Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Når det ryker av kenwooden, betyr det at den er død?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-12, 20:27   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det ryker av kenwooden, betyr det at den er død?

Der røyk litt av den da jeg bakte brød igår. Og litt mer da jeg bakte idag, og det luktet ikke veldig behagelig for å si det sånn. Den går rundt fortsatt, men jeg vet ikke om jeg tør bruke den? Død?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 20:32   #2
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når det ryker av kenwooden, betyr det at den er død?

Om ikke død så iallefall veldig syk. Jeg ville tatt den på reperasjon før den blir værre. Kan være en slitedel som må byttes eller noe som må oljes. Kanskje noe man fixe selv?

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 20:33   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når det ryker av kenwooden, betyr det at den er død?

Det er ikke et sunnhetstegn, hvertfall. Min første kjøkkenmaskin (riktignok ikke en Kenwood), avgikk med døden kort tid etter første ryketilfelle.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 20:34   #4
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når det ryker av kenwooden, betyr det at den er død?

Ikke død enda, men røyk er nok et faretruende symptom. Jeg vil tro den trenger en ny del eller olje, som foreslått over.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 20:48   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når det ryker av kenwooden, betyr det at den er død?

Ah, her har jeg fersk kunnskap! Det røyk av vår og lukta svidd for noen uker siden, da mannen lot en brøddeig stå på elting altfor lenge. Siden har det gått fint åbruke den til miksing av kakerøre. I går begynte det å lukte svidd under brødelting igjen, og Blåmann konsulterte da bruksanvisningen. Det viser seg at maskina bare er dimensjonert for halvannen kilo deig eller noe sånt, og at deigen hans rett og slett var altfor stor. Ved overbelastning slår det inn et overlastvern slik at den etter hvert stopper av seg selv.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 21:05   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når det ryker av kenwooden, betyr det at den er død?

I følge mannen er den ikke spesielt frisk. Den lager stygge lyder, lukter vondt og i følge mannen er det et tannhjul som er røket. Spørsmålet er om det er så greit å reparere på, jeg vet ikke. Olje er det ikke så lenge siden den fikk. (Jeg tror kanskje jeg har overbelastet den noen ganger er jeg redd). Jaja. Det spørs om jeg da må spekulere på hva som skal erstatte den.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 21:06   #7
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når det ryker av kenwooden, betyr det at den er død?

Coop selger kenwood til ca. 1990,- nå. Det er vel ikke så mye utstyr med til den, men det har du jo inntakt regner jeg med.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 21:07   #8
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når det ryker av kenwooden, betyr det at den er død?

Det er såkalt 'Magic smoke'. Den finnes i alle elektriske apparater i varierende mengde og er det som får dem til å virke. Når den slipper ut slutter følgelig apparatet å virke.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 21:08   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når det ryker av kenwooden, betyr det at den er død?

Det er nok meningen at du skal få deg en lekker smekker Kitchen Aid.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 21:23   #10
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når det ryker av kenwooden, betyr det at den er død?

Mannen her i heimen har en teori om at den bare har tatt seg en røykepause. Den vil snart fungere som normalt igjen.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 22:17   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når det ryker av kenwooden, betyr det at den er død?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Det er såkalt 'Magic smoke'. Den finnes i alle elektriske apparater i varierende mengde og er det som får dem til å virke. Når den slipper ut slutter følgelig apparatet å virke.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 22:51   #12
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når det ryker av kenwooden, betyr det at den er død?

Jeg fikk ny kenwood på reklamasjon den gangen det skjedde med min lille prospera.... Majoren har aldri røyka på meg.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 23:07   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når det ryker av kenwooden, betyr det at den er død?

Denne er nok for gammel til å få ny er jeg redd, og jeg har nok overbelastet den. Det er den svakeste med 800w motor. Så spørsmålet er om den kan repareres eller om den må byttes, og i såfall i hva.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 23:27   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når det ryker av kenwooden, betyr det at den er død?

Hvis du vil, kan du ta den med hit, så kan vi kikke på den. Det er ofte ikke så vanskelig å fikse slike, hvis man får tak i reservedeler.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 23:53   #15
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når det ryker av kenwooden, betyr det at den er død?

Elektriske artikler som begynner å røyke, blir raskt oppsagt her i gården...

*pyse*

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 00:00   #16
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når det ryker av kenwooden, betyr det at den er død?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis du vil, kan du ta den med hit, så kan vi kikke på den. Det er ofte ikke så vanskelig å fikse slike, hvis man får tak i reservedeler.

Kan de repareres altså? Hm.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 00:22   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når det ryker av kenwooden, betyr det at den er død?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Kan de repareres altså? Hm.

Kanskje, kanskje ikke, men det er trolig ikke så mye jobb forbundet med å finne ut om den kan repareres og hvor mye jobb det i så fall blir.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 07:03   #18
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når det ryker av kenwooden, betyr det at den er død?

Min kjøkkenmaskin var faktisk allerede stedt til hvile i uteboden etter en episode med røyk og dufter av kjøkkenmaskinsykdom som følge av tøffe runder med kverning av fisk, men jeg ga den likevel et nytt forsøk før jeg kastet den for godt. Og den virket! Dette er snart ett år siden, og jeg har brukt den mye etter det. Like god.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 10:36   #19
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når det ryker av kenwooden, betyr det at den er død?

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Jeg holdt på å ta livet av min, da jeg forsøkte å knuse mandler i kjøttkvernen.
Et tannhjul var plutselig blitt bare en ring, og maskinen oppførte seg som din. Mannen min byttet tannhjulet, og Kenwooden lever i beste velgående enda.

Mannen mumlet tannhjul da han hørte lyden i den, så kanskje vi skal prøve å åpne den? Hvor får man tak i deler til sånt i såfall?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no