Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Rancilio Silvia

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-12, 22:37   #21
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rancilio Silvia

Var faktisk mannen som dro fram dette temaet i dag, han har en veldig kaffeinteressert bror. Og min mann drikker ikke kaffe. Men det gjør jeg, og jeg har lusket litt rundt på nett og lest litt allerede.

Ser litt på den pakkeløsningen, men der ser jeg at kverna ikke har doserer. Har det noe å si, er det bare en praktisk greie?

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 22:41   #22
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.029
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rancilio Silvia

Jeg har Tim Webdelboes ord på at kverna uten doserer er å foretrekke, da man slipper "grapset" som setter seg i kammeret. (Vi har med doserer, og jeg ser helt klart hva han mener.)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 22:45   #23
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rancilio Silvia

Ok, greit å høre. Jeg skjønner jo egentlig ikke helt hva akkurat det handler om da jeg aldri har sett maskinen "live", så det er veldig greit å høre hva andre mener.

Jeg drikker litt for mye kaffe nå, så jeg håper nesten at en skikkelig kaffemaskin som krever litt arbeid får meg til å nyte kaffen litt mer, det er litt enkeltpenkelt med Nespresso, svosj så har jeg drukket to kopper før jeg kommer meg avgårde på jobb.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 09:51   #24
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rancilio Silvia

Jeg har Rancilio Silva og kaffekvern hjemme, og Nespresso på kontoret. Jeg hadde valgt en Rancilio når som helst fremfor Nespressoen. (Men jeg anbefaler sterkt å anskaffe kvern også, for den ferdigmalte kaffen man får i butikk er for grov. Jeg har også problemer med å få kaffebutikkene til å male fint nok.)

Og til alle dere som sier at det er så himla vanskelig å lage kaffe med en manuell maskin: min 9-åring har lært seg å lage en helt anstendig americano på Rancilioen nå.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 09:52   #25
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rancilio Silvia

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.


Jeg drikker litt for mye kaffe nå, så jeg håper nesten at en skikkelig kaffemaskin som krever litt arbeid får meg til å nyte kaffen litt mer, det er litt enkeltpenkelt med Nespresso, svosj så har jeg drukket to kopper før jeg kommer meg avgårde på jobb.

Det kan skje også med en Rancilio. Har jeg hørt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 09:53   #26
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rancilio Silvia

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Jeg hadde valgt kvern uten doserer om jeg skulle kjøpt igjen.

Hvilken kvern tenker du på da? Jeg har kvern fra Gaggia, som fungerer godt, men som jeg ikke er 100 % fornøyd med doseringen på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 11:11   #27
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rancilio Silvia

Aiaiai det var dumt at denne tråden dukket opp igjen. Da var det bestillt maskin og kvern gitt.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 12:56   #28
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rancilio Silvia

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Aiaiai det var dumt at denne tråden dukket opp igjen. Da var det bestillt maskin og kvern gitt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 12:58   #29
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rancilio Silvia

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Var faktisk mannen som dro fram dette temaet i dag, han har en veldig kaffeinteressert bror. Og min mann drikker ikke kaffe. Men det gjør jeg, og jeg har lusket litt rundt på nett og lest litt allerede.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 13:25   #30
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rancilio Silvia

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Aiaiai det var dumt at denne tråden dukket opp igjen. Da var det bestillt maskin og kvern gitt.

Beklager sterkt Juste!

Blir vel bestilt her også utifra disse tilbakemeldingene. Og det blir nok en Rockykvern ja.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 14:35   #31
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rancilio Silvia

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Uten doserer.
Og så trenger du en god tamper, en passe stor melkemugge, rensetabletter og en god børste med langt skaft.

Alt bestillt med unntak av mugge og børste. Det må jeg vel og ha med tid og stunder.

Hvilken grad maler du på?

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 15:04   #32
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rancilio Silvia

Vi er nede på 2-4 nå, avhengig av kaffetype, men det er pga slitte kniver m.m. (gammel Rocky med doserer).

Jeg tror nok du blir fornøyd, Juste. :blodfan:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 17:01   #33
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rancilio Silvia

Hvor bestiller dere fra?

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 18:49   #34
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rancilio Silvia

Jeg bestilte fra Temperato.no. Det er importøren.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no