Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-14, 01:13   #41
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er helt enig i dette. Jeg leste alt av Bøgenes, jeg har lest alle Inabøkene mange ganger (senest ifjor), jeg har lest Bobseybarna, Lykkebarna, Hardyguttene, Gulltopp, Dimsie, jeg elsker "Pålitelig ung dame får post" og "Alle smiler til Anne" fremdeles.

Likevel ble jeg hverken privatdetektiv eller skøyteløper, tok meg ikke post hos en enkemann som 19-åring eller valgte å starte strikkebutikk. Man klarer jo forstå at bøker er fra en annen tid og i mange tilfeller også fra en annen verden. Nå fikk jeg lyst til å finne fram Alle smiler til Anne til ikveld.

Jeg elsket Mette-Marit-bøkene som barn. Men ble jeg kronprinsesse??! Næhæh.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 09:21   #42
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Jahah? Vi skal slutte å lese P&P - den er utdatert lizzm? :skingrestemme:

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 10:29   #43
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Jeg ønsker meg alle Inabøkene, men de er ikke lette å få tak i.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 10:34   #44
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Jeg elsket bøkene og Tove og Kitt. Var det Bøgenæs som skrev bøkene om Astrid fra Taterhytta også?

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 10:56   #45
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

:dukker:

Jeg syntes Evi Bøgenes var gammaldags møl allerede på slutten av 80-tallet, hvorfor i all verden skal man påprakke dagens unge jenter dette når det skrives så mye god litteratur i dag?

Vet ikke helt hvordan du vil karakterisere meg som nettopp er ferdig med Robinson Crusoe - den kom ut i 1719. Det ene eksluderer ikke det andre. Hvis folk er interessert i å lese så synes jeg gamle bøker er helt greit, sammen med nye.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 12:05   #46
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.312
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Det er da en utmerket måte for barn å lære hvordan hverdagen og holdningene var tidligere, å faktisk lese litteratur skrevet da?

Skal man la være å lese Mark Twain fordi Hucleberry Finn og Tom Sawyer beskriver et ekstremt rasistisk samfunn?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 13:11   #47
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Jeg husker jeg leste med nysgjerrig forundring om jentenes drømmer og familieplaner og "behovet for å være en god frue". Og nettopp fordi mange strevde med dette, både motivasjonsmessig og på personlig plan, så var det riktig så holdningsskapende synes jeg.

:tok utdannelse:

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-16, 15:54   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.387
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Den er fin. Og Tilgi meg, Fredrik, som den er en frittstående fortsettelse av.

Jeg har komplett samlig såvidt jeg vet, men har bare gitt tiåringen to eller tre foreløpig. Litt redd for å tvinge på henne alt mulig rart bare fordi jeg elsker det selv.

Har hun lest resten nå?

Jeg har en som straks blir 11. Hun er en ivrig leser, leser enormt mye og ganske avanserte ting, men disse gidder hun altså ikke se på engang. Jeg lurer derfor på om det er noen vits i å spare dem til hun blir litt eldre (hvor mye eldre, tro) eller om jeg skal selge dem eller gi dem bort.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-01-16, 17:40   #49
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.433
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Evi Bøgenæs - er ikke det de romantiske klissekjærlighetsbøkene, som alltid handlet om en ulykkelig jente som fikk sin utkårede til slutt, fordi hun var snill mot alt og alle, og bare gjorde de gode og riktige tingene? De likte jeg aldri da jeg var barn en gang. Husket alle jentene i klassen slukte dem, jeg leste noen få, men syntes de var pinlig gjennomskubare selv da. Det finnes mange gode bøker som er skrevet for både 30, 50 og 100 år siden. Evi Bøgenæs er ikke blant disse.

MEN jeg tenker at det uansett er viktig at barna oppdager gleden ved å lese, og hvis dette fenger, og gjør at de får øynene opp for bøkenes verden, så er det bare positivt, kjør på! Det trenger ikke bare være høyverdig kvalitetslitteratur alltid.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 30-01-16 kl 22:08.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-16, 17:44   #50
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.387
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Evi Bøgenæs - er ikke det de romantiske klissekjærlighetsbøkene, som alltid handlet om en ulykkelig jente som fikk sin utkårede til slutt, fordi hun var snill mot alt og alle, og bare gjorde de gode og riktige tingene? De likte jeg aldri da jeg var barn en gang. Husket alle jentene i klassene slukte dem, jeg leste noen få, men syntes de var pinlig gjennomskubare selv da. Det finnes mange gode bøker som er skrevet for både 30, 50 og 100 år siden. Evi Bøgenæs er ikke blant disse.

MEN jeg tenker at det uansett er viktig at barna oppdager gleden ved å lese, og hvis det er den slags litteratur som fenger, og som gjør at de får øynene opp for bøkenes verden, så er det bare positivt, kjør på!

Jeg husker lite av disse bøkene, men må ha likt dem godt for jeg ønsket meg dem alltid til jul og har en haug.

