Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Jeg trenger tips til en bestemormobil

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-10, 21:28   #1
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trenger tips til en bestemormobil

Svigermor er ikke glad i nye ting og da svigerfar levde var det bare han som brukte mobilen. Jeg foreslo at vi kunne kjøpe en av Doro mobilene til henne, men husbonden sier hun må få en mobil som har kamera.

Noen tips?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 21:31   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger tips til en bestemormobil

Jeg er bestemor, og jeg liker iPhone!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 21:37   #3
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg venter og venter på HTC Desire HD... men det drøyer. De sier jo at dette skal være markedets beste mobil - hvor objektiv den testen er aner jeg ikke..

Gammel 28-10-10, 21:43   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Svigermor som er over 80 år har en mobil som er beregnet for den eldre garde.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 21:44   #5
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

IPhone må jo være tingen

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 22:21   #6
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Veit ikkje kva som egner seg, men svigermor i same kategorien har ein doro som er heilt håplaus. Er så enkel at den er skrekkeleg tungvindt.

Gammel 28-10-10, 22:25   #7
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gri, her.

Veit ikkje kva som egner seg, men svigermor i same kategorien har ein doro som er heilt håplaus. Er så enkel at den er skrekkeleg tungvindt.

Svigerfar kom til same konklusjon.

Gammel 28-10-10, 23:12   #8
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Touchtelefon er ikke tingen. Damen har neppe rørt en pc - ever.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 09:57   #9
elg
Superduperaktiv

elg sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Vi kjøpte også en Doro til min far og den er veldig vanskelig å bruke. Menyene er ikke logiske.

Jeg tror ikke man trenger å ha brukt en PC for å kunne bruke en telefon med touch screen. Det er mye enklere å lære seg å trykke på skjermen enn å skulle forholde seg til en drøss med knapper og menyer.

elg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 10:58   #10
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Det finnes forskjellige typer Doro-telefoner, altså. Vi kjøpte en som ligner på denne til min mor:

Den er rett og slett for enkel. Den kan ikke sende SMS-er og min mors modell (vet ikke om det gjelder den modellen over også) kan heller ikke motta SMS-er. Adresseboken er mildest talt elendig og man må ha en viss teknisk innsikt for å forstå hvordan man gjør enkle ting som å stille klokken. Men min mor er fornøyd - hun kan motta samtaler og selv ringe, og det var det hun trengte.

Denne her har svigermor:

Jeg har fått forståelse av at den er en del bedre? Den kan både motta og sende SMS-er, og jeg mener at menysystemet er bedre. De to brukerevalueringene som ligger på websiden er i alle fall positive.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 13:02   #11
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Den siste som Lille Meg viser der hadde mini som sin første mobil - og den fungerte strålende for han. Enkel og grei i bruk, stort display og knapper man ikke kan bomme på. Anbefales herfra ihvertfall.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.