Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Neste bokklubb-bok?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-06, 10:18   #41
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neste bokklubb-bok?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jo, det synes jeg er en grei regel. Jeg kan egentlig ikke fordra hardbacks, i tillegg til at de er dyre. Med mulig unntak for ting som bare MÅ leses det øyeblikket de kommer på markedet.


Som Harry Potter!

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 10:23   #42
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neste bokklubb-bok?

Harry Potter er så klart et unntak.
Man kan da ikke vente på at den skal komme i pocket nei!

(Dessuten må den jo matche de man har fra før ...)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 10:24   #43
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neste bokklubb-bok?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Harry Potter er så klart et unntak.
Man kan da ikke vente på at den skal komme i pocket nei!

(Dessuten må den jo matche de man har fra før ...)

Klart det må matche, men jeg samler altså på adult-edition-pocket-utgaven, så jeg kjøper dem når de kommer, selv om jeg har de teite hardbackene fra før.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 12:38   #44
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neste bokklubb-bok?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Da skal jeg gå til anskaffelse av den.

Kan vi ikke ha som regel at det må være en bok som er kommet i pocket ...

Helt enig, jeg kjøper som regel alltid pocketutgaver. Lette å ha med seg over alt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 14:19   #45
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neste bokklubb-bok?

Jeg har lest Middlesex og likte den veldig godt. Så da kan jeg jo bli med denne gangen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 14:30   #46
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neste bokklubb-bok?

Jeg liker best hardback. Jeg tror det er fordi jeg hørte en gang at pocketbøkene var skrevet på så dårlig papir at det ville forvitre i løpet av 50 år. Så jeg har sånn skrekkbilde inne i hodet mitt av bokhyllen min med tomme permer og papirrester som henger nedover hyllene.

Jeg kjøper selvsagt pocket likevel når det finnes.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 14:32   #47
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neste bokklubb-bok?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg liker best hardback. Jeg tror det er fordi jeg hørte en gang at pocketbøkene var skrevet på så dårlig papir at det ville forvitre i løpet av 50 år. Så jeg har sånn skrekkbilde inne i hodet mitt av bokhyllen min med tomme permer og papirrester som henger nedover hyllene.

Det gjaldt nok særlig de pocketbøkene som ble trykket for 30-40 år siden, jeg tror de bruker bedre papir nå. Amerikanske pocketbøker trykkes forresten jevnt over på bedre papir enn britiske, det er hovedgrunnen til at vi stort sett kjøper bøkene våre fra amazon.com og ikke amazon.co.uk.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 14:35   #48
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neste bokklubb-bok?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det gjaldt nok særlig de pocketbøkene som ble trykket for 30-40 år siden, jeg tror de bruker bedre papir nå. Amerikanske pocketbøker trykkes forresten jevnt over på bedre papir enn britiske, det er hovedgrunnen til at vi stort sett kjøper bøkene våre fra amazon.com og ikke amazon.co.uk.


Det aner meg at jeg har hørt den forklaringen før, men skrekkbildet har nok skapt varige traumer og stengt for fornuften.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 15:14   #49
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neste bokklubb-bok?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det aner meg at jeg har hørt den forklaringen før, men skrekkbildet har nok skapt varige traumer og stengt for fornuften.

Stakkar. Vi får håpe det ikke går altfor mye ut over andre deler av livsutfoldelsen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 21:36   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neste bokklubb-bok?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg tror det er fordi jeg hørte en gang at pocketbøkene var skrevet på så dårlig papir at det ville forvitre i løpet av 50 år.

Jeg har mengder med pocketbøker fra 50- og 60-tallet, ingen har gått i oppløsning ennå. Hvertfall ikke papiret. Limet i ryggen derimot, det er en annen sak!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 22:06   #51
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Neste bokklubb-bok?

Jeg har mine ting med bøker. Liker best hardback, for jeg orker ikke bretter på permene i paperback.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 23:22   #52
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Neste bokklubb-bok?

Har kjøpt Middlesex i paperback på engelsk. Det var det de hadde på den søndagsåpne bokhandelen min.

Har ingen preferanse, jeg ser fordeler med begge.

Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 23:25   #53
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.842
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Neste bokklubb-bok?

De hadde den ikke hos bokhandleren her, men de har i hvert fall bestilt den for meg. Tror den kommer onsdag, så da må jeg nilese for å bli ferdig.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 23:35   #54
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Neste bokklubb-bok?

Jeg skal også kjøpe Middlesex, men jeg kommer meg nok ikke i en bokhandel før til uka. Må sette av litt tid til lesing for å henge med her inne. Blir bra det, for lesinga her i gården har vært på hold lenge nok.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 12:13   #55
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neste bokklubb-bok?

Opprinnelig lagt inn av Alexa, her.

3-4 dager er min erfaring

Har fremdeles ikke fått den!! Og nå er det 8 dager siden jeg bestilte den..


Utålmodig jeg? Nehei så!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 14:26   #56
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Neste bokklubb-bok?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Har fremdeles ikke fått den!! Og nå er det 8 dager siden jeg bestilte den..


Utålmodig jeg? Nehei så!

Hmm...står det iokke maks 7 dager der, da? Kjipt å vente lenge, ja. Bestilte du kanskje på en fredag kveld eller i helgen?

Du får den nok i dag!

Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 10:55   #57
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neste bokklubb-bok?

Åja hm, nå kan jeg være med. Har lest Middlesex da den kom ut, på norsk, den var vel en av de glemte avbestillingene i Bokklubben Nye Bøker, trur eg.
Har fått teflonhjerne eller hjerneteppe, så husker ingenting annet enn at det var en bra bok, og at tittelen kanskje kunne ha flere betydninger...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 20:30   #58
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.842
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Neste bokklubb-bok?

Endelig har jeg også fått boka. Skal begynne å lese den i kveld. Må bare gjøre meg klar. Ny bok, ny badekåpe, stor kopp te, tjukke og varme sokker, masse gode puter og et digert pledd. Da kan det ikke bli stort bedre.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 20:32   #59
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neste bokklubb-bok?

Jeg bestilte boken i helgen (pocket ), men har ikke fått den enda. Hva var fristen denne gangen?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 08:48   #60
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neste bokklubb-bok?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg bestilte boken i helgen (pocket ), men har ikke fått den enda. Hva var fristen denne gangen?

Du har overvunnet din frykt og dine traumer om forvitrete bøker! Gratulerer!

Fristen er vel mandag om litt over 1 uke, eller? :ahlzheimer:
Jeg har heller ikke fått boken ennå, bestilte i forrige uke.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no