Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er innafor av varm mat på toget?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-17, 13:28   #21
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er innafor av varm mat på toget?

Ta med pølser på termos?


Om du har med deg pizza/mat fra Mc Donalds o.l når du går på toget så må du jo spise den med en gang du kommer ombord. Varm mat er jo ikke varm mat særlig lenge om du ikke har med noe for å holde den varm?

Jeg ville smurt rundtsykker/baguetter og evt kjøp ei pølse/varm panini på toget hvis jeg trengte mer mat (forutsatt at toget har cafe-vogn da)

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 13:33   #22
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er innafor av varm mat på toget?

Jeg synes alt er innafor. Vi smører ofte ganske omfattende matpakker, men jeg skjønner godt du ikke orker det akkurat nå. Ville gått for McDonalds.

Det er på ingen måte noen svipptur med 5 timers tur med barn i middagstid. Man trenger noe som minner om middag. Man får jo kjøpt mat om bord, men det er jo som oftest svinedyrt og begrenset.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 13:44   #23
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er innafor av varm mat på toget?

Det er ikke alle tog det er mulig å kjøpe mat på, bare for å ha nevnt det. Ikke alle tog har cafévogn, mange har automater med helt enkle knekkebrød og kvikk lunsj. Sjekk på NSB før dere går på hvis dere vet dere blir sultne.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 13:57   #24
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er innafor av varm mat på toget?

Jeg syns det er unødvendig å synse om hvorvidt andre folk virkelig trenger mat/varm mat/mer enn bare vann og brød i løpet av fem timer. (Men veldig typisk FP da. )

Man kan jo heller ikke vite om vedkommende som spiser pizza på toget kom direkte fra et møte og ikke hadde hatt mulighet til å spise noe som helst de siste fire timene (som var foranledningen for min pizza-bestilling til perrongen i Lillehammer).

Jeg tenker også at dersom man bestiller plass på et tog som kjører en strekning på fem timer eller lenger, så er det en del av det man bare må regne med at sidemannen spiser mat. Det er uansett stor forskjell på hva som sjenerer folk og ikke. Jeg for min del syns lukten av pizza er helt ok, men jeg får nesten brekninger hvis noen i nærheten spiser brød med makrell i tomat. Jeg syns jo det er mitt problem, og det kunne ikke falle meg inn å mene at folk ikke kunne spise makrell i tomat offentlig av den grunn.

Mine unger er for øvrig helt aldeles avhengige av middag, og det å avspise dem med brødskive i middagstiden, for ikke snakke om å la dem gå sultne, som det antydes over, ville vært veeeeldig ulurt i en situasjon der det spiller en rolle hvordan man oppfører seg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 15:26   #25
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er innafor av varm mat på toget?

Fem timers svipptur med to barn uten mat. Tror konsekvensen av det er verre enn matlukt. Spis det du vil, av normal mat. Folk må tåle såpass, eller droppe å reise kollektivt ...har jeg mest lyst til å skrive. Joda, selvsagt skal man ta hensyn og tenke litt på hva man velger å spise. Det er ikke der man drar frem gammelost eller rakfisk. Men seriøst, hensynet til matbehovet til barn i beste voksealder går foran ømfintlige voksne neser. Virkelig. Og hva som helst av vanlig junkfood bør gå bra.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 15:30   #26
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er innafor av varm mat på toget?

Jeg hadde nok blitt plaget av varm mat-lukt i kupeen, men hadde selvsagt ikke sagt noe. Det er sånn som hører med når man tar kollektivt.

Jeg som er allergiker har alltid med meg niste, men det er type knekkebrød og smøreost. Jeg synes det er ufattelig styrete å spise noe mer omfattende på offentlige steder.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 15:34   #27
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er innafor av varm mat på toget?

Jeg plages av matlukt, men jeg synes ikke andre ikke skal spise av den grunn. Innimellom må jeg spise selv også, så da gjør jeg jo det. Jeg synes imidlertid man kan ta hensyn til andre. Spise maten relativt fort og rydde unna. Jeg ville blitt gal om jeg måtte sitte i pizza eller burgerlukt i lang tid. Og nei, det er ikke alltid bare å flytte seg. Togene jeg tar pleier å være stappfulle, sa man skal være glad man i det hele tatt har fått plass.

