Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hjelp, jeg skal i bryllup!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-17, 14:16   #1
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Hjelp, jeg skal i bryllup!

Og trenger så klart en kjole. Jeg har en aldeles nydelig en i skapet, men den får jeg ikke lenger glidelåsen opp på. Den stopper liksom omtrent på høyde med der brystene begynner.

Jeg har en lignende denne øverst til venstre. Fra Holly&Whyte kjøpt for et par år tilbake. https://no.pinterest.com/pin/499336677404660624/

Den er kraftigere i stoffet, men ellers ganske lik den de har på Lindex i år.

Jeg har også denne fra Marc Lauge. https://www.mostersbutik.dk/shop/mar...io-21587p.html

Men jeg er usikker på om noen av de er bryllupsmareriale. Er de fine nok?
Det er ingen kleskode å ta hensyn til. De ønsker at folk skal komme i noe de føler seg vel i. Hun skal ha brudekjole, han kjole og hvitt. Så jeg vet jo at de er ordentlig pyntet. Jeg vil på ingen måte overgå de.
Tror ikke jeg orker bunad. Det er så tungt å gå med i et helt bryllup.

Så hvor shopper man pene "funker til bryllup" kjoler.

Jeg er 160 høy, ca 38-40 str og liker godt å få markert midjen.
Kjoler som draperes litt skrått opp mellom brystene funker ikke på noen måte for meg. Da ser jeg 5mnd på vei ut med en gang.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-17, 14:26   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp jeg skal i bryllup!

Jeg kunne vurdert å bruke den siste i bryllup, men ikke den første.

Ellers kan du sjekke på Floyd.no?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-17, 14:38   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp jeg skal i bryllup!

Den siste var jo fin og kan sikkert pyntes opp om du vil.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-17, 14:43   #4
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal i bryllup!

Floyd har menge fine! Likte spesielt godt denne. https://www.floyd.no/klaer/kjoler/kj...eth-lang-taupe
Men hva er greia med det strikkgreiene bak på de aller fleste? Er det sånn moten er nå? Synes liksom de mister litt det pene preget av det. Kjole til nesten 2000 også ser den skikkelig billig ut bakfra.
Men det er kanskje bare jeg som synes det.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-17, 14:44   #5
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp jeg skal i bryllup!

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Den siste var jo fin og kan sikkert pyntes opp om du vil.

Ja, det er det da. Pyntes opp. Jeg er helt "grønn" på sånt. Hvordan skal den pyntes opp da?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-17, 14:54   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp jeg skal i bryllup!

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Ja, det er det da. Pyntes opp. Jeg er helt "grønn" på sånt. Hvordan skal den pyntes opp da?

Noen skikkelig fine sko, smykker og kanskje en cardigan/bolero/sjal som passer til.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-17, 00:44   #7
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal i bryllup!

Kjole og hvitt er galla, det "høyeste" antrekksnivået. Sånn sett trenger man ikke tenke på å overgå brudeparet.

Situasjonen tatt i betraktning, tenker jeg man kan regne med (hvis jeg skulle vurdert ut fra de jeg kjenner) at veldig mange ville lagt seg opp mot galla og lang kjole/ selskapskjole eller tilsvarende. Er det ikke angitt antrekk, er det ikke "feil" å komme i kort kjole, men jeg tenker det bør være pyntet. Korte skjørter (midt på låret) ville jeg ikke vurdert.

Å være pyntet kan være smykker osv, men en frisørtime med styling, kanskje noe hårpynt, gjør også stor forskjell, hvis man synes det er vanskelig med dingel.

Av de to kjolene det er bilde av, ville jeg valgt den siste. Floydkjolen var griselekker. Ville forsikret meg om at bruden har hvitt. Noen brudekjoler kan være nærmere denne Floydkjolen (særlig litt voksne bruder).

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-17, 18:01   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal i bryllup!

Henger meg på det Charlie skriver. Jeg kler meg alltid i galla/fotsidt når jeg er i bryllup om ikke det er spesifisert annet og festen er av mer casual art. Floyd kjolen er nydelig. Zalando har også mye fint. Sjekk f.eks. Dorothy Perkins.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-17, 22:10   #9
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal i bryllup!

De bryllupene jeg har vært i så har det vært helt innafor å pynte opp den nederste kjolen. Synes det er litt i overkant å kjøpe en dyr kjole du knapt kommer til å bruke. Her er det vanlig forresten å stille i bunad til kirke/ kaffe og så skifte til vanlig mer casual kjole til kaffen/festen.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-17, 22:11   #10
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal i bryllup!

Kirke/ middag mener jeg selvfølgelig.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-17, 23:23   #11
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal i bryllup!

Mulig jeg kjører bunad i kirken og middagen. Vi skal ha rom der festen er, så det er ikke så stress å skifte.
Jeg prøvde kjole på Floyd. Likte ikke ryggen på den i det hele tatt. Og nesten alle var like bak. Over 2000,- og aaaalt for lange. Måtte lagt til minst 500,- til for å sydd den opp. Så det droppet jeg.
Jeg kjøpte dette skjørtet fra Vila. http://www.vila.com/no/no/vl/handle-...1604_Sandshell
Til meg er dette skjørtet fotsidt.

Med en enkel topp i hvitt og et belte ble det veldig fint. Kjøpte denne i dag på Lindex, den har jeg ikke prøvd til, men ser for meg at det kanskje kan bli fint?
http://www.lindex.com/m/no/dame/over...male-stropper/

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no