Lofoten/Vesterålen, del 2

Det er en stund siden min første tråd om ferietur til Lofoten, og jeg har brukt MANGE timer på å finne frem til ca etapper, hva vi vil gjøre og hvor vi kan overnatte.
(Her er den første tråden min.)
Vi har bestemt oss for å kjøre. Rv 17 nordover, E6 sørover. Vi har kopiert opp kart og limt sammen, og har mange ideer til hva vi har lyst til å få med oss. Ungene har begynt å glede seg veldig.
Vi skal stort sett telte, så mor selv må iallefall ha skikkelig liggeunderlag/luftmadrass. Telter vi er vi mye mer fleksibel på lengde på etappene.
På turen nordover vil vi iallefall få med oss Nidaros, Spelet på Stiklestad, Torghatten, Svartisen og Saltstraumen, og bruker nok 4-5 dager.
Så ønsker vi å bruke ca 7-8 dager i Lofoten. Ting vi gjerne vil få med der er, Dukkemuseum (Sakrisøy), Reine (med båttur og gåtur), Vikingmuseum, Hauklandsanden, Henningsvær, Akvariet/Kåbelvåg. Kanskje Raftsundet.
Så vil vi gjerne spandere et par dager i Vesterålen, men er mer usikker på hva vi vil ha med her. Jeg har ikke tort å fortelle ungene om hvalsafari på Andøya enda, siden jeg synes det egentlig er litt for dyrt.
Hjemover bruker vi 3-4 dager, så det blir kanskje lange etapper, men jeg har fortsatt et par dager til gode om det skulle bli krise.
Jentene mine elsker å bade, så flere tips til bading, både inne og ute tas i mot med takk. Hvor er de "kuleste" svømmehallene/badeland?
Og tips i Vesterålen.
Vi gleder oss.