Det er andre ting jeg også synes man bør unngå på tog:
Vorspiel/nachspiel (ja, opplevd begge deler)
Høylydte samtaler eller krangler (gjerne over flere rader)
Pleie av personlig hygiene og lakking av negler

Ja, også onanering eller håndsex med sidepersonen. Nei, jakka som ligger i fanget skjuler ikke hva som foregår.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 15:44   #28
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er innafor av varm mat på toget?

Varm mat fører med seg større andel proteiner i luft enn kald mat, og for meg personlig kan det være et veldig stort problem, samt at også kald mat kan spre allergenene sine rundt, så jeg skulle egentlig ønske at det enten fantes egne vogner for slikt eller at man hadde forbud mot å spise mat på offentlig transport.
*Har måttet hoppe av bussen midt ute i ødemarke mer enn en gang*

Jeg vet jo at allergien min er mitt problem, men noen ganger hadde det vært veldig greit å vite at man kunne transportere seg trygt uten å sitte i alarmberedskap.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 15:48   #29
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er innafor av varm mat på toget?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Varm mat fører med seg større andel proteiner i luft enn kald mat, og for meg personlig kan det være et veldig stort problem, samt at også kald mat kan spre allergenene sine rundt, så jeg skulle egentlig ønske at det enten fantes egne vogner for slikt eller at man hadde forbud mot å spise mat på offentlig transport.
*Har måttet hoppe av bussen midt ute i ødemarke mer enn en gang*

Jeg vet jo at allergien min er mitt problem, men noen ganger hadde det vært veldig greit å vite at man kunne transportere seg trygt uten å sitte i alarmberedskap.

Det hadde vært supert med allergivogn på tog ja, hvor det var forbudt med mat, parfyme, blomster og dyr.

Ellers plages jeg jo av mye andre folk gjør rundt meg hele tida, både på bussen, toget og andre steder. Men enkelte ting må jeg bare finne meg i likevel.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 16:18   #30
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er innafor av varm mat på toget?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er absolutt innafor, tenker jeg, selv om jeg blir fascinert av behovet for "varm mat". Vi hadde nok hatt med oss to poser polarbrød, gulost i skiver og smørepålegg. #ikke-middagsmennesker

Samme her. Hadde nok heller laget middag til lunsj om behovet var der, så tatt med meg noen brødskiver på toget. Evt laget meg en salat eller noe.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 16:24   #31
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er innafor av varm mat på toget?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Samme her. Hadde nok heller laget middag til lunsj om behovet var der, så tatt med meg noen brødskiver på toget. Evt laget meg en salat eller noe.

Det funker sikkert glimrende for alle de 10-12 år gamle guttene som elsker salat. Her hadde også ungene fint klart seg med brødskiver eller polarbrød, selv på en 5 timer lang togtur. Også hadde jeg sørget for varm mat når vi kom fram. Men folk og behov er forskjellige, og noen ganger er behovet for stabilt blodsukker viktigere for trivselen på turen enn det meste annet. Og hvis et varmt måltid er det som skal til, og du er såpass på felgen at tanken på å lage varm lunsj før dere drar virker for stressende, så la guttene få et varmt måltid på toget. Først og fremst noe de har lyst på og liker godt. Noe som gjør togturen ekstra lystbetont og hyggelig for dem også. Da blir det best for alle. Jeg vil heller ha lukta av Mc Donaldsmat bak meg den stunda det varer, enn to gutter som er sure og bare krangler, og ei utslitt mor med kort lunte.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 23-05-17 kl 16:29.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 16:29   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er innafor av varm mat på toget?

Jeg mente ikke å synse noe om det var nødvendig med varm mat eller ikke, altså, jeg syns som vanlig bare det er snedig å se hvor forskjellig man kan vektlegge ting. Det ville ikke falt meg inn i måneskinn å IKKE fore ungene på fem timer, da. Men varmmat på tur syns vi er styrete, hele gjengen, og foretrekker brødmat. Bare en preferanse.

Når vi kjører til vestlandet spiser vi stort sett bare tørrmat i bilen, supplert med litt boller og kjeks (#familienKjernesunn) og pappa er alltid fullstendig bestyrtet over at vi IKKE HAR FÅTT MIDDAG, STAKKARS!!! nå vi kommer frem, mens vi jo er lerkefornøyde med å ha sluppet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 16:32   #33
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er innafor av varm mat på toget?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Når vi kjører til vestlandet spiser vi stort sett bare tørrmat i bilen, supplert med litt boller og kjeks (#familienKjernesunn)

Samme prosedyre her.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 16:32   #34
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er innafor av varm mat på toget?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg mente ikke å synse noe om det var nødvendig med varm mat eller ikke, altså, jeg syns som vanlig bare det er snedig å se hvor forskjellig man kan vektlegge ting. Det ville ikke falt meg inn i måneskinn å IKKE fore ungene på fem timer, da. Men varmmat på tur syns vi er styrete, hele gjengen, og foretrekker brødmat. Bare en preferanse.

