Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kjøleskap/kombiskap

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-14, 08:32   #1
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Kjøleskap/kombiskap

Vårt gamle kombiskap / kjøleskap er ca 15 år gammelt, og begynner å bære preg av alderen. Dvs litt tretthetsbrudd i diverse dørhyller, fryserdøra er ikke helt grei å få tett og slikt.
Så vi er på jakt etter nytt.
Vi skal ha et helt enkelt kombiskap, uten fiksfakseri. Trenger en romslig frysedel nede, siden det etter hvert er den eneste frysemuligheten vår.
Tror vi har plass til et som er inntil 175 cm langt.

Hva kjøper man nå for tiden? Og hva vil det koste oss?

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 22:09   #2
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøleskap/kombiskap

Etter litt fundering, har vi funnet ut at vi kan gå for et opptil 2 meter høyt. Mikroen kan settes et annet sted. Evnt kastes? Bruker den kun til mikropop liksom.

Bør vi gå for et frostfritt? Om det ikke er spesifisert, så er det ikke frostfritt?

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 22:24   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.238
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøleskap/kombiskap

Jeg leser at du vil ha et billigt men greit skap, det er sikkert alle på markedet idag.

Jeg simpelthen elsker mitt Liebherr med fiksfakserier og det har jeg allerede spart inn, siden jeg ikke lenger kaster mat siden jeg kjøpte det. Fiksfakseriet jeg elsker er grønnsaks og kjøtt/oste skuffer med kontrollert temperatur og fuktighet.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 22:34   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøleskap/kombiskap

Vi er veldig fornøyd med vårt kjøleskap fra Electrolux. Vi merker at det er kaldere enn andres kjøleskap.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 22:35   #5
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøleskap/kombiskap

Åh, finnes slikt fiksfakseri?
Jeg tenkte mer på at vi ikke skal ha et bredt kjøleskap med ismaskin og slikt. Vi har lite kjøkken, så et bredt kjøleskap ville tatt mye av benkplassen, som vi allerede har lite av.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-14, 09:35   #6
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Kjøleskap/kombiskap

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg leser at du vil ha et billigt men greit skap, det er sikkert alle på markedet idag.

Jeg simpelthen elsker mitt Liebherr med fiksfakserier og det har jeg allerede spart inn, siden jeg ikke lenger kaster mat siden jeg kjøpte det. Fiksfakseriet jeg elsker er grønnsaks og kjøtt/oste skuffer med kontrollert temperatur og fuktighet.

Vi har ett Electrolux kombiskap med litt av de samme fiksfakseriene, men sliter allikevel med at det blir for kaldt i grønnsakssuffen. Noen ganger så kaldt at det nesten fryser. Noen som har tips til noe vi kan gjøre for at det ikke skal bli sånn. Kjøleskapet er ca 1 år gammelt, så det bør jo virke!

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-14, 19:55   #7
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.238
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøleskap/kombiskap

Opprinnelig lagt inn av Annki, her.

Vi har ett Electrolux kombiskap med litt av de samme fiksfakseriene, men sliter allikevel med at det blir for kaldt i grønnsakssuffen. Noen ganger så kaldt at det nesten fryser. Noen som har tips til noe vi kan gjøre for at det ikke skal bli sånn. Kjøleskapet er ca 1 år gammelt, så det bør jo virke!


Har deres skap temperaturkontroll og vifte for fordeling av kulden ? Vi har aldri hatt slike problemer med det nye skapet, men kjenner igjen problemet fra vårt gamle skap.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-14, 07:31   #8
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Kjøleskap/kombiskap

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Har deres skap temperaturkontroll og vifte for fordeling av kulden ? Vi har aldri hatt slike problemer med det nye skapet, men kjenner igjen problemet fra vårt gamle skap.

Det vet jeg ikke...
Det er egen skuff som skal væøre litt kaldere, til kjøtt o.l. og en skuff til grønnsaker, der vi har mulighet til å justere lufttilførsel, avhengig av hvor tom/full grønnsakskuffen er. I tillegg er det en masse andre funksjoner, som vi sjelden bruker, jeg burde sikkerts sette meg litt mer inn i brukerveiledningen!

