Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-10, 14:12   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Jepp, jeg utelater med vilje alle de surmagede nei-vi-vil-ikke-ha-en-amerikansk-tradisjon-med-monstre, og spør ikke om du skal feire, men hva de som skal feire skal gjøre og servere.

Denne kjøttdeighånda er jo helt fantastisk, men tror den appelerer til en litt eldre crowd enn Glitterbarnet sin:


Denne derimot, skal vi teste, om vi finner vannmelon nå:



Mumiepølsene vet jeg flere lagde her i fjor, vi tenker å servere dem i år.



I tillegg skal jeg lage cake pops og heksefingre av kransekakedeig. Prøvde meg på fingrene i fjor, men de skled bare utover.

Vi dekorerer nok med hodeskaller (litt fler enn vanlig ), gresskar og diverse lys vi har samlet gjennom årenes løp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:16   #2
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Vi gjør ikke så mye ut av det nå når eldstejenta har blitt så stor, men det er jo utrolig morsomt å få besøk av alle de fine små heksene og monstrene, så de vil bli ønsket velkommen av et gresskar som forhåpentligvis blir noe a'la dette:

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:18   #3
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Jeg skal lage jack-o-lantern og så har jeg lyst til å lage et opplegg på selve halloween. Når folk går inn porten vår så går de forbi en temmelig mørk kjellernedgang. Jeg fantaserer om å få til at porten knirker skikkelig og når de går forbi kjellernedgangen så fyker det et spøkelse opp med lyd og greier. Men jeg er veldig usikker på om jeg får tid til å ordne det.

Av mat så synes jeg kjøttdeighånden var kul idé,
Ellers så har jeg lyst å lage cookies med forskjellig halloweenpynt på, har gått en tanke, bittelitt amok på fancyflours, de har virkelig all verdens kule ting og så sender de til Norge.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:23   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Det minnet meg om at jeg må få bestilt candy meltsene. Prisen for å sende til Norge fra Sverige var jo dyrere enn selve bestilligen, så jeg får det sendt til søstern i Sverige i stedet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:25   #5
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Esme: du har ikke tilgang på tørris da? Det gir stilige røykeffekter, hadde noen klumper i en bøtte i gangen en gang, og ungene syntes det var utrolig festlig med røyken som lå som et teppe på ganggulvet. Tørrispellets i do er jo også en klassiker

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:27   #6
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Esme: du har ikke tilgang på tørris da? Det gir stilige røykeffekter, hadde noen klumper i en bøtte i gangen en gang, og ungene syntes det var utrolig festlig med røyken som lå som et teppe på ganggulvet. Tørrispellets i do er jo også en klassiker

Det er en knall idé, men jeg tror ikke jeg har noe lett tilgang på det. Hm. Får tenke litt på det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:29   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Urk, den hånden var fæl. Vi skal ha Harry Potter-fest, og åtteåringen vil gjerne ha et dessertbord av den typen de har på Galtvort. Kanskje best å komme i gang, for jeg har dessverre ikke husnisser.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:29   #8
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Her blir det, som vanlig, mye greier. Skal prøve meg på noen skikkelig kule cupcakes, også blir det mummipølser, spøkelsesmarshmallows og selvsagt en haug med utskårne gresskar på trappen i utgangspartiet.

Her elsker vi Halloween.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:29   #9
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Den hjernen var jo stiiilig!!! Må se om jeg får til den.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:30   #10
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Urk, den hånden var fæl. Vi skal ha Harry Potter-fest, og åtteåringen vil gjerne ha et dessertbord av den typen de har på Galtvort. Kanskje best å komme i gang, for jeg har dessverre ikke husnisser.

Ja, det er sannelig best at du setter i gang med forberedelsene.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:30   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Fortell meg om spøkelsesmarshmallows og cupcakesene, Fruktflua!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:32   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Jeg har egentlig kjempelyst til å prøve meg på denne, men vet ikke om jeg får det til.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:32   #13
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Vi håper på Halloween arrangment på museet, for det pleier å være akkurat passe skummelt for mine. Og så får de kle seg ut og gå en liten runde til andre barnefamilier og folk vi kjenner slik at de ikke blir møtt av sure gamle mennesker.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:39   #14
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Man kan også ty til billig moro, og servere farget popcorn

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:42   #15
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Jeg har Halloweenbarn, så vi har bestandig bursdagsfest den dagen. I år skal 3.klasse ha halloweenfest på skolen, men vi skal ha halloweenbursdag på lørdagen isteden. Den kjøttdeighanda må jeg få link til oppskrift. Super bursdagsmat med kjøttdeig og potetmos. Kan ikke ha pølser siden det skal de ha på festen dagen etter. Marsmalows må jeg prøve på.


Sist redigert av Elisabet : 14-10-10 kl 14:58.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:42   #16
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Fortell meg om spøkelsesmarshmallows og cupcakesene, Fruktflua!

Det blir noe ala disse. Lagde slike i fjor, men jeg har ny PC, og har slettet bildene jeg la inn her, så jeg får ikke vist deg de jeg lagde. Men de ble kule og skumle!

Og marshmallowsspøkelser; Man bare fester marshmallows i enden på grillspyd av tre, dypper de i sjokolade (jeg brukte hvit og mørk), lar de størkne, og "maler" deretter på skumle ansikter med sjokolade i motsatt farge av hva man har dyppet marshmallowsene i. De kan f.eks stå i glass når de skal serveres. Stor suksess hos ungene.

Du ser bilder av dem lenger ned på denne siden.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:45   #17
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har egentlig kjempelyst til å prøve meg på denne, men vet ikke om jeg får det til.

Hva er det huset laget av? Er det bare svart papp eller er det pepperkake som er skåret ut og pyntet? kaken ellers er vel ganske grei å få til tenker jeg.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:47   #18
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Her et et bilde av cupcakes fra i fjor.


Sist redigert av Fruktflua : 20-10-10 kl 06:51.
Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:48   #19
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Kule cupcakes, Fruktflua!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:49   #20
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Jeg hadde egentlig tenkt å prøve med på gelehendene, men kanskje det blir kjøttdeighender isteden. Kan jo lage disse gelehendene litt skumlere også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no