Når vi kjører til vestlandet spiser vi stort sett bare tørrmat i bilen, supplert med litt boller og kjeks (#familienKjernesunn) og pappa er alltid fullstendig bestyrtet over at vi IKKE HAR FÅTT MIDDAG, STAKKARS!!! nå vi kommer frem, mens vi jo er lerkefornøyde med å ha sluppet.

Ja, sånn har vi det også, hvis vi reiser til foreldrene mine 3 timer unna. Gjerne rett fra jobb og ikke gidder middag, men tar ei skive i hånda liksom.
Og da kommer det gjerne til en voldsom orging for å få i oss ordentlig mat.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 18:40   #35
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er innafor av varm mat på toget?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg syns det er unødvendig å synse om hvorvidt andre folk virkelig trenger mat/varm mat/mer enn bare vann og brød i løpet av fem timer. (Men veldig typisk FP da. )

Man kan jo heller ikke vite om vedkommende som spiser pizza på toget kom direkte fra et møte og ikke hadde hatt mulighet til å spise noe som helst de siste fire timene (som var foranledningen for min pizza-bestilling til perrongen i Lillehammer).

Jeg tenker også at dersom man bestiller plass på et tog som kjører en strekning på fem timer eller lenger, så er det en del av det man bare må regne med at sidemannen spiser mat. Det er uansett stor forskjell på hva som sjenerer folk og ikke. Jeg for min del syns lukten av pizza er helt ok, men jeg får nesten brekninger hvis noen i nærheten spiser brød med makrell i tomat. Jeg syns jo det er mitt problem, og det kunne ikke falle meg inn å mene at folk ikke kunne spise makrell i tomat offentlig av den grunn.

Mine unger er for øvrig helt aldeles avhengige av middag, og det å avspise dem med brødskive i middagstiden, for ikke snakke om å la dem gå sultne, som det antydes over, ville vært veeeeldig ulurt i en situasjon der det spiller en rolle hvordan man oppfører seg.

Jeg sier ting inni meg om folk som spiser makrell i tomat i min umiddelbare nærhet også.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 18:47   #36
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er innafor av varm mat på toget?

Var ikke jeg som nevnte svipptur, men syns ikke togturen er så veldig lang. Mulig det er nordlendingen i meg og ikke søringen som snakker her.
Vi må nok ha noe varm mat for å få mettet opp litt. Og også for å få spist ferdig. Eldste er fæl til å spise bare litt og så være sulten igjen like etterpå.
Pizza levert på perrongen hørtes jo ganske genialt ut.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 18:51   #37
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er innafor av varm mat på toget?

Jeg er sånn som kan tenke "og så hadde de ikke en gang giddet å lage middag til oss. " hvis vi har reist rett fra jobb en fredag og reist etpar timer.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 19:07   #38
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er innafor av varm mat på toget?

Jeg blir fort kvalm på tog og buss, og syns det er fryktelig når folk spiser burger og pizza og annet som lukter veldig, men det er jo ikke forbudt. Klarer meg personlig veldig fint med kald mat på en femtimers togtur.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 19:13   #39
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er innafor av varm mat på toget?

Jeg blir veldig fort uvel på alle transportmidler, og matlukt hjelper ikke på. Men så lenge det er lov å spise medbrakt mat på tog så synes jeg folk skal få ha med og spise det de vil. De fleste holder seg uansett innenfor rimelighetens grenser, og jeg synes ikke det er urimelig å ønske å spise noe i løpet av fem timers togtur. Jeg spiser på to timers togtur også, men det er helst for å ha noe å gjøre.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 19:23   #40
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er innafor av varm mat på toget?

Jeg blir sjeldent kvalm i bil og på tog, men jeg satt ved siden av ei engang som spiste masse fermentert kål og grønnsaker. Det ble litt i overkant spesiell lukt for meg.

Pizza og sånt må man tåle på tog. Sånt selges jo også ombord på lange strekninger.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no