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-14, 23:38   #9
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Kjøleskap/kombiskap

Vi var kjempefornøyd med vårt Samsung kjøleskap vi hadde før. Finnes også som kombiskap i alle mulige varianter. Jevn temperatur i hele kjøleskapet og egne grønnsaksskuffer. Når vi en gang bytter ut kjølehjørnet vårt, skal jeg ha et sånt kjøleskap igjen.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 16:37   #10
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøleskap/kombiskap

Vi har også Samsung, med sånne grønnsaksskuffer. Gull! Merker at maten holder seg mye bedre enn i det gamle fra IKEA/whirlpool.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 20:17   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøleskap/kombiskap

Skal snart ha et nytt, bestemt meg for et hvitt et fra Samsung.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 22:04   #12
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøleskap/kombiskap

Vi må ut i morgen. Samsung er greia, altså?

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 00:20   #13
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøleskap/kombiskap

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Vi må ut i morgen. Samsung er greia, altså?

Eeeh, det var ikke Samsung vårt .Siemens sto det ihvertfall da jeg åpnet døra (vaskemaskina, derimot!) Men cluet er vel å ha egne soner eller skuffer til mat som trenger litt andre temperaturer.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 20:31   #14
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøleskap/kombiskap

Å kjære vene, vi har kjøpt oss kombiskap til 8999 kr + frakt.

Denne hvite saken fra Samsung flytter inn til oss på onsdag, og da flytter vårt 15 år gamle, trofaste Electrolux ut.

Det sto mellom Samsung og Miele. Miele var hakket dyrere, og hakket bedre (iflg selgeren), men vi likte utseendet til Samsungen bedre.

Så, 2 meter høyt, romslig og med en masse finesser vi kan sette oss inn i. Dette blir bra!

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 20:54   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøleskap/kombiskap

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Å kjære vene, vi har kjøpt oss kombiskap til 8999 kr + frakt.

Denne hvite saken fra Samsung flytter inn til oss på onsdag, og da flytter vårt 15 år gamle, trofaste Electrolux ut.

Det sto mellom Samsung og Miele. Miele var hakket dyrere, og hakket bedre (iflg selgeren), men vi likte utseendet til Samsungen bedre.

Så, 2 meter høyt, romslig og med en masse finesser vi kan sette oss inn i. Dette blir bra!

Det ser flott ut!

Jeg skal få bestilt meg et på 1.80 fra Samsung til uken. Det haster litt for nå er det ikke plass til noe særlig mat i det vi har. Det flytter ned i boden.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 21:00   #16
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøleskap/kombiskap

Vi har et på 175 cm nå. Hyllene i døra er ødelagt, så vi må ha alt i hyllene i kjøleskapet. Vi er mange, så det er trangt om herligheten der inne.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 21:09   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøleskap/kombiskap

Vi er bare tre, men det er likevel for lite plass. Det er et kombiskap. Det skal bli deilig å få et på 180 med masse plass, så får jeg heller løpe ned for å hente ting i fryseboksen. Kanskje kan vi da få spist opp mer av særlig grønt og frukt fordi vi da ser hva som faktisk er i skuffen(e) og kan handle inn større mengder en gang i uken i stedet for annenhver dag som nå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 21:12   #18
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøleskap/kombiskap

Det gamle vårt var også et kombiskap. Men vi har en liten fryser nede i tillegg. Fryseren skal vekk når badet skal lages. Kan jo ikke ha fryser på badet.

Gleder meg til dette, altså! Må bare få mannen til å dra ut gamleskapet og vaske litt for Expertfolka kommer.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 22:48   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøleskap/kombiskap

Jeg har målt mitt gamle kjøleskap i dag, antok jo at det var standard mål. Vel, det var ikke 1.80! Så har jeg målt plassen der kjøleskapet skal stå, det er heller ikke 1.80! Så da utgår vel 1.80, da, ellers må jeg ta vekk deler av skapet eller finne på noe annet lurt!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 22:55   #20
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøleskap/kombiskap

Vi måtte fjerne et skap for å få plass til vårt 1.75 høye kjøleskap da vi flyttet inn. Nå har vi kombiskap med mikro på toppen.
Mikroen må stå et annet sted nå. Gjerne på dynga for min del.. men mannen mener vi bør han den siden han en sjelden gang i blant tiner brød i den.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no