Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Brekker seg ved prøving av nye matsorter

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-13, 15:26   #61
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.920
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brekker seg ved prøving av nye matsorter

Jeg har ingen råd. Beklager. Men jeg er enig med røkla i at å tvinge mat i et barn som brekker seg ikke er veien.

Katta sitt råd om å fokusere på oppførsel hos andre og hvordan man kan "komme unna" med å ikke spise alt mulig er godt.

Vi har noen venner med et barn som spiser utrolig lite og utrolig lite variert. Såvidt jeg kan se ikke noe foreldrene gjør eller ikke gjør, de andre barnene spiser helt normalt. Men dette barnet krangler ikke og lager ikke scener og bruker ikke ordene "liker ikke", han bare takker nei og blir det plassert på tallerkenen hans så spiser han det ikke. Og som vertinne kjenner jeg at det lever jeg helt greit med. Det er ingen scener og ikke noe tull. Jeg ser jo at gutten vokser og klarer seg og han får tydeligvis i seg nok. Så jeg synes at det er en fornuftig ting å fokusere på i den alderen Knerten er nå. Hvordan man takker nei på en høflig og ordentlig måte. Jeg vet at når jeg har andre barn på besøk har jeg ingen problemer med de som gjør det.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no