Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Møkka-Obs eller vrang kunde?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-11, 21:20   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Møkka-Obs eller vrang kunde?

(Ja, jeg vet jeg har laget en nesten tilsvarende tråd før, så det er mulig det er jeg som er Den Sure.)

Men altså, er det rart jeg har høyt blodtrykk?

Jeg var på Obs i dag. Jeg skulle reklamere på et par svømmebriller som hadde ødelagt strikk. Svømmebrillene ble kjøpt den 16. november, altså for 12 dager siden, og de røk andre gangen de var i bruk. Jeg traff en søt dame i den der bytte- og returboksen, og hun leverte meg en returlapp. Den skulle jeg ta med (sammen med de ødelagte svømmebrillene) til sportsavdelingen.

Etter å ha lett ganske lenge etter en ansatt, fant jeg to unge jenter sittende på golvet(!) ved en korg med barnesko. De signerte på returseddelen, tok brillene og ba meg hente nye. Jeg gikk. Jeg fant svømmebrillestativet. Det var ikke flere svømmebriller igjen. Jeg gikk tilbake og spurte. De sa at det ikke var sesong for svømmebriller (svømmer ikke folk hele året?) og at de ikke fikk nye før til sommeren. Jeg spurte hva jeg da skulle gjøre. De sa at jeg kunne kjøpe noe annet for returseddelen, men at den måtte brukes i dag. Jeg forklarte at det var svømmebriller jeg skulle ha, og tenkte vel for meg selv at dersom de ikke hadde svømmebriller, så ville jeg ha pengene tilbake. Jeg svarte at jeg ikke hadde så god tid i dag, og at det ikke var noe annet jeg skulle handle i dag.

Så kom det fra den ene blonde syttenåringen: Du kan kjøpe mat. Alle trenger jo mat! Det var først da jeg ble sur. Av prinsipielle grunner. Jeg vil IKKE ha mat. Jeg vil ha svømmebriller. Og har de ikke svømmebriller, så er nå det greit, men da vil jeg ha pengene tilbake. De forklarte at hvis jeg hadde kommet tilbake med brillene innen ti dager, så hadde jeg fått pengene tilbake. Jeg forklarte tilbake at svømmebrillestrikken røk i går, altså 11 dager etter at jeg kjøpte dem.

Jeg blir sur av to grunner, eller egentlig bare en, faktisk: At hvis jeg (i teorien) kjøpte en jakke og den ble ødelagt etter kort tid, så vil jeg jo ikke bli tilbudt en bukse i erstatning! Eller at det faktisk skulle bli krevd at jeg skulle ta en bukse i stedet! Jeg vil enten ha ny jakke eller pengene tilbake. Men på Obs må man tydeligvis kjøpe mat dersom de ikke har svømmebriller. Eller noe helt annet. En cd f.eks. Eller en pøntehubro eller noe. Og det som utløste mitt sinne, er det faktum at en blondine på sytten skal fortelle meg at alle trenger mat. Dette er et prinsipielt spørsmål for meg! Hva hvis jeg hadde kjøpt en sykkel? Beklager, men du kan kjøpe en annen vare for 5000 kroner, og det må skje i dag!

Alternativet var å ta med seg de ødelagte brillene hjem igjen. Hvilket jeg gjorde.

Mannen mener jeg oppførte meg idiotisk og at et par svømmebriller ikke er noe å bråke om. Han fatter ikke at jeg er opptatt av prinsipper når det gjelder småpenger. Han ber meg bli voksen.

Hvordan kan man forvente rettigheter når man ikke er opptatt av prinsipper, og har Obs lov å gjøre dette, egentlig?

Hilsen lite smidig.com (Fremdeles med et par ødelagte svømmebriller, og dobbelt så irritert.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 21:22   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Møkka-Obs eller vrang kunde?

Jeg hadde faktisk kvitteringen, til og med! Helt tilfeldig, for jeg hadde kjøpt noe relativt dyrt samtidig med svømmebrillene og tok bevisst vare på akkurat den.

Gammel 28-11-11, 21:24   #3
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Skjønner deg godt jeg.

Gammel 28-11-11, 21:24   #4
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

soulmate...., jeg kan finne på å argumentere for sånne ting. Stå på krava!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 21:25   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

soulmate...., jeg kan finne på å argumentere for sånne ting. Stå på krava!

Mjo, men jeg er jo ikke kommet noe lenger. Tiåringen min har fremdeles ikke svømmebriller.

Gammel 28-11-11, 21:28   #6
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 21:28   #7
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Lurt at du tok med