|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Kildesortering - liten betydning for miljøetHer står det at folk neppe vet hvor liten betydning kildesortering har for mijøet. Jeg visste det ikke. |
|
|
|
#2 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Kildesortering - liten betydning for miljøetEn ting er sikkert, om vi ikke kildesorterer får vi ikke plass i restavfallsdelen av søppelkassen.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Kildesortering - liten betydning for miljøetHar FP folk flest mulighet og/eller vilje til å redusere reising med bil/fly? |
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kildesortering - liten betydning for miljøetDet visste jeg ikke. Har alltid tenkt at kildesortering er en bra ting for miljøet.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 24-06-11 kl 15:17. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Kildesortering - liten betydning for miljøetJeg pendler til jobb pr. tog, i tillegg til at jeg kildesorterer. Tilsammen må det bli fantastisk bra....
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Kildesortering - liten betydning for miljøetAnimalsk mat, ja :noterer: |
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kildesortering - liten betydning for miljøetJeg vet ikke, men det er ikke første gangen jeg har hørt det.
|
|
|
#9 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Kildesortering - liten betydning for miljøetFor det første så gir jeg en lang f i hva OECD mener- de har med å ta feil.
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kildesortering - liten betydning for miljøetDet var vel ingen som trodde planeten var reddet bare man kildesorterte? Jeg ser allikevel ingen grunn til å slutte med noe som virker litt på noen områder, bare fordi det ikke er løsningen på alt.
|
|
|
#11 |
|
Vaklende
|
Sv: Kildesortering - liten betydning for miljøet
Kenguruen og indianerkvinnen sa det. OECD har det med å rote til ganske mye på klimaområdet, og hvor er fornuften i at man skal drite i de små tingene og bare ta det store? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Kildesortering - liten betydning for miljøetSå miljøvern er begrenset til klimagasser, nå?
|
|
|
#13 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Kildesortering - liten betydning for miljøetJeg ønsker meg forresten elbil. Har dere noe å anbefale? Jeg vil ha en rimelig bil, som er sikker og har plass til 2 unger baki.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kildesortering - liten betydning for miljøetKildesortering kan selvsagt ikke alene redde miljøet, men alle bekker små osv...
|
|
|
#15 |
|
saftig
|
Jeg er her, kjenner jeg. Alle monner drar!
|
|
|
#16 |
|
Vaklende
|
Jeg tror du kan få to av tre kriterier. Dessverre. Jeg ønsker meg det samme. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Kildesortering - liten betydning for miljøetJeg tror heller ikke det er dumt å kildesortere. Men den artikkelen fikk meg til å undres på i hvilken grad jeg trenger å ha dårlig samvittighet for å snike et og annet glass i restavfallet. Ok, de siste månedene har det vært direkte dårlig med resirkulering av glass her i huset |
|
|
|
#18 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Kildesortering - liten betydning for miljøetTja, det er vel ganske uviktig i den store sammenhengen at lille meg kjøper fairtrade- bananer også, men jeg gjør det likevel..... |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Leser
|
Sv: Kildesortering - liten betydning for miljøetJeg var klar over det meste i denne artikkelen, og jeg mener at det som monner mest er hva det offentlige og industrien gjør, ikke privatpersoner. Jeg kildesorterer alikevel, men ikke med noen særlig glød. På samme måte som jeg gir penger til "Leger uten grenser". Det er rett og riktig å gjøre det, men den virkelige gevinsten ligger i strukturelle endringer. Men, hvorfor ikke?
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Kildesortering - liten betydning for miljøetJeg fortsetter vel som før, jeg og. Foreløpig er det kun papir og glass vi sorterer fra restavfallet. Papir er jeg glad for å kunne legge i egen container for det hadde fyllt søppelkassa vår på null komma svisj. Oppsamling av brukte glass tror jeg at jeg innvilger meg litt slækk på, inntil jeg får kjøkken igjen og litt bedre plass. Jeg skal være flink til å sykle i mellomtida |
|
![]() |
|
|