Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Ryktepoeng

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-10, 20:42   #1
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Spørsmål

Ryktepoeng

Først og fremst: Dette er IKKE en prikketiggetråd,for å presisere det Men,jeg lurer på når jeg begynner å gi mer enn ett poeng når jeg gir ryktepoeng?

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 20:48   #2
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ryktepoeng

Neste onsdag.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 20:49   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ryktepoeng

Skal du ha svar på prikk?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 20:50   #4
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryktepoeng

*trille Mauser under en sofa*

Når du har oppnådd et visst antall poeng gir du flere poeng per prikk.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 20:52   #5
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ryktepoeng

Da vet jeg sånn omtrent da,innen neste onsdag gir jeg masse poeng. Og jeg tar selvfølgelig imot svar på prikk.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 20:52   #6
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ryktepoeng

Har prøvd å finne ut av dette med prikkane eg også, f.eks kvifor dei første er mørkegrøne og dei neste lyse? Er det berre for at dei skal vere lettare å telle?

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 20:56   #7
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryktepoeng

Det er det forklaring på et eller annet sted her.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 20:59   #8
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ryktepoeng

Det er jo mulig det går an å lese FAQ eller noe,så langt tenkte ikke jeg.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 21:00   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ryktepoeng

Men for å svare seriøst. Jeg gir 3 prikker tror jeg. Det tar med andre ord litt tid. Det kommer an på hvor lenge du har vært medlem, hvor mange prikker du har og har gitt tror jeg. Og så er det en regel som sier at ingen skal kunne gi mer enn 10 prikker, så hver gang noen oppnår 11 prikker, blir alle degradert.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 21:00   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ryktepoeng

For å sitere Skilpadda:

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, den kloke

- "Reputation power", eller ryktepoeng, beregnes ut fra tilbakemeldinger du får fra andre brukere. Alle starter med 10 ryktepoeng. Når noen gir deg en grønn prikk (positiv tilbakemelding) får du flere poeng, og når noen gir deg en rød prikk, får du færre poeng. Det er bare prikkepoengene som teller her, ikke hvor mange innlegg du har.

- Hvor mange poeng du får på én prikk varierer mellom 1 og 10. Brukere gir flere poeng desto lengre fartstid, flere innlegg og flere ryktepoeng de har.

- Det er bare moddene og administratorene (som jeg er en av), i tillegg til deg selv, som kan se nøyaktig hvor mange ryktepoeng du har. Men prikkene under avataren/innleggstallet gir en antydning - du får flere grønne prikker her jo flere poeng du har. (Og ja, man får røde prikker her hvis man har tilstrekkelig mange minuspoeng.)

- Det er også bare adminmoddefolkene som kan se hvem du har fått prikker av eller gitt prikker til, og hva som evt. står i prikkekommentaren. Men som Skremmern og andre påpeker, så er det lov til å oute slikt, hvis man mener det har offentlighetens interesse.

- Ingen, med mulig unntak av HP, husker utregningen for hvor mange poeng som tilsvarer hver grønne prikk, og hvor mange innlegg/ryktepoeng man må ha selv for å gi bort flere poeng. Men du kan se på kontrollpanelet ditt hvor mange poeng du har og gir.

- Antall ryktepoeng brukes til å styre tilgangen til noen av de lukkede delene av forumet. Du kan lese mer om akkurat dette i denne tråden.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 21:10   #11
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ryktepoeng

Takk for svarene,da vet jeg jo det jeg trenger om det.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 21:25   #12
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.273
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ryktepoeng

Er jeg helt på viddene når jeg mener å huske at det er ett poeng per 1,5 år du har vært medlem (dette ble nedjustert fra 1 år for litt siden) samt ett poeng per 3000 innlegg? Og muligens ett poeng per 3000 prikker mottatt.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 21:30   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ryktepoeng

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Har prøvd å finne ut av dette med prikkane eg også, f.eks kvifor dei første er mørkegrøne og dei neste lyse? Er det berre for at dei skal vere lettare å telle?

Nei, de har ulik valør! De mørkegrønne prikkene teller 100 og de lysegrønne 200.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 21:43   #14
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ryktepoeng

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nei, de har ulik valør! De mørkegrønne prikkene teller 100 og de lysegrønne 200.

ah, ok

Katta: eg gir også 3 poeng, sjølv om den grøne tanngarden under navnet mitt ikkje er særlig imponerande.

Eg klarer aldri heilt å bestemme meg for kva eg syns om desse poenga - det har både fordeler og ulemper. Men det er ein heilt annan diskusjon. Takk for avklaring folkens

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 22:25   #15
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ryktepoeng

Men altså, hvorfor kjenner man behov for å måtte vite slikt?
Hva er poenget? (ufrivillig ordspill )
Det er vel skit det samme om det er slik eller slik? Tenker jeg.


Eneste jeg kan se poenget med er å komme inn på de forskjellige lukkede områdene.

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 22:28   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryktepoeng

Noen av oss er tallnerder, slik er det bare. Da liker vi å vite slikt.

jeg gir forøvrig to.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 22:30   #17
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryktepoeng

Det er jo fint å vite at noen liker deg, da. Ok, da - liker det man skriver.

Se, nå har jeg ufrivillig omtalt to brukere. Det var ikke meningen!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 22:30   #18
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ryktepoeng

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Men altså, hvorfor kjenner man behov for å måtte vite slikt?
Hva er poenget? (ufrivillig ordspill )
Det er vel skit det samme om det er slik eller slik? Tenker jeg.


Eneste jeg kan se poenget med er å komme inn på de forskjellige lukkede områdene.

Jeg kan jo bare svare for meg selv,og jeg var bare nysgjerrig. Orker definitivt ikke å "mase" meg inn på lukkede områder,jeg vil gjerne gjøre meg fortjent til å komme inn der,som sagt i en annen tråd.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 22:38   #19
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ryktepoeng

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Det er jo fint å vite at noen liker deg, da. Ok, da - liker det man skriver.


Tilbakemeldingene er en helt fin ting. Det var ikke det jeg mente.
Tenker mer på hvor masse poeng ditt og datt.
Så er jeg et kjedelig menneske som ikke bryr meg med slikt da. Jeg er på forumet for litt andre grunner.

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 22:40   #20
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ryktepoeng

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Det er jo fint å vite at noen liker deg, da. Ok, da - liker det man skriver.

Det er veldig fint å vite at noen liker det man skriver. Man har et gladspøkels på kontrollpanelet som bekrefter det.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no