Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Betale for flyttevasken?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-12, 12:12   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

De siste gangene jeg har solgt, har jeg hatt byrå til å vaske (forskjellige hver gang), og begge gangene har byrået, når de var ferdig, kontaktet kjøper og avtalt gjennomgang og godkjenning av vaskingen. Så dersom kjøper ikke var fornøyd, var det vaskebyråets problem. Så hadde jeg og megler nøkkeloverlevering dagen etter vaskingen.

Husker ikke hva jeg betalte, men det var absolutt verdt det!

Som i at du ga megler nøkkel og ikke trengte være tilstede ved overtagelse? Det i seg selv er verd et par tusen for oss i å fall (les: flybilettene til mannen for å reise hit for overlevering, som altså finner sted etter at vi har flyttet 35 mil)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 12:12   #22
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

www.mittanbud.no

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 12:14   #23
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Jeg hadde mye heller brukt tid og krefter på det morsomme, å flytte inn. Å vaske ut er jo bare kjedelig.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 12:17   #24
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Vi vasket rundt på halvannen dag. Da var vi to til tre som vasket.

Vi fant ut at det ikke var verdt det å betale noen, etter å ha sett hvor dårlig to forskjellige byrå vasket to forskjellige hus. Her hos oss var det ikke vasket i alle kjøkkenskapene engang. Og vi fant masse spindelvev. Dette så vi ikke på overtakelsen selv om vi faktisk hadde fokus på det. Og det er jo så kjedelig å måtte vaske rundt noe som egentlig skulle vært rent.
Fikk ingen klager på vaskingen vår. Men nå var dette et tre år gammelt hus, så det begrenser seg litt hvor mye jobb det er da.
Var mest nøye med bad og kjøkken.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 12:19   #25
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.997
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

De som vasket ut før jeg flytta inn burde finne seg en ny jobb. Så hvis du skal få noen til å vaske så hadde jeg forhørt meg litt rundt altså.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 12:46   #26
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.916
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Jeg tror at vi betalte 7 000 og det var verd hver krone. Hadde jeg flyttet langt hadde det kunne kostet det dobbelte, og det hadde fremdeles vært verd det.

Når du har flyttet inn i et nytt hus og har masse å gjøre med å pakke ut og komme i orden er det ikke særlig fristende å bruke en dag på å gjøre seg ferdig med det gamle.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 12:49   #27
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.834
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Jeg ville definitivt betalt for flyttevasken. Flyttevask er omfattende. Vi snakker jo ikke bare vanlig helgevask, det skal skrubbes i kriker og kroker og oppå, under og inni alle tenkelige ting. Det tar lang tid og jeg gidder bare ikke. Det er verdt noen tusenlapper for å si det sånn. Jeg ville også lagt flyttevasken ut på anbud.
Da vi flyttet sist valgte vi også å betale for flyttevask selv om det bare var en toroms og vi ikke hadde barn da. Det var vel verdt det likevel. Vi valgte rett og slett det billigste alternativet, fordi jeg mener at det skal være rent uansett og det burde ikke være nødvendig å betale mer. Jeg måtte riktignok ringe dem og be dem komme en gang til fordi det ikke var bra nok, men dette kostet selvsagt ikke noe mer og innebar heller ingen ulemper for oss utover den to minutters telefonsamtalen, så jeg synes fremdeles ikke det er verdt å betale enda mer for å slippe å ta en ekstra telefon (noen av de tilbudene vi fikk var dobbelt så dyre som det vi valgte).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 13:10   #28
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Som i at du ga megler nøkkel og ikke trengte være tilstede ved overtagelse? Det i seg selv er verd et par tusen for oss i å fall (les: flybilettene til mannen for å reise hit for overlevering, som altså finner sted etter at vi har flyttet 35 mil)

På den siste var jeg til stede selv, på den nest siste var bare megler til stede.

Jeg har en gang solgt leilighet og vasket selv - aldri mer!

