|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Snikende tiger
|
![]() Reise og bilseterLitt usikker på om jeg skal legge denne her eller på reiseforumet. Men uansett, vi skal til USA en måned til sommeren med Tigergutten, som da fyller tre i løpet av oppholdet, og Tigerungen som er fem. USA har jo en del andre bilsikringsregler enn her, og vi har diskutert hva vi skal gjøre med bilseter. Ut fra det jeg kan se på billeiesidene og bilseter de har tilgjengelig vil vi kun få fremovervendt sete til treåringen. Femåringen er såpass liten og lett at hun også vil kunne ha et fremovervendt sete, men hun burde strengt tatt hatt en bilbeltestol. Spørsmålet er da hvor trygt er det å ta med våre egne seter på fly? De vil jo få ganske hard medfart mtp hvordan de behandler bagasjen på flyplassene? Burde vi bare leie seter der borte?
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Reise og bilseterKan jeg abonnere?
![]() |
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Reise og bilseterJeg tar med meg setene på ferie hvis vi skal inn i en bil. Alltid. Jeg anser risikoen for å skade setet (på en slik måte at jeg ikke ser det ved ankomst eller montering) for å være vesentlig mindre enn risikoen for å ikke finne akseptabel bilsikring på ankomststedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reise og bilseterEt annet alternativ er å kjøpe seter i USA. Bilseter er ikke så veldig dyre der, som dette f.eks.:http://www.amazon.com/Cosco-Scenera-...0504535&sr=8-3 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Reise og bilseterDet blir uaktuelt å ikke kjøre bil, Tjorven, vi skal fra California til Utah i løpet av ferien.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reise og bilseterVi har alltid hatt med våre egne seter på fly til utlandet. De sendes som spesialbagasje og vi har aldri opplevd skade på setene.
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Reise og bilseter
Langt og langt, fru Blom. Jeg har i alle fall reist til England (to fly), Danmark (ett fly), og til Vestlandet (mange ganger, og alltid to fly). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Reise og bilseterDet spiller vel egentlig ikke så stor rolle hvor langt det er. Antall flybytter kan jo spille inn, men om turen tar én time eller ti timer tror jeg er ganske lite relevant i denne sammenhengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Reise og bilseterJeg kan i hvert fall skrive under på at sjansen for at du får en beltestol til den største din eller en bakovervendt til treåringen din er ganske liten. Den generelle trenden er 9-18 kg forovervendt (med egne seler), og pute til alt annet.
![]() |
#10 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Reise og bilseter
Det er det jeg fryktet etter å ha snakket med søsteren min, som har bodd der i syv år. Hun syntes jeg var hysterisk.
![]() |
#11 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Reise og bilseterAltså, man får nesten velge sine kamper. Jeg har gjort alle variantene; jeg har dratt med meg to stoler, jeg har leid seter sammen med bilen, og jeg har reist uten og satset på kollektivt. Med varierende resultat. Det er vel bare én reise jeg hadde valgt helt annerledes hvis jeg skulle gjort det igjen, det var med en 4-mnd til Dominikanske republikk da vi satset på kollektivt. Der skulle jeg helt klart leid bil og tatt med babysetet.
![]() |
#12 |
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reise og bilseterDet finnes bakovervendte stoler opp til 40 lbs / 18 kg . |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reise og bilseterJeg sjekka endel opp dette når jeg planlagte tur for noen måneder siden. Target har beltestoler til 250kr ca. Tror du det er mulighet for at dere kan komme dere til en butikk når dere kommer bort? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reise og bilseterJeg hadde kjøpt stoler der borte, jeg, og så leid bare for et døgn (om det går) fra flyplass til dere fikk kjøpt. Wal-Mart finnes også overalt og selger også barneutstyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|