Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor lang tid bør det gå før en melder et menneske som savnet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-10, 12:33   #1
Havbris
Aktiv
 
Havbris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 163
Havbris er litt kul
Standard

Hvor lang tid bør det gå før en melder et menneske som savnet?

Ja hva mener dere?
Om man forsøker å få tak i et menneske, og dette ikke lar seg gjøre.
Hvor lang tid bør det gå før en melder vedkommende savnet?

Havbris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 12:53   #2
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bør det gå før en melder et menneske som savnet?

Er det ikke 24 timer politiet opererer med?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 12:55   #3
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bør det gå før en melder et menneske som savnet?

Barn, særlig små barn, bør meldes savnet ganske raskt, omtrent umiddelbart. Demente gamle likeså.

Resten er vel 24 timer, men omstendighetene kan gjøre at man bør melde savnet før. Affekt, rus, psykisk tilstand osv.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 13:06   #4
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bør det gå før en melder et menneske som savnet?

Om barn mener jeg å ha lest at man skal ringe innen 15 minutter?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 13:08   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid bør det gå før en melder et menneske som savnet?

Hadde jeg vært bekrymret, og det dreide seg om en person som sliter psykisk, ustabil e.l. så hadde jeg ikke ventet 24 timer.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 13:11   #6
Havbris
Aktiv
 
Havbris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 163
Havbris er litt kul
Standard

Sv: Hvor lang tid bør det gå før en melder et menneske som savnet?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Hadde jeg vært bekrymret, og det dreide seg om en person som sliter psykisk, ustabil e.l. så hadde jeg ikke ventet 24 timer.

Det tror jeg ikke at jeg heller hadde gjort. Men man ser jo sikkert ann slike ting, mtp hvem og hvorfor.. Jeg vet ikke.. Kom plutselig til å tenke på det.

Havbris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 13:15   #7
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bør det gå før en melder et menneske som savnet?

Men man venter nødvendigvis ikke 24t før man sjekker opp.

Da mamma ikke fikk tak i sin mann på telefonen, fikk hun naboen til å sjekke innom med en gang. Og det stemte det, han hadde hatt en hjerneblødning og var død.
At han ikke tok telefonen var helt utenom normalen.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 11:16   #8
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lang tid bør det gå før en melder et menneske som savnet?

Huffda Floksa, trasig situasjon.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 11:18   #9
Havbris
Aktiv
 
Havbris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 163
Havbris er litt kul
Standard

Sv: Hvor lang tid bør det gå før en melder et menneske som savnet?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men man venter nødvendigvis ikke 24t før man sjekker opp.

Da mamma ikke fikk tak i sin mann på telefonen, fikk hun naboen til å sjekke innom med en gang. Og det stemte det, han hadde hatt en hjerneblødning og var død.
At han ikke tok telefonen var helt utenom normalen.

Åh, herreli...
Stakkars mammaen din. Håper det går greit med henne.

__________________
~Havbris med sine flotte vindpust~
-97 -01 -04 -07 -09
(-90 -91)
Havbris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 11:19   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.360
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bør det gå før en melder et menneske som savnet?

Hvor lenge kommer vel helt an på personen, dens historikk, alder, psykiske og fysiske tilstand, hvor den befinner seg osv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 11:21   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor lang tid bør det gå før en melder et menneske som savnet?

Det kommer veldig an på, ja. Mannen min ville jeg meldt savnet etter to timer om han ikke kom hjem fra jobb og ikke svarte på telefon - han ville nemlig sagt fra om han ble forsinket. En nabo ville jeg vel ikke tenkt på at manglet før etter flere uker.

  Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 11:51   #12
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lang tid bør det gå før en melder et menneske som savnet?

"Noen" ringte politiet for noen år siden for å spørre om de hadde en bestemt mann i fyllearresten. Da hadde han ikke kommet hjem den natta,8 timer siden noen hadde vært i kontakt. Politiet kunne si at han ikke satt der,men spurte masse og lurte på om de skulle hjelpe til i letingen. Takk,men nei takk...

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 11:57   #13
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Hvor lang tid bør det gå før en melder et menneske som savnet?

Som andre har skrevet her, er det nok litt forksjellig i forhold til hva slags person man har med å gjøre.
Mannen hadde jeg meldt savnet veldig tidlig, da han er flink til å svare eller gjøre rede for seg.
Ungene hadde jeg ringt tvert. Så kommer det litt ann på hvor flink den man evnt prøver å få tak i er til å gi lyd i fra seg.
Jeg mener at alt som avviker fra normalen, kan man se som varseltegn.
(og nå innser jeg at ingen hadde begynt å lete etter meg på mange dager, så dårlig jeg er til å svare på tlf og sms... )

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 12:04   #14
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid bør det gå før en melder et menneske som savnet?

