Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Diskusjonstråd om Hundehode

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-06, 12:24   #21
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diskusjonstråd om Hundehode

Skapte ikke så mye diskusjon denne..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 08:49   #22
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diskusjonstråd om Hundehode

Jeg ble ferdig med boken i går.

Alt i alt likte jeg boken godt. Den satte igang en del følelser i meg mens jeg leste den. Jeg vet ikke om den vil gi meg noe i det lange løp, men kanskje.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 21:55   #23
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Diskusjonstråd om Hundehode

Jeg sitter og irriterer meg noe grenseløst. Det er et eller annet utrolig kjent med Anne Kathrine og foreldrene som ikke vil innse at hun er tilbakestående. Klarer bare ikke å finne fram til den romanen jeg har sett noe lignende.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 22:39   #24
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Diskusjonstråd om Hundehode

Det ble jo ikke den helt store diskusjonen her, men jeg er glad jeg fikk lest en bok igjen. Det er lenge siden jeg har satt av tid til det. Min svigermor lånte boka, og vi har diskutert den litt her hjemme, så jeg fikk mye ut av dette

Gleder meg til flere gode lesetips!

For å avslutte min Hundehode-opplevelse: Jeg likte boka. Jeg likte å kunne diskutere noe jeg hadde lest med andre. I dette tilfelllet ble det med noen her hjemme, men jeg regner med (etter å ha lest litt av Middlesex) at det blir mye å snakke om etter neste bok

Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 22:42   #25
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Diskusjonstråd om Hundehode

Kan ingen hjelpe meg med å finne en familie fra Bergen som har to barn, den ene tilbakestående og med en far som nekter for det?

Jeg er forresten ikke helt ferdig med boka.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 00:08   #26
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diskusjonstråd om Hundehode

Jeg leste ferdig boken i kveld. Jeg syntes den var veldig godt skrevet, og eksepsjonelt godt konstruert. Forfatteren holdt imponerende godt i alle trådene og visste hva han gjorde med all "klippingen" frem og tilbake i tid. Det er en sånn bok som "begynner på alle tidspunkter i historien på én gang" (som mannen min sa om Slaughterhouse 5 en gang i tiden), og jeg synes frampeik og tilbakeblikk ble brukt veldig effektivt, at han greide å strø nok hint om hva som hadde skjedd eller skulle skje, uten å røpe for mye før han faktisk kom dit i handlingen. Og jeg mistet heller aldri oversikten over hvor og når vi var eller hvem personene var i forhold til hverandre. Det er ganske sjelden en såpass lang roman ikke gir meg følelsen av at den burde vært strammet inn litt her og der.

Men jeg savnet en hovedperson. Jeg syntes Asger ble veldig usynlig i sin egen historie, han havnet i skyggen av alle de store personene rundt seg, kanskje særlig den monstrøse farfaren. Og da han (Asger) omsider dukket opp i historien henimot slutten, syntes jeg ikke han engasjerte så veldig. Ikke så mye som alle de andre som fikk lov til å være hovedperson i sine egne historier.

Jeg syntes ellers jeg hørte ekkoer fra både Blikktrommen og latinamerikansk magisk realisme, dessuten fra bl.a. Hotel New Hampshire og filmen Royal Tenenbaums.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 21:53   #27
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diskusjonstråd om Hundehode

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men jeg savnet en hovedperson. Jeg syntes Asger ble veldig usynlig i sin egen historie, han havnet i skyggen av alle de store personene rundt seg, kanskje særlig den monstrøse farfaren. Og da han (Asger) omsider dukket opp i historien henimot slutten, syntes jeg ikke han engasjerte så veldig. Ikke så mye som alle de andre som fikk lov til å være hovedperson i sine egne historier.

Veldig enig i dette. Jeg brydde meg sannelig ikke særlig mye om maleriene hans på slutten. Men kanskje det var Flappøre-Niels som var hovedpersonen?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no