Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Ang. markedsplassen

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-13, 19:22   #1
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Ang. markedsplassen

Før da langt flere hadde tilgang til markedsplassen her på forumet så fikk man solgt brukte barneklær etc i en fei. Nå synes jeg det er lite omsetning der. Tror rett og slett ikke jeg gidder flere ganger å legge ut klær for salg der. Det er tross alt mye jobb å ta og legge ut bilder.
Er det flere som synes det samme, eller er det bare meg som kunne ønske at tilgangskravene skulle vært lavere?

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 19:23   #2
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ang markedsplassen

Jeg skulle ønske tilgangskravene var lavere. Jeg har vært medlem her ganske lenge, men jeg har ennå ikke tilgang til markedsplassen. Ikke langt unna, men det tar tid.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 19:25   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang markedsplassen

En tanke: Er det teknisk mulig å ha ulikt tilgangskrav på kjøp og salg der inne? At man kan svare på tråder, men ikke legge inn egne tråder?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 19:28   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang markedsplassen

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

Er det flere som synes det samme, eller er det bare meg som kunne ønske at tilgangskravene skulle vært lavere?

Jeg er enig med deg, og ser at det innimellom skjer at noen etterlyser noe i det mer åpne forumet, og så sier noen andre "Jeg har en sånn tilgjengelig på markedsplassen" og får svar "Men der har jeg ikke tilgang."

Jeg skjønner godt poenget med litt mer trygghet, men tilgangskravene er i overkant strenge. I denne typen diskusjoner kommer det alltid noen og sier at det ikke er særlig vanskelig å få nok ryktepoeng her inne, og det er jeg uenig i. Enten må man delta aktivt i diskusjoner med gode innlegg, eller så må man være ganske utleverende. Hvis ikke tar det rett og slett veldig lang tid.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 19:30   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang markedsplassen

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

En tanke: Er det teknisk mulig å ha ulikt tilgangskrav på kjøp og salg der inne? At man kan svare på tråder, men ikke legge inn egne tråder?

Det hørtes jo ganske smart ut.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 19:30   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang markedsplassen

Enig, kravene er litt vel strenge i forhold til at den skal være en effektiv/attraktiv markedplass. At det ikke skal være "et gratis finn for folk som ellers ikke er her2 er absolutt fornuftig, og at vi kjenner litt til dem som er der, også, men det oppleves gjerne litt unødvendig strengt?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 19:30   #7
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ang markedsplassen

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

En tanke: Er det teknisk mulig å ha ulikt tilgangskrav på kjøp og salg der inne? At man kan svare på tråder, men ikke legge inn egne tråder?

Det synes jeg var en god idè hvis det er mulig.

Jeg har masse klær som jeg ikke orker å ta bilde av å legge ut for salg her hvis ikke det blir endret. Da velger jeg heller andre muligheter.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 19:32   #8
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ang markedsplassen

Enig i at det har blitt vanskelig å selge noe her ja.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 19:52   #9
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang markedsplassen

Der kom jeg på at jeg la ut noe for en stund siden, har glemt å sjekke om jeg har fått svar. :iler:
Synes for øvrig at Kattas ide var smart, jeg synes nemlig også at det har blitt vanskeligere å selge noe på Markedsplassen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 19:58   #10
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ang markedsplassen

Jeg benyttet markedsplassen flittig helt til reglene ble endret. Det tar tid å opparbeide seg godt rykte. Kanskje særlig når man ikke er av dem som deltar i så mange diskusjoner? (Jeg nøyer meg foreløpig oftest med å lese og eventuelt lære) Nå er jeg snaue tjue poeng unna, og jeg gleder meg rett og slett fordi jeg husker det var mange som solgte veldig masse fint. Jeg er veldig for å kjøpe brukt, nemlig. Jeg synes også Kattas forslag hørtes ut som en god ide.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 20:20   #11
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.035
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang markedsplassen

Likte godt forslaget til Katta. Jeg har droppet å legge ut noe der siden aktiviteten er såpass lav, så jeg håper på større aktivitet.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 20:21   #12
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ang markedsplassen

Jeg har også lagt ut klær og ingen var interesserte. Kravene er for høye mener jeg. Det er jo ikke noe vits å styre når det ikke er nok kjøpere.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 20:22   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang markedsplassen

Enig, jeg synes kravene er helt fjerne i dag og håper ledelsen tar klagene til etterretning.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 20:25   #14
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Ang markedsplassen

Opprinnelig lagt inn av Veritas, her.

Jeg skulle ønske tilgangskravene var lavere. Jeg har vært medlem her ganske lenge, men jeg har ennå ikke tilgang til markedsplassen. Ikke langt unna, men det tar tid.

Samme her.... Er forøvrig langt unna enda. Men jeg leser mest, slenger inn en kommentar her og der, men skravler ikke nok.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 20:32   #15
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang markedsplassen

Jeg er helt enig i at det er for høye krav.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 20:35   #16
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang markedsplassen

Jeg er også enig, gidder ikke legge ut barneklær mer.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 20:40   #17
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang markedsplassen

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

Før da langt flere hadde tilgang til markedsplassen her på forumet så fikk man solgt brukte barneklær etc i en fei. Nå synes jeg det er lite omsetning der. Tror rett og slett ikke jeg gidder flere ganger å legge ut klær for salg der. Det er tross alt mye jobb å ta og legge ut bilder.
Er det flere som synes det samme, eller er det bare meg som kunne ønske at tilgangskravene skulle vært lavere?

Helt enig. Gidder ikke jeg heller lenger.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 20:40   #18
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang markedsplassen

Jeg skjønner ikke hvorfor man skulle få lov å kjøpe, men ikke selge? Jeg har fått med meg at noe av poenget med de høye kravene er å hindre at noen bruker FP bare for markedsplassen, men det skal vel litt til så lenge man har visse tilgangskrav eller?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 20:41   #19
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang markedsplassen

Hva er kravet nå? 100 poeng? I så fall er jeg et stykke unna.
Jeg liker også Kattas forslag. Evt. at man må en lavere poengsum for å kunne lese, og litt høyere for å avertere?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 20:42   #20
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ang markedsplassen

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Hva er kravet nå? 100 poeng? I så fall er jeg et stykke unna.
Jeg liker også Kattas forslag. Evt. at man må en lavere poengsum for å kunne lese, og litt høyere for å avertere?

Du må ha 500 ryktepoeng..

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no