er nedlagt. Men nei, jeg ønsker meg ikke en. Jeg er fullstendig allergisk mot ting som alle skal ha, og vil i såfall ikke kjøpe en før de har gått av moten.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-16, 19:12   #44
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Bojesen-ape?

Aldri hørt om før, og ikke noe jeg kunne tenke meg å ha.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-16, 19:12   #45
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bojesen-ape?

Nei takk, jeg synes ikke den er fin. Den er bare rar.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-16, 19:31   #46
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bojesen-ape?

Fin dings, men finere som leke enn som nips, synes jeg. Jeg liker nok fuglene bedre. Og hestene, så klart.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-16, 21:15   #47
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bojesen-ape?

Aldri hørt om.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-16, 21:26   #48
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bojesen-ape?

Jeg kjenner den godt. Synes den er fin og sjarmerende. Jeg vil ikke kjøpe den selv. Jeg har ikke et sånt forhold til den at jeg ønsker den. Og definitivt ikke nå hvis den florerer i blogger.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-16, 22:06   #49
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bojesen-ape?

Hadde ikke hørt om.
Gikk inn på link og registrerer at jeg ikke har lagt merke til sånt noe sted.

Det var ingen ting i den linken jeg hadde ønsket meg. Lundefuglen var sånn at jeg kunne ha kjøpt på loppemarked i villt øyeblikk. De andre figurene hadde jeg gått rett forbi i likhet med det meste av nips.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-16, 22:27   #50
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bojesen-ape?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Jeg syns de er søte, men har ikke selv. Har en mental sperre mot å bruke 1000 kr på noe som egentlig ikke har noen funksjon.

Kunst har jo en funksjon. En for mange veldig viktig funksjon.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-16, 22:29   #51
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bojesen-ape?

Har aldri hørt om eller sett før, ergo er det ikke noe jeg har ønsket meg heller.
Etter nå å ha sett bilde, ville jeg trodd at det var noe kjøpt på ikea om jeg hadde fått en...

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-16, 22:35   #52
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bojesen-ape?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Kunst har jo en funksjon. En for mange veldig viktig funksjon.

Er det ikke slik at funksjonen ofte tappes en del om det blir en hype?

Er dette designet så sterkt at funksjonen overlever hype?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-16, 22:46   #53
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bojesen-ape?

Vel. Jeg kjenner folk som har. Jeg skjønner ikke sjarmen med dem. Jeg synes ikke de er fine og skjønner ikke hvordan noe så masseprodusert kan være så dyrt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-16, 22:53   #54
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bojesen-ape?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Er det ikke slik at funksjonen ofte tappes en del om det blir en hype?

Er dette designet så sterkt at funksjonen overlever hype?

Til det første, så vet jeg ikke, det er vanskelig å svare på, men jeg tror nei. Veldig lenge trodde jeg jo at jeg var totalt uinteressert i kunst, men så oppdaget jeg at jeg tok veldig feil. Kunsten jeg liker, berører meg på en helt spesiell måte, som ikke egentlig kan beskrives. Eller, det den sier til meg, kan bare sies med kunsten da. Og da er det for min del, totalt irrelevant om absolutt alle andre i hele verden "treffes" av det samme. Det tenker jeg bare er fint, jeg liker når folk finner glede i ting og det må gjerne være det samme som jeg finner glede i. I praksis vet jeg ikke, for den kunsten jeg liker, er ganske spesiell, så den vil aldri bli allemannseie. Men det er jo sånn at de menneskene jeg omgås, ofte liker det samme som meg, så det blir jo til en viss grad slik at "alle i min verden" liker det jeg liker.

Akkurat disse apene, gjør ingenting for meg. Det gjør heller aldri interiør-trender. Jeg betaler gjerne 12.000 for kunst (og jeg liker skulptur/installasjonskunst veldig, veldig godt), men ikke om det er masseprodusert.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-16, 23:05   #55
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bojesen-ape?

Jeg vet hva det er, jeg er nok på instagram til å få meg meg slikt, men vil ikke ha selv. Vil heller ikke ha den hånden jeg har sett en del steder.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-16, 23:09   #56
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bojesen-ape?

Hvilken hånd?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-16, 23:21   #57
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Bojesen-ape?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Kunst har jo en funksjon. En for mange veldig viktig funksjon.

Ja, hvis noen syns at denne apen er kunst, så har den vel en funksjon for dem. For meg er den en masseprodusert pyntegjenstand, og det bruker jeg ikke 1000 kr på.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-16, 23:25   #58
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bojesen-ape?

Input.. Jeg ser den og jeg har det litt sånn jeg også.

Det finnes ting som treffer meg midt i fleisen som jeg nok hadde likt uavhengig av hype.
Andre ting kan jeg like og synes er fine, men hvor veldig utsmøring i alle slags medier gir tingen dimensjoner som ikke var der før og som trekker ned Pga kontekst.

Jeg synes for eksempel en enkelt kählervase med sølvstriper kan være pen (dog ikke fantastisk design), men pen.
Etter å ha vært overeksponert for de stripene noen ganger har elementet overeksponering trukket ned helhetsbildet.
Det er litt annerledes med mer nøytrale ting som ikke overdrives men som også gjerne kan finnes mange steder totalt sett.

Jeg tror det er sjeldent ren form/ design gir meg opplevelsen av å bli "fanget".
Kontekst betyr mye.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-16, 23:25   #59
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bojesen-ape?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Ja, hvis noen syns at denne apen er kunst, så har den vel en funksjon for dem. For meg er den en masseprodusert pyntegjenstand, og det bruker jeg ikke 1000 kr på.

Akkurat der er jeg helt enig med deg. Jeg trodde du snakket generelt om ting som ikke har annen funksjon enn å være pent/fint/spennende/kult/morsomt å se på.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-16, 23:29   #60
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bojesen-ape?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Andre ting kan jeg like og synes er fine, men hvor veldig utsmøring i alle slags medier gir tingen dimensjoner som ikke var der før og som trekker ned Pga kontekst.

Det kan hende det hadde vært sånn for meg også, jeg aner ikke. Selv om de jeg omgås liker den samme kunsten som meg, er det jo ikke masseprodusert, så det har vel aldri skjedd at vi faktisk har noe som er likt. Og jeg lever så totalt i min egen boble at sånne interiør-trender får jeg aldri med meg. De der stripete vasene har jeg et veldig vagt bilde av inni hodet mitt, men jeg aner ikke egentlig hva det er.

Det er jo også sånn at den kunsten jeg har hjemme, er i veldig stor grad med på å gjøre hjemmet mitt til hjemme. Det kan være den opplevelsen ble forringet om jeg så det alle andre steder også, f.eks. i alle mulige butikker, hjemme hos alle andre osv.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no