Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spørsmål om postoppkrav

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-07, 20:02   #1
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Spørsmål om postoppkrav

Jeg solgte et par billetter på finn.no i forrige uke. Kjøper ville at jeg skulle sende dem med postoppkrav fremfor at han satte inn penger direkte på min kto.

Som sagt så gjort.
Men; hvordan funker det egentlig? Jeg sendte billettene for en uke siden (med postoppkrav). Må han betale regningen før han får forsendelsen? Eller får han konvolutten sammen med fakturaen? Begynner å bli litt smånervøs her, det hadde vært litt kjedelig å ikke få penger for dette...

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 20:04   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om postoppkrav

Han må vel betale for å få ut pakken.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 20:04   #3
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spørsmål om postoppkrav

Ok. Konserten er i morgen, så da håper jeg han har hentet den i dag...

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 20:05   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om postoppkrav

Uansett så tar det jo litt tid før pengene kommer fra posten inn til deg, spesielt om du ikke er kunde der.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 20:06   #5
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spørsmål om postoppkrav

Kjøper må på posten å betale før han får billettene, han får ingenting uten å betale. Vet det tar ganske lang tid fra han har hentet det ut før du får pengene. Men kanskje du fikk med et sporingsnummer?, isåfall kan du sjekke på posten.no og se om han har hentet det ut.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 20:07   #6
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål om postoppkrav

Ja, man betaler når man henter. Har han ikke betalt, har han heller ikke hentet billettene. Håper han drar på konserten da, slik at du ikke blir sittende igjen med billetter til en konsert som allerede har vært...

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 20:09   #7
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål om postoppkrav

Oi, her var det mange som hadde svart det samme mens jeg knotet på tastaturet.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 20:11   #8
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spørsmål om postoppkrav

Han må betale da han henter forsendelsen, men vær obs på at hvis han ikke henter den så kommer den i retur til deg og du må betale returporto.
Jeg har brent meg på det et par ganger.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 20:48   #9
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om postoppkrav

Håper for din del at han har hentet ut billettene. Jeg har helt sluttet å sende ting i postoppkrav uten å få frakta/returfrakt på forskudd og skriver bare tilsvarende lavere beløp på oppkravet. Og når det gjelder billetter som faktisk går ut, så er det jo enda viktigere at ting bli hentet, eller så sitter jo du der med noe helt verdiløst og i tillegg må betale returporto. Bare sjekk sporingsnummeret om det er hentet ut. Om den er hentet ut så tar det fort 1 uke før du har pengene på kontoen din.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 21:41   #10
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spørsmål om postoppkrav

Takk for svar alle sammen! Vet ikke om jeg har fått sporingsnummer, skal sjekke det. Men det betyr at jeg bør ha pengene på kto i løpet av neste uke hvis han har hentet billettene. Ja, vi får bare håpe...

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 22:10   #11
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spørsmål om postoppkrav

Da du sendte brevet/pakken i postoppkrav, skal du ha fått et nummer på en kvittering? Dette er ihvertfall vanlig på pakke, men vet ikke hvordan det er hvis du sendte et brev som postoppkrav?

Gå til posten.no og tast inn dette nummeret - der ser du om forsendelsen er hentet.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no