Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kan dere lære meg om Bunnpris?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-15, 00:30   #41
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Handler kun på Bunnpris Nidarvoll når vi skal på Mc Donalds på vei hjem fra hytta en søndag. Siden vi ikke har hytte mer, er det flere år siden sist.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 08:38   #42
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg forbinder også Bunnpris med Trondheim, og Moholt. Og walk-in kjølerom som var grusomme å gå inn i. Eg ser ikkje fram til at vår lokale Rimi blir til Bunnpris.

Tror walk-in room er typisk for butikkene i Trondheim, og Brustad buene. Det er iskald og utrivelig, men kostnadseffektivt. ICA/Rimi butikker blir ikke ominnredet. De skal skiltes og omprofileres med nye handlekurver og annet. De ansatte følger med.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 09:11   #43
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Hos oss er det Matkroken som skal forvandles til Bunnpris. Jeg har vanskelig for å se for meg at det kan være mulig å lage en dyrere og dårligere butikk enn Matkroken, men en skal aldri si aldri.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 09:13   #44
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Hos oss er det Matkroken som skal forvandles til Bunnpris. Jeg har vanskelig for å se for meg at det kan være mulig å lage en dyrere og dårligere butikk enn Matkroken, men en skal aldri si aldri.

Det er jo en grunn til at ICA ikke kunne fortsette i Norge, så for din del tror jeg det blir en forbedring.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 09:14   #45
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Vi har en Bunnpris forholdsvis nær oss og jeg har et godt inntrykk av den. Det er en forholdsvis liten butikk, men de har sørget for at en nabolagsbutikk har overlevd et sted der det bor mange uten bil og det ellers er et stykke til nærmeste store butikk.

Utvalg og pris er helt greit i forhold til størrelsen på butikken. De har både ferskvare og godt med grønnsaker. Du får ikke fersk fisk, men greit utvalg på det frosne.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 09:17   #46
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er jo en grunn til at ICA ikke kunne fortsette i Norge, så for din del tror jeg det blir en forbedring.

Ja, det tror jeg også - fra en butikk der prisene er omtrent det dobbelte av Rema og hvor de kan være uten basisvarer som melk og smør i dagesvis.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 10:02   #47
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Vi har en Bunnpris forholdsvis nær oss og jeg har et godt inntrykk av den. Det er en forholdsvis liten butikk, men de har sørget for at en nabolagsbutikk har overlevd et sted der det bor mange uten bil og det ellers er et stykke til nærmeste store butikk.

Utvalg og pris er helt greit i forhold til størrelsen på butikken. De har både ferskvare og godt med grønnsaker. Du får ikke fersk fisk, men greit utvalg på det frosne.


Vi hadde en sånn butikk i det umiddelbare nabolaget tidligere. Ikke spesielt billig, men alt man trengte av basisvarer i hverdagen. I tillegg var de svært villige til å ta inn ting vi etterspurte. (Dette var en Joker. Nå har vi fått en Kiwi med fullsortiment, og da la Joker-butikken ned; helt i henhold til planen siden begge tilhører Norgesgruppen.) Den Joker-butikken var et godt eksempel på hvordan en nabolagsbutikk bør fungere.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 10:05   #48
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja, det tror jeg også - fra en butikk der prisene er omtrent det dobbelte av Rema og hvor de kan være uten basisvarer som melk og smør i dagesvis.


Jeg har sjelden vært innom Rimi/Ica, men de gangene jeg har vært der har jeg forundret meg over mangelen på basisvarer. :tuller: Det gir jo absolutt ingen mening.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 10:12   #49
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.


Jeg har sjelden vært innom Rimi/Ica, men de gangene jeg har vært der har jeg forundret meg over mangelen på basisvarer. :tuller: Det gir jo absolutt ingen mening.

Ikke sant.

Det eneste er at 10-kronersmarsipanen min nå vil gå ut av handelen! Jeg må hamstre!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 10:28   #50
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Jeg tror det er vanskelig å generalisere veldig ut i fra kjede. Min erfaring er i alle fall at det finnes det meste av kvalitet på butikker innad i samme kjede.
Bunnpris er intet unntak.

Jeg har vært på Coop Prix-butikker som har fantastisk kvalitet og på noen som holder skikkelig lavmål med tanke på frukt/grønnsaker og basisvarer.
Det samme gjelder andre også.

Til og med butikker som Mega som skal være bra kan variere. Her vi bor er Mega veldig bra, faktisk bedre enn noen annen dagligvarebutikk jeg har vært i her til lands. Andre steder kan Mega være som en litt utvidet Prix med heller dårlig kvalitet.

På en den ene bunnprisbutikken jeg besøker jevnlig får jeg alltid tak i det jeg trenger og i tillegg har de en del spesielle ting som jeg ikke får andre steder. På den andre bunnprisen jeg er innom av og til er utvalget mer begrenset, men heller ikke der har jeg opplevd at ikke de har basisvarer.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 14:14   #51
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg tror det er vanskelig å generalisere veldig ut i fra kjede.

Det tror jeg også. For meg ser det ut som det er svært avhengig av den som driver, butikksjefen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 14:39   #52
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Vi hadde en Bunnpris vi var veldig fornøyd med. Jeg synes de hadde overraskende godt utvalg ifht hva jeg forventet, og de som jobbet der var flinke og blide.

Generelt synes jeg det betyr mer hvem som jobber der enn hva som står på skiltet. Servicemindede folk av "kjøpmann"-typen gjør gull av lite, mens det spiller liten rolle hvor fancy kjede du er med i hvis de ansatte egentlig driter i det de leverer. Har eksempler på begge deler.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 18:53   #53
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Er ikke en butikk jeg bruker. Har handlet i en Bunnprisbutikk en eneste gang. Ligger heller ikke i nærheten så da blir det ikke sånn.
Matkrokenbutikken her er også veldig dyr så den blir heller ikke brukt noe særlig.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 19:21   #54
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvorfor ønsker du Coop Extra? Her har vi det. Jeg handler mye der siden det ligger rett ved jobb.

Heller det enn Bunnpris, liksom. Jeg liker Coop Extra, de har av og til gode tilbud. Og Coop-kjeden selger halal kylling

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 22:21   #55
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Jeg velger bort Bunnprisen ved meg. Er der bare pga Post i butikk. Liker ikke vareutvalget (bl.a. lite økologisk, dårlig fruktavdeling) og "min" er alltid rotete. Men det har nok mest med driveren å gjøre. Bunnpris gourmet er noe helt annet, men de ligger i områder jeg sjelden er innom.Foretrekker Coop xtra/obs eller rema.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no