Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva koster det å ha vaskehjelp?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-08, 22:12   #1
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Hva koster det å ha vaskehjelp?

Huset ser ikke ut, og vi rekker bare å ta det aller verste.
Øverst på ønskelista mi er vaskehjelp.
Men jeg aner ikke hva det vil koste.

Så til dere som ha vaskehjelp;
Hvor mye betaler dere / hvor mange timer?
Skriv gjerne om det er svart eller hvitt.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 22:15   #2
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.988
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

150 kr timen tror jeg..
Men for meg blir problemet å ha noen fremmede inn i huset, selv om vi absolutt!! hadde trengt det.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 22:19   #3
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Vi har svart vaskehjelp (er ikke helt komfortabel med det, men det er den eneste vi har fått tak i som ikke er byrå til en formue, så da ble det slik).

HUn kommer hver uke, og vasker gulv, tørker støv og vasker bad. Annenhver uke skifter hun på sengene. HUn får 350 /420 kr per gang. Hvor mange timer hun bruker varierer litt, men ca 3-3,5 timer.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 22:20   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

120 kr timen svart her. To polske jenter som vasker, jeg har aldri hatt problemer med å la dem vaske alene i huset, kunne ihvertfall ikke tenke meg å være hjemme når de gjør det.
Hos oss fungerer det sånn at jeg legger ut nøkkel på avtalt sted, penger og oppgaveliste på engelsk på kommoden. Jeg varierer oppgavene etter behovet vårt, og de kommer hver 14 dag. Nydelig å komme hjem til vaskeduftende hus og rene vinduer. Vi betaler vel i snitt ca 800-1200 kr i mnd, jeg legger penger utifra hvor lang tid jeg mener det ca tar.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 22:58   #5
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

120 kr timen, feil farge. (på betalinga, ikke dama. ) Ellers som Lykken sier. Jeg smiler hver 14. dag når jeg kommer hjem fra jobb.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 23:04   #6
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Hva koster byrå/hvitt, siden så mange oppegående damer velger å gjøre det svart?

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 23:25   #7
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Byrå koster her rundt 500 kr timen. Dvs 1500 kr per gang = 6000 per måned, og så mye har jeg ikke råd til å legge i det.

Men det går an å ha hvit vaskehjelp som ikke er ansatt i byrå, jeg har bare ikke funnet en ennå.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 23:28   #8
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Jeg betalte 500 for to damer i 3 timer en gang i uka Svart, ingen av byråene som ville komme til meg i gokk og vaske.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 23:28   #9
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

120 kr timen, feil farge. (på betalinga, ikke dama. ) Ellers som Lykken sier. Jeg smiler hver 14. dag når jeg kommer hjem fra jobb.

Samme her. Skal nå utvide til hver uke.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 23:34   #10
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Jeg SKAL ha grundig husvask med vinduer og alt før jul! Og det skal jeg ikke gjøre selv. Vurderer å kontakte et byrå siden det bare er en gang, så får det helelr koste litt penger.

Tips til byrå eller hvit vaskehjelp i Oslo mottas med takk.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 23:35   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg SKAL ha grundig husvask med vinduer og alt før jul! Og det skal jeg ikke gjøre selv. Vurderer å kontakte et byrå siden det bare er en gang, så får det helelr koste litt penger.

Tips til byrå eller hvit vaskehjelp i Oslo mottas med takk.

http://www.oslovask.no/index2.php

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 00:07   #12
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Er det "mer greit" med svart vaskehjelp enn å gjøre annet svart?
Er det kun prisen som spiller en rolle?

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 00:13   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Vi hadde hvit vaskehjelp gjennom byrå og betalte 760 pr måned, da var de her annenhver uke. Vi har tre plan og 113 kvadratmeter. De har nå fått sparken, for de gjorde så dårlig arbeid.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 00:23   #14
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Jeg har funnet en polsk jente som driver eget firma. Planen er at hun som vasker for henne skal komme her en gang i uka. De tar da entre, kjøkken, stue og bad hver uke og soverom eller kjellerstue/vaskerom hver annen uke. Vi betaler 160 kr pluss moms pr time.

Førsteinntrykket har vært bra, og jeg gleder meg til å få et rent hjem.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 00:27   #15
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg betalte 500 for to damer i 3 timer en gang i uka Svart, ingen av byråene som ville komme til meg i gokk og vaske.

Psst, man ikke ha byrå for å gjøre det hvitt.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 00:43   #16
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Jeg skal ha et byrå på befaring i morgen - blir spennende å høre tilbudet deres.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 00:59   #17
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Psst, man ikke ha byrå for å gjøre det hvitt.

Ingen andre som ville komme til meg hvitt heller... i gokk var det egentlig valget mellom en som gjorde det på sin måte eller ingen

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 01:10   #18
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Jeg skal vaske for en som har operert kneet sitt, og tar hundre kroner timen (svart).
Men dette skal ikke være noe fast noe, og gjør det litt billigere siden han er funksjonshemmet for øyeblikket. Hadde egentlig ikke tenkt å vaske, men siden han spurte, så hvorfor ikke.

__________________
Misunn aldri andres gleder, du kjenner ikke deres sorger
lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 09:18   #19
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Litt kupping her.. men noen som har en vaskehjelp de stoler på rett nord for Oslo? Strømmen - Lillestrøm området... Kunne gjerne tenke meg en prikk eller PM med navn og nummer og litt info ...

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 09:22   #20
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Betaler 310+moms per time for vaskebyrå.

Det blir 1550 kr i måneden da er de her annenhver uke. Er strålende fornøyd med vaskinga... De tar dusjen, speil, vinduer kjøkkeninnredning (flatene) utsiden av kjøleskap... osv
En gang hadde de hengt opp tøy fra vaskemaskinen. Vel verdt 1550 kr i måneden!

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no