|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
...... Sist redigert av Sonja Sockersöt : 22-02-18 kl 00:39. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Er det greit å ignorere avdødes ønsker?Jeg synes ikke det er greit. Jeg synes det er respektløst.
|
|
|
|
#3 |
|
thirtysomething
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det greit å ignorere avdødes ønsker?Kan ikke kroppen ligge på kjøl frem til begravelsen, så i kiste under begravelsen og allikevel forskes på etterpå? Eller noe?
|
|
|
#4 |
|
Nå også i farger
Sv: Er det greit å ignorere avdødes ønsker?Jeg syns heller ikke det er greit. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er det greit å ignorere avdødes ønsker?Jeg syns det et greit. Når man først er død syns jeg det er de etterlatte som skal ha det siste ordet. Her var det jo også motstridende ønsker fra Foss, slik at hun ikke kunne få begge oppfylle. Jeg syns ikke man kan kalle det å ignorere hennes ønsker heller, så lenge de faktisk har gjort en vurdering.
|
|
|
#6 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Er det greit å ignorere avdødes ønsker?
Ikke jeg heller.
|
|
|
#7 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er det greit å ignorere avdødes ønsker?Det er et vanskelig dilemma. Når kroppen doneres til forskning, så tar det lang tid før pårørende kan avholde begravelse. Iom at Wenche Foss er en offentlig person, så forventes det en begravelse nokså raskt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Kva var dei motstridande? Ellers har eg i grunn ikkje noko meining, eg håper berre mine nære ikkje ignorere mitt sterke ønske om kremasjon.
|
|
|
|
#10 |
|
Off the map.
|
Jeg er helt enig!
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Er det greit å ignorere avdødes ønsker?Det har jeg ingen problemer med. Hun er død og har ikke følelser rundt det er, han er levende og har følelser. Da tar man hensyn til ham. |
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Man får ikke en ordentlig begravelse i det hele tatt. Man får det som er igjen kanskje mange år etterpå, og har som regel en urnenedsettelse.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er det greit å ignorere avdødes ønsker?Nei, det synes jeg ikke er greit. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Vi fikk i hvertfall ikke det, når det var snakk om et familiemedlem. Jeg skal ikke være alt for bastant, siden det ikke var jeg som håndterte det, men vedkommendes nærmeste syns det var veldig sårt å ikke få avholde en begravelse.
|
|
|
#17 |
|
Off the map.
|
Men hvordan ville du ha løst dette om du var hennes datter? Hadde du holdt begravelsen uten kroppen tilstede?
|
|
|
#18 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Min morfar døde i fjor, å han hadde donert kroppen sin til forskning. Begravelse ble det allikevel, bare 10 dager senere.
|
|
|
#19 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Er det greit å ignorere avdødes ønsker?Men kunne man ikke holdt en form for offentlig minnestund, i regi av Wenche Foss, enn en begravelse, da? Ville man ikke da oppfylt begge ønskene til dama - både at hun fikk donere kroppen sin til forsking, og at hun fikk holde den store avskjedsfesten som hun har planlagt i flere år?
|
|
|
#20 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Er det greit å ignorere avdødes ønsker?Ja, altså jeg skjønner jo at valg må tas, og at sønnen og det offentlige går foran. Hun har nå i alle fall bidratt med å gå foran med en positiv holdning.
|
![]() |
|
|