|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Noen som har erfaring med undulater?Vi vurderer å skaffe oss undulater.
![]() |
#2 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har erfaring med undulater?Hva lurer du på da? Du burde passe på at den du anskaffer er så ung som mulig, for jo yngre de er jo lettere er de å temme. Ikke ha speil og for mye leker i den første bli kjent tida for da kan de bli mer opptatt av disse enn i deg.
![]() |
#3 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Noen som har erfaring med undulater?Takk for tips, Meissa!
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har erfaring med undulater?Jeg hadde to stk da jeg var liten, de ble omtrent ikke tamme i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har erfaring med undulater?Du kan få en av min nabo hehehe
![]() |
#6 |
![]() Sv: Noen som har erfaring med undulater?De kan forresten bli ganske gamle; da jeg kjøpte mine fikk vi høre i dyrebutikken at de ble ca 3-4 år men mine ble ca 10 og 12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Noen som har erfaring med undulater?Vær forberedt på å støvsuge ofte. Jeg har hatt mange slags kjæledyr (katter, hunder i flere størrelser og inneboende frittgående kaniner), men ingen har laget så mye ekstra husarbeid som undulatene. Vi hadde to stk og det måtte støvsuges rundt buret deres minst en gang om dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Noen som har erfaring med undulater?Vi hadde det da jeg var liten, ganske mye selskap til å være et fjærkre |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
This is normal!
|
![]() Sv: Noen som har erfaring med undulater?Når det gjelder kosthold, må du ikke være gjerrig. Små undulater vil ikke ha ris hver eneste dag, for de vil heller ha Coca Cola og is.
![]() |
![]() |
#10 |
frakoblet
|
![]() Sv: Noen som har erfaring med undulater?Meissa sier mye lurt. De bøsser noe helt for jæ****, så vær forberedt på å støvsuge ofte rundt buret. De trenger å strekke på vingene, men pass på ledninger og varmeovner og åpne vinduer. De tåler ikke trekk. Gi dem gjerne frisk frukt hver dag. Ha trepinner i buret, gjerne noen du har spikket selv, av ulik tykkelse.
![]() |
#11 |
kamerat
|
![]() Sv: Noen som har erfaring med undulater?Oinndulata? (Kilde: youtube.com)
![]() |
#13 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Noen som har erfaring med undulater?Jeg hadde en undulat som barn som ble fjorten år gammel. Han var en fabelaktig fin liten fyr som det var masse selskap i. Han var svært tam, han kunne mange ord (god dag, flink gutt, god jul, hallo, ja, navnet sitt Sofus mm), og han var veldig glad i å leke og tulle. Favorittleken var å dytte rundt på en sånn gul kindereggkjerne på gulvet, eller løpe rundt på bordet og ta ting som lå der i nebbet og slippe det utfor kanten av bordet mens han tittet etter det og lagde masse leven. Han var veldig glad når jeg spilte piano, og kom alltid og satte seg på skulderen min - særlig likte han Bach (sikkert på grunn av mange raske løp og trillier). Han snakket også gjerne i telefonen, dvs han satt på skulderen vår og sa "god dag, god dag". Jeg husker også at han pleide å sitte på bestefars brillestang og nappe ham i øyenbrynet.
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Noen som har erfaring med undulater?Jeg har vokst opp med undulat(er). Ikke kjøp flere enn en om gangen! De blir ikke tamme da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Noen som har erfaring med undulater?
Viktig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
![]() Sv: Noen som har erfaring med undulater?De kvitrer/skvaldrer også utrolig høyt hvis de finner det for godt. Mine stod i samme rom som hustelefonen og du verden for en gjennomtrengende piping det ble på dem når noen snakket i telefonen, det slo aldri feil! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Noen som har erfaring med undulater?Det er vel hannundulater som kan lære seg og snakke - og da når de er alene.
![]() |
#18 |
Står på egne ben
![]() Sv: Noen som har erfaring med undulater?Jeg tror det er lettere å få en alene tam enn når en har to. Søsteren min hadde undulat når vi bodde hjemme og den var utrolig tam og kunne fint fly rundt oss inne for å lufte seg, kunne snakke enkelte ord og var kjempekjælen. Jeg synes undulater kan bråke litt mye da, men mange tar vel et teppe eller noe over buret om natta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Noen som har erfaring med undulater?Min undulat ble vettskremt hvis han fikk teppe over buret. Han bråkte heller aldri mye - det var trivelig med kvitringa hans, synes jeg. Ikke ble det mye søl rundt buret heller. Vi hadde forøvrig et fint gammeldags fuglebur i tre - ganske så dekorativt.
![]() |
#20 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Noen som har erfaring med undulater?vi hadde en da jeg var liten som ble 8-10 år gammel og den var supertam.. gikk rundt på meg og tok blyanten min og lekte sisten med meg da jeg skulle gjøre lekser.. hehe.. han var herlig.. fikk han som baby og han levde i 8-10 år. Han kunne si hallo og hold munn! også.
![]() |
|
|