Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pavlova Daisy Style + Fudge

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-11, 16:30   #1
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Pavlova Daisy Style + Fudge

Jeg må vise dere pavlovaen jeg laget i går.
Det er vanlig marengsbunn, krem+en god dæsj vaniljesaus, bær fra frysen (blanding av rips solbær og bringebær) og så tok jeg og smeltet litt smør, en 3/4 Bergene Melk og en dæsj fløte som jeg ikke hadde pisket. Voila! På toppen er det små biter med brownies venninnen min hadde bakt.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 16:33   #2
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pavlova Daisy Style + Fudge

Jeg ha også laget en herlig fudge i det siste! Fant en oppskrift på engelsk et sted tror jeg og mikset og trikset og edet ble helt fantastisk.

1 boks med sweet condensed milk (jeg kjøpte det på en eksotisk matbutikk, kan visstnok få tak i det på Meny, det er ikke det samme som vikingmelk..)
sjokolade (jeg brukte 100g dronningsjokolade og 200 g vanlig melkesjokolade)
nøtter (Jeg brukte valnøtter og det var veldig godt. Orginalt er det pistasjnøtter, peanøtter er sikkert også bra.)
1 ss salt + maldon/havsalt på toppen
Tøm melken i pannen på middels varme, smelt sjokoladen og bland inn saltet. Ta oppi nøttene og fordel det jevnt utover noe flatt og strø oppå havsalt/maldonsalt. Sett i kjøleskapet før du ruter det opp.

Tre stk!
Gammel 17-09-11, 16:52   #3
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Oh, my! Ble den god? Ikke for søt?
Jeg fikk akutt behov for en sjokoladeoverdose her.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 16:56   #4
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Åo lård! Den kunne jeg spist. Med eller uten bær.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 16:57   #5
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Wow, kul, og så god ut!

Gammel 17-09-11, 16:57   #6
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Det å ha rips, solbær og bringebær på reddet det søte. Men jeg har også laget den på en måte jeg har sett på det søte liv, da har man pærer isteden, og ikke brownies på da. Det er egentlig litt overflødig men why not?
Den med pærer ble helt spist opp, det var litt igjen på den jeg laget i går. Vi var bare fire da. De fleste spiste to porsjoner. :-D

Tre stk!
Gammel 17-09-11, 16:59   #7
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Åh, den så god ut!

Gammel 17-09-11, 17:15   #8
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Åh, så godt det så ut!

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.