Usikker. Men storesøster var borte i to timar før me sat klare med telefonen. Ho har hatt eit sånt forsvinningsnummer før, men da "berre" tre kvarter. Me oppdaga etter omlag ein time at ei klasseveninne heller ikkje var heimkomen. Eg er ikkje ein person som krisemaksimerer, men da eg etter nær to timar byrja leite ved elva, da kom panikken.

I det me sto med telefonen i hånda, kom ho køyrande med veninnas mamma. Dei hadde skravla, leika og gjort lekser på ein bortgøymd leikeplass me ikkje visste om. Tiden hadde dei null begrep om.

Eg veit at mange ville ringt leeeenge før oss. Men det er litt avhengig av barnet også. Vår jente kan fint finne på å gløyme seg bort i leik, så vår første plan var å ringe alle mulige venner. Det tok jo si tid. Mannen ringde. Eg syklar rundt på alle leikeplassar (ja, minus ein da) og andre stader ho kunne vere. Veninnas foreldre ringde også rundt, samt at dei hadde tanta køyrande i bygda.


Da eg budde på studentheim oppdaga me at eine bebuaren var borte. Han var godt inne i miljøet, så han vart raskt sakna. Han hadde ikkje sagt noko om at han skulle bort. Me sjekka først inne på hybelen (universalnøkkel). Så ringde me sjukehuset. Dei kunne faktisk stadfeste at han var der, men kunne ikkje fortelje kva avdeling eller kva som var galt. Det var ok for oss. Da visste me at han var i trygge hender.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 12:11   #15
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bør det gå før en melder et menneske som savnet?

Opprinnelig lagt inn av Havbris, her.

Ja hva mener dere?
Om man forsøker å få tak i et menneske, og dette ikke lar seg gjøre.
Hvor lang tid bør det gå før en melder vedkommende savnet?

Når det er noe utenfor normalen tenker jeg. For en toåring så er det kun snakk om minutter, for en voksen alt fra noen timer til noen dager.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 12:12   #16
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Hvor lang tid bør det gå før en melder et menneske som savnet?

Tja som andre har skrevte så kommer det helt ann på personen. Hadde ikke min mann hentet eldste i barnehagen hadde jeg ringt med en gang. For skjer det er det noe alvorlig galt. Min mamma likså tar telefonen uansett! En gang fikk jeg ikke tak i henne hele dagen og når jeg fortsatt ikke fikk tak i henne klokken 11 på kvelden ringte jeg hennes beste venninde som jeg vet hun snakker med nesten hver dag og de er naboer i tilleg og hun fortalte meg at hun hadde reist til den nye kjærsten sin og da ble jeg i hvertfall bekymret hvorfor hun ikke tok telefonen søkte opp nummeret på kjæresten og etter 4 feil ringinger fant jeg han. Hun var i helt fin form men hadde bare glemt telefonen hjemme. Hun må ha vert veldig forelsket for det har aldri skjedd før eller siden. Men jeg må si tankene svirret om psykotisk ny kjæreste osv osv før jeg fikk tak i henne..

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 12:18   #17
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bør det gå før en melder et menneske som savnet?

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Huffda Floksa, trasig situasjon.

Opprinnelig lagt inn av Havbris, her.

Åh, herreli...
Stakkars mammaen din. Håper det går greit med henne.

Det begynner å bli mange år siden nå, men fortsatt henger dette med å svare i telefonen når vi ringer hverandre innad i familien, sterk i.
Evt sende en sms om man ikke kan svare.
Særlig om mamma ringer er vi nøye på å gi beskjed.

Og ikke minst lærte vi noe om at av og til er det greit å krisemaksimere.
Selv om det selvfølgelig ikke spilte noen rolle for min stefar, han kunne ingen ha reddet, så slapp min mor å komme hjem å finne han, 1 1/2 døgn senere

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 12:22   #18
Havbris
Aktiv
 
Havbris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 163
Havbris er litt kul
Standard

Sv: Hvor lang tid bør det gå før en melder et menneske som savnet?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det begynner å bli mange år siden nå, men fortsatt henger dette med å svare i telefonen når vi ringer hverandre innad i familien, sterk i.
Evt sende en sms om man ikke kan svare.
Særlig om mamma ringer er vi nøye på å gi beskjed.

Og ikke minst lærte vi noe om at av og til er det greit å krisemaksimere.
Selv om det selvfølgelig ikke spilte noen rolle for min stefar, han kunne ingen ha reddet, så slapp min mor å komme hjem å finne han, 1 1/2 døgn senere

Ja det er klart at slike ting henger lenge i. Så bra at dere tar hensyn til mammaen deres, regner med at dette er noe som henge i henne resten av livet stakkar.
Av og til er det på plass med litt krisemaksimering, det er sikkert og vist.
Det hadde blitt en ekstra stor belastning for henne, om det var hun som fant han. Gode naboer skal en ikke kimse av.

__________________
~Havbris med sine flotte vindpust~
-97 -01 -04 -07 -09
(-90 -91)
Havbris er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no