Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

17. mai - hva spiser dere?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-15, 23:07   #61
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai - hva spiser dere?

Høres ut som deres korps har vesentlig høyere inntekter enn vårt, Hyacinth. Husker ikke hva vi fikk inn på 17. mai i fjor, men de var svært fornøyde. Det var mer enn vanlig all den korpset gikk i byen pga grunnlovsjubileet og leide Christiansholm Festning og holdt arrangementet der. Det var en suksess! Husker vi syntes vi hadde så høye priser i kafeen, men virket ikke som folk brydde seg. Pengene satt løst hos de fleste.

Vi har økt kontigenten fra i fjor. Nå er den på rundt 1900 kr i året. Tipper vi er rundt 75 medlemmer inkl drill. Vi har ikke noe loppemarked. Jeg har tipset om det, men de hadde visst forsøkt det før uten særlig hell. Tipper dere i Rogaland får finere lopper rett og slett!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 23:08   #62
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - hva spiser dere?

Hos oss tror jeg loppemarkedet som er 2 helger i året gir korpset hoveddelen av inntektene. Nå har jeg ikke barn der, men jeg hører de sier det. Det er full jobbing for foreldrene de to helgene da, men ikke så mye ellers tror jeg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 23:10   #63
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai - hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Hos oss tror jeg loppemarkedet som er 2 helger i året gir korpset hoveddelen av inntektene. Nå har jeg ikke barn der, men jeg hører de sier det. Det er full jobbing for foreldrene de to helgene da, men ikke så mye ellers tror jeg.

Jeg kunne godt tenke meg loppemarked.

I fjor solgte hovedkorpset vaskemidler. Det gikk heller dårlig.

Det siste året har vi tatt inngangspenger på konserter som familien likevel vil stille opp på og hatt loddsalg der. I høst solgte de også gamle instrumenter på auksjon, instrumenter som kanskje ville blitt kastet ellers.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 23:12   #64
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - hva spiser dere?

Om det er lenge siden de prøvde loppemarked sist, kan det jo være en idé å prøve igjen nå som det er i vinden.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 23:14   #65
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai - hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Om det er lenge siden de prøvde loppemarked sist, kan det jo være en idé å prøve igjen nå som det er i vinden.

Synes jeg også! Skal tipse dem om det, så har de et år på seg til å arrangere det. Det er snakk om Italia tur til neste sommer, så de trenger nok penger.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 23:17   #66
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - hva spiser dere?

Vi har loppemarked en gang i året. Da jobber foreldre ca 4 timer en dag, men ikke alle foreldre deltar, noen baker en kake i stedet. Styret i korpset vårt gjør helt utrolig mye. For å gjøre det lettere for foreldre, men også fordi de brenner for det.

Det er kanskje en del penger i omløp i kopset, men de har også høye utgifter på instruktører. De er veldig nøye med gode instruktører i alle årene ungene går i korpset. Det betaler seg, de oppnår gode resultater (1. plass i NM i fjor), uten at det går på bekostning av trivsel, det prioriteres også høyt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 23:24   #67
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai - hva spiser dere?

Høres ut som likt opplegg som hos oss, det. Bra instruktører som lønnes. Trivsel er viktig, alle skal med og alle er like viktige. Men, vi mangler dirigent! Nå "låner" vi en fra et annet korps. Han er superflink, så fint for oss. Streng er han også. Så for tiden har vi endel ting sammen med det andre korpset han er dirigent for. Det fungerer bra, dermed blir det et kjempestort korps på over hundre medlemmer på endel arrangement. Vi skal til Oslo med dem i juni på Gardens Dag. Tror det blir kjempegøy og en flott opplevelse å marsjere ned Karl Johan med politihester foran.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no