Min eldste leser så og si bare fantasy bøker, det er det som fenger hos henne.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 14:21   #51
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har hun lest resten nå?

Jeg har en som straks blir 11. Hun er en ivrig leser, leser enormt mye og ganske avanserte ting, men disse gidder hun altså ikke se på engang. Jeg lurer derfor på om det er noen vits i å spare dem til hun blir litt eldre (hvor mye eldre, tro) eller om jeg skal selge dem eller gi dem bort.

Ja, nå har hun for lengst fått fri tilgang og leser dem stadig. Venninnene også faktisk. Tror hun har lest 20 stk bare nå i Januar. Hun er 13, blir 14 i år og leser generelt mye. Iallefall i perioder.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 14:28   #52
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Datteren min liker fortsatt ikke fantasy, og det snevrer faktisk inn utvalget ganske kraftig når man er i en bokhandel. Mesteparten i hyllen med ungdomsbøker er en eller annen form for fantasy/vampyrer/superkrefter/overnaturlig eller krim. Sikkert bra skrevet, men når man ikke liker sjangeren så hjelper jo ikke det. Jeg ga henne Helga Flatland nå, så får vi se hvordan det likes. Håper på å innføre lett voksenlitteratur fremover.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 14:46   #53
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.645
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Kan anbefale nettstedet www.ubok.no til å finne ungdomsbøker.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 16:04   #54
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Datteren min liker fortsatt ikke fantasy, og det snevrer faktisk inn utvalget ganske kraftig når man er i en bokhandel. Mesteparten i hyllen med ungdomsbøker er en eller annen form for fantasy/vampyrer/superkrefter/overnaturlig eller krim. Sikkert bra skrevet, men når man ikke liker sjangeren så hjelper jo ikke det. Jeg ga henne Helga Flatland nå, så får vi se hvordan det likes. Håper på å innføre lett voksenlitteratur fremover.

Hva med Jeg gir deg sola eller Vi var løgnere? To veldig gode ungdomsromaner - helt frie fra vampyrer, superkrefter, overnaturlighet eller krim.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 22:53   #55
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Hva med Jeg gir deg sola eller Vi var løgnere? To veldig gode ungdomsromaner - helt frie fra vampyrer, superkrefter, overnaturlighet eller krim.

Skal sjekke om de er lest. Så de kom opp som anbefaling til en som likte John Green da jeg googlet, så da faller de nok i smak her. Takk for tips!


Jeg tenkte litt mer på dette med Evi Bøgenæs og kvalitet og hvorvidt det er lurt å lese sånt eller ikke. For meg selv konkluderte jeg med at så lenge hun er glad i å lese, leser jevnlig og er flink til å sjekke ut nye forfattere, så må det være helt greit at hun bruker Evi Bøgenæs til å kose seg med. Det er sånn jeg alltid har gjort det, og det går bra med meg. Jeg leser veldig mye annet i tillegg. Lesing avler mer lesing her i huset. Jeg er i grunnen glad på hennes vegne for at hun har oppdaget hvor deilig det er å sluke en helt middelmådig bok bare for å kose seg.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 23:06   #56
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Jeg er så hjertens enig med deg, Røverdatter!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 23:14   #57
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.433
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Jeg er enig med deg Røverdatter, også ang det med utvalget av nyere bøker, og da også til yngre barn. Det virker som om dagens forfattere mer eller mindre kopierer hverandre, og er livredde for å bevege seg ut av følgende tre sjangere: Dagboksjangeren, inspirert av amerikansk skolemiljø, hvor temaet stort sett dreier seg om popularitet, i en eller annen form, Fantasysjangeren, med storslåtte eventyr der det gode mot det onde er temaet, eller den elleville Tøys-og-tull-sjangeren. Ja, kan vel føye til serieprodusert krim som en egen sjanger kanskje. Det er lite av disse gode, varme romanene med mer realistiske personer og handlinger fra Livet. Det finnes massevis av litt eldre dato, men skuffende lite variert fra samtidens forfattere.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-16, 00:18   #58
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Kan anbefale nettstedet www.ubok.no til å finne ungdomsbøker.



Eg synest alle som liker det nettstedet skal bli støttemedlem, slik at dei kal fortsette drifta. http://ubok.no/supporter

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Hva med Jeg gir deg sola eller Vi var løgnere? To veldig gode ungdomsromaner - helt frie fra vampyrer, superkrefter, overnaturlighet eller krim.

Ja! Desse er veldig gode. Det er i det heile tatt mykje god oversett ungdoms- og YA-litteratur på veg inn i landet. Vil og anbefale Eleanor & Park av Rainbow Rowell, Et sekund av gangen av Sofia Nordin og ungdoms- krim-ish - trilogien til finske Sala Simukka, som eg ikkje hugser tittelen på i farta. Ja, og John Green sine bøker.

Og - De som ikke finnes av Simon Stranger - ei utruleg sterk (og dessverre så aktuell) bok om møtet mellom ei gjennomsnittleg norsk jente og ein papirlaus flyktning. Eg fekk vondt i magen av å lese denne.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no