Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Godtestopp - hva regner dere som godter?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-12, 13:23   #1
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.339
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Godtestopp - hva regner dere som godter?

Jeg ser i nyttårsforsett-tråden at det er flere enn meg som skal ha godtestopp, hva regner dere som godter? Kaker? Kakao? Sjokoladekaffe? Kjeks? Brus? Har dere unntak fra regelen?

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 13:35   #2
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Godtestopp - hva regner dere som godter?

For meg er det lettest med alt eller ingenting. Spiser jeg søtt (herunder kjeks, kaker, søt yoghurt) 2-3 ganger i uka har jeg egentlig lyst på noe godt hver eneste kveld. Kutter jeg ut alt blir søtsuget borte. Men det er vanskelig sosialt. "Du kan jo ta en liiiten bit?!"

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 13:41   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.679
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godtestopp - hva regner dere som godter?

Ting som inneholder sukker, rett og slett. Ja, innenfor rimelighetens grenser. Altså. Ikke kjeks, saft, brus, iskaffe osv osv. Dog går også potetgull innenfor godtestoppkategorien

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 13:43   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.395
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godtestopp - hva regner dere som godter?

For meg er det potetgull og det som står på den hyllen i butikken samt sjokolade og det som står sammen med det. Kaker får jeg spise, men egentlig burde jeg unngå det også og det gjør jeg i perioder. Brus drikker jeg ikke mye av uansett så tar jeg et glass annenhver måned så er ikke det noen krise.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 13:52   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godtestopp - hva regner dere som godter?

Hvis jeg har godtestopp så er det sjokolade og godteri, kjeks, kaker, brus, søt kaffe, potetgull og alt sammen som gjelder. Da blir det litt juks å unngå det ved å kalle kjeks og kakao og sjokoladekaffe noe annet. Unntakene går heller på anledninger, at jeg kan spise kake i selskap.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 13:53   #6
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godtestopp - hva regner dere som godter?

For meg er godter sjokolade og smågodt. Det er det jeg "fyser" på og spiser for mye av. Potetgull og kaker klarer jeg ikke å spise så mye av at det blir et "problem."

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 13:57   #7
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Godtestopp - hva regner dere som godter?

Når jeg har godtestopp så er det for å bli mindre tjukk og slapp. Siden jeg er et enten-eller-menneske må jeg kutte helt ut alt jeg trigges av, og siden jeg er like mye et vanemenneske så er det hverdagene som er viktig. Det vil si at jeg kan godt spise kake hvis jeg er i bursdag, eller popcorn på kino, fordi det er uansett noe som skjer sjelden. Men alt er bannlyst her hjemme, og spesielt det jeg er aller mest glad i. I perioder tror jeg at jeg kan spise litt is en dag, og litt kakao med krem en annen dag, men det kan jeg altså ikke, fordi det utvikler seg alltid til å bli veldig ofte.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 14:25   #8
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godtestopp - hva regner dere som godter?

Godter er de ca. to sjokoladene jeg ikke liker.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 14:35   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godtestopp - hva regner dere som godter?

For meg er det snakk om ting med sukker i. Jeg har lyst til å kunne spise litt nøtter feks.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 21:04   #10
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.339
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Godtestopp - hva regner dere som godter?

Jeg tenker jeg kan unne meg den ene koppen med varm sjokolade et par ganger i uka, men ellers blir det nok null sukker ja. Hadde jeg enda kunne latt være å ha godter i huset... Men med godteglade barn og mann i hus går ikke det.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 21:24   #11
TwinFusion
Møllspist
 
TwinFusion sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
Innlegg: 263
TwinFusion er litt kul
Standard

Sv: Godtestopp - hva regner dere som godter?

Jeg har tenkt å holde meg unna for mye sukker i januar, og klarer jeg det får jeg lov til å kjøpe en Kindle Paperwhite.
På fy-lista mi finner du kaker, kjeks, snop, sjokolade, brus og alt annet som inneholder mye sukker. Frukt er lov da. Noe må jeg tillate meg.

__________________
Lille Måne og Rora juni 2012.
TwinFusion er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no