|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Rockesøster
|
Franske makronerJeg har fått det for meg at dette må jeg lage. Problemet er at jeg har en nøtt/mandelallergiker i hus, så da utgår alt av slikt (det skal være mandelmel i røren). Vanligvis pleier jeg å erstatte mandler/nøtter med enten solsikkekjerner, havregryn eller kokos, men er litt usikker på det i denne oppskriften ettersom det skal være så finmalt og tørt som mandelmel er. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Franske macronerHmm, jeg har ikke prøvd å lage selv, men jeg elsker makronene fra Pascal. Og jeg kan liksom ikke helt forestille meg hva som skal erstatte mandler? Jeg ville laget de med mandler og spist dem når allergikeren hadde lagt seg. :løsningsorientert: |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Rockesøster
|
Sv: Franske macroner
Allergien er av en såpass alvorlig art at det nok ikke er et alternativ. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
http://www.klikk.no/mat/spise/article460025.ece |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Rockesøster
|
Sv: Franske macronerDet ligger haugevis av oppskrifter, så jeg har bare valgt en helt tilfeldig |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Rockesøster
|
Jo, men jeg har jo god erfaring i å bytte ut mandlene i all verdens bakverk med solsikkjerner, men var litt tvilende her ettersom jeg ikke får malt kjernene helt til mel, og at de virker fetere enn mandler. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Lykke til! Jeg skulle gjerne bakt makroner til jul, og vurderte det litt, men synes det høres veldig omstendelig ut. Hvis du går på www.detsoteliv.no og søker på makroner står det masse tips for å få det til. (dog med mandler). |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Rockesøster
|
Sv: Franske macronerDa kan jeg endelig oppdatere denne tråden |
|
|