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 13:31   #29
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Det jeg gjorde, var å snakke med kjøper av leiligheten og spørre om hun var interessert i å vaske selv før hun flyttet inn.

Hun sa ja, vi skrev en liten avtale og jeg mener å huske at hun fikk 3000 for det. (80 kvm)

Fordelen er at kjøper bestemmer selv hvor rent de gidder å ha det. Noen er ikke fornøyd med vaskebyrået og vasker selv uansett.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 13:40   #30
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Jeg hadde betalt temmelig mye for å slippe utflyttingsvasken. I hvert fall i den situasjonen du skisserer for dere.
Spennende dager!

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 13:53   #31
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Det betaler man seg ut av prisen vil sikkert variere så få anbud fra flere.
Den store fordelen er at eventuelle klager (fra kjøper) går direkte til byrået og ikke til dere!

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 14:00   #32
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.383
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Vi betalte oss ut av flyttevask den siste uka før jul i 2010. Bodde på et lite sted og fikk garanti og hvit vask til kr 5000 på 110 kvm rekkehus.

Vi har ikke veldig god råd, og bruker ikke vaskehjelp til vanlig, men akkurat her var det deilig å kunne låse døra når huset endelig var tomt, og sette nesa mot det nye huset.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 14:20   #33
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Låse huset bak oss når det er tomt, men ikke vasket, og sette snuten mot nytt hjem og ikke trenge å se tilbake, det er absolutt verd en god slump penger, om det er mulig. Så kan vi dra i pinsa, noen vaske etter pinse, og ny eier overta når det måtte passe, med bare megler?

Skal absolutt spørre megler om dette er mulig. Det ville gjøre livostin en i slutten av mai mer levelig. Fortsatt travelt nå, men levelig da.

Om jeg hamstrer noe sjokolade på butikken i dag så tror jeg at det kan hjelpe på kveldsjobbingen også...

Det er uansett ikke en trivelig jobb å rydde på soverommet, hvor mer og mer ting har havnet i kasser de siste ukene ettersom møbler har forsvunnet. Og få bekreftet at de edderkoppene jeg antar er der, ER der. To mindre nå enn der var i morges... Senga tar jeg ikke frem uten min mann hjemme, tenker jeg. Det er fem cm åpning under den, og helt sikkert tre kilo støv og flere edderkopper. Og antatt noen single sokker, det finner jeg alle rare steder, er det noe rart vi ikke har PAR?

Senga må frem, det skal ommøbleres. Det tar set bedre ut med to nattbord, enn senga klint opp i et hjørne (for ay babyen ikke skal dette ut, vi samsover) og edderkoppene skal vekk.

Men flyttevasken kjenner jeg at jeg skal legge ut på anbud og se hvilke tilbud vi får. Og snakke med megler, når denne er valgt,angående mulighet for å reise vekk og ikke se oss tilbake.

Edit: "livostin en" tror jeg skulle være situasjonen...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15

Sist redigert av Malama : 19-04-12 kl 15:26.
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 14:30   #34
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Flyttet to ganger på to år og kjøpt flyttevask begge gangene. Når en er totalt utslitt og skal starte på nytt et annet sted, er det virkelig verd de kronene det koster.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 16:39   #35
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Nja. Som selger er det dere som fortsatt står ansvarlig, og så igjen må klage til byrået hvis det skulle være noe - om ikke dette var byrå via megleren. Kjøper skal ikke trenge å forholde seg til annen tredjepart.

Du inngår selvsagt ikke en flyttevaskavtale med annet firma enn et firma som gir en kjøper-fornøyd-garanti.

Flyttevask er det beste. Vi hadde sist vi flyttet, kjøper klagde, ikke vårt problem.

Om jeg noensinne flytter fra huset her, skal skrape penger fra madrass eller andre steder om nødvendig for å slippe det stresset der.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 22:44   #36
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Ja, jeg skal aldri mer vaske selv. Det tar horribelt lang tid.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no