Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Vis meg fine kofter!

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-19, 17:58   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vis meg fine kofter!

Jeg ønsker meg veldig en hjemmestrikket kofte. Når jeg har funnet en, må jeg finne en som kan srikke den, for det kan jeg ikke selv ... )

Klassisk mønster, og i skikkelig ullgarn. Grått eller jordfarger, kanskje? Tips?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-19, 18:15   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg fine kofter!

Jeg har Nancy i disse fargene, liker den veldig godt.

https://images.app.goo.gl/RM4P5QP5pqUuCprK8

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-08-19, 19:48   #3
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg fine kofter!

Jeg leste "Vis meg dine hofter!" Det er varmt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-19, 20:09   #4
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Vis meg fine kofter!

Hvor klassisk? Er du åpen for moderne lek med koftesjangeren? Takler strikkeren engelsk oppskrift?

Rosejakka fra Hillesvåg. Norsk ull, norsk familiebedrift, fantastisk garn.



Høstruta. Norsk oppskrift.



Elurra. Finnes på norsk.



Vannlilje. Lene Tøsti. Norsk.



Hvitveis. Lene Tøsti. Norsk.



Kirsebærblomstring. Lene Tøsti. Norsk.



Epleblomstring. Lene Tøsti. Norsk.



Og så har du alle genserene det bare er å klippe opp til kofte....


Sist redigert av Shun : 04-08-19 kl 14:55. Årsak: rettet opp feil link
Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-08-19, 20:56   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.457
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg fine kofter!

Siden du også må finne en som kan strikke for deg, vil jeg varmt anbefale denne Epla-butikken!

https://www.epla.no/shops/vakreting/

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-19, 21:52   #6
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg fine kofter!

Jeg skal strikke denne versjonen av setesdal. I andre farger, jeg ønsker meg også grå med hvite lus, og en grønnfarge som kontrast.

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=8824&cid=1

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-19, 23:43   #7
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg fine kofter!

Jeg holder på å strikke Trasskofta. Den blir kjempefin, men er tidkrevende å strikke: https://www.google.com/search?q=tras...iw=360&bih=560

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-19, 00:09   #8
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg fine kofter!

Helle Siggerud har mange nydelige kofter. Den som heter Sofie er favoritten min.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-19, 01:47   #9
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vis meg fine kofter!

Valdres kofte

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_20190804_004658.jpg (341,0 KB, 29 visninger)
Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-19, 10:24   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg fine kofter!

Jeg har denne, som jeg er veldig glad i: Frydkofta

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-19, 14:47   #11
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg fine kofter!

Så mange fine kofter!

Forslag til garn jeg bør gå for hvis jeg ønsker meg noe i "skiikkelig" ull? Jeg kjøpte meg en Nancy-kofte fra en seriøs nettbutikk tidligere i år, men endte opp med en som var strikket i et eller annet Dropsgarn. Jeg liker i alle fall ikke den garnkvaliteten.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-19, 14:48   #12
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg fine kofter!

Ren ull! Ikke superwash, ikke alpakka eller alpakkablandinger, ikke merino. Jeg elsker finull fra Rauma.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-19, 14:57   #13
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Vis meg fine kofter!

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Ren ull! Ikke superwash, ikke alpakka eller alpakkablandinger, ikke merino. Jeg elsker finull fra Rauma.

Enig. Jeg legger til garn fra Hillesvåg.

Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-08-19, 17:10   #14
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg fine kofter!

Støtter finull fra Rauma. Den er lett å rekke opp uten at maskene forsvinner ned.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-19, 17:24   #15
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vis meg fine kofter!

Finull har en million farger å velge imellom, bare det alene er en grunn til å foreslå det. Det er stivt og klør*, i utgangspunktet, men blir MYE mykere etter en vask, og i bruk. Og det er tynt nok til at en kofte i to farger, ikke blir altfor tjukk.

* PS, jeg klør av "alt".


Sist redigert av Pegasus : 04-08-19 kl 18:20. Årsak: Edit
Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-19, 17:38   #16
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg fine kofter!

Jeg sitter og strikker med finull as we speak, og synes verken det er stivt eller klør. Men det er definitivt mer hold i det enn f.eks. alpakka. Jeg synes det er deilig, både fordi det er godt å strikke med stødig garn, og fordi det holder fasongen så mye bedre i bruk.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-19, 23:12   #17
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vis meg fine kofter!

Jeg har Rosekofta som det er bilde av lenger oppe her, strikket i originalgarn (og farger) fra Hillesvåg. Veldig fornøyd med den!

Vil også anbefale Finull eller Ask fra Hillesvåg, det er gode garn!

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-19, 23:23   #18
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.501
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vis meg fine kofter!

Er einig i at finull gir gode og passe varme plagg. Eg har mange kofter, ein av favorittane som ikkje er nemnt er Røverkofta.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-19, 00:05   #19
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vis meg fine kofter!

Jeg synes denne varianten av Cortina er fin. Og støtter alle som tipser om finull fra Rauma!

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-19, 00:14   #20
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg fine kofter!

Gretekofta er nydelig. Datteren min har den.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no