|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Hva skal man gjøre i London når man er godt kjent i London fra før?Vi skal til London i helgen, og jeg har lyst til å se noe nytt. Vi var ferdige med de vanligste turisttingene for mange år siden og har vel gjort en del av det som er for mer spesielt interesserte oså. Så da lurer jeg på: hva skal vi gjøre denne gangen? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva skal man gjøre i London når man er godt kjent i London fra før?Ta bussen til Hackney og gå på lørdagsmarked i Broadway Market!
|
|
|
#4 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva skal man gjøre i London når man er godt kjent i London fra før?Skal dere ha med barn eller ikke?
|
|
|
#5 |
|
Textrovert
|
Sv: Hva skal man gjøre i London når man er godt kjent i London fra før?Har du vært på Tate Modern? Eller regnes det kanskje som typisk turistting?
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva skal man gjøre i London når man er godt kjent i London fra før?Har dere vært i Greenwich og sett på klokkene og meridianen?
|
|
|
#8 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal man gjøre i London når man er godt kjent i London fra før?Har du vært i City og sett Lloyd's og Swiss Re bygningene på nært hold? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva skal man gjøre i London når man er godt kjent i London fra før?LIker du forresten biff? Jeg var på et fantastisk Steak house med steker som var mørnet i månedsvis. Jeg skal se om jeg finner det igjen.
|
|
|
#10 |
|
Textrovert
|
Sv: Hva skal man gjøre i London når man er godt kjent i London fra før?
Det som faktisk er kult, er å være urharry og ta en av de sightseeingbussene. Mye av det som sies i guidingen (via øretelefoner) er morsomt og quirky, ikke bare tørre fakta. Og så er det deilig å sitte der på taket pakket inn i gode klør, drikke en latte og kjenne vinden i håret.
|
|
|
#11 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hva skal man gjøre i London når man er godt kjent i London fra før?Imperial War Museum? Likte det veldig godt, i den grad man kan like krig.
|
|
|
#12 |
|
Textrovert
|
Sv: Hva skal man gjøre i London når man er godt kjent i London fra før?
Jeg likte det stedet så godt at det var en hel etasje jeg ikke fikk med meg, for plutselig var det stengetid, og jeg hadde brukt altfor mye tid på de andre avdelingene. Særlig Holocaust-delen var veldig interessant.
|
|
|
#14 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hva skal man gjøre i London når man er godt kjent i London fra før?Det er veldig uten barn. :viktig presisering:
Ja og ja. Vi er alltid på Tate modern, og skal helt sikkert dit igjen denne gangen.
Det gjorde vi da jeg var der med noen venninner i fjor vår. En av oss var ikke helt i form, og da var det en super måte å komme seg rundt på uten å anstrenge seg. Og ja, veldig mye morsom informasjon. Båtturen til Greenwich var akkurat som du sier: en utflukt ut av London. Vi så ikke så mye av Greenwich da, så jeg har lurt på å ta en tur dit igjen.
Been there, done that.
Godt forslag. Jeg har vært på konsert i Barbican flere ganger, men aldri utforsket selve området.
Vært i Greenwich, men sett veldig lite. Det er absolutt en idé.
Nope. :noterer:
Jeg elsker biff, og ja takk. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Hva skal man gjøre i London når man er godt kjent i London fra før?Her er ett knippe indiske restauranter, personlig anbefalt til meg fra en indisk forretningsforbindelse bosatt i London. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hva skal man gjøre i London når man er godt kjent i London fra før?Dere går på guidede gåturer. www.walks.co.uk. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal man gjøre i London når man er godt kjent i London fra før?Dra til Hampstead Heath og gå en rusletur opp i parken der. Flott utsikt over byen.
|
|
|
#19 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hva skal man gjøre i London når man er godt kjent i London fra før?Sitte i Neals Yard ved Covent Garden og drikke kakao.
|
|
|
#20 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hva skal man gjøre i London når man er godt kjent i London fra før?Har dere vært på Natural History Museum? Creepy Crawlie utstillingen er morsom. De har jordskjelvsimulator, dinosaurer og en veldig god museumsbutikk. |
|
|
|
![]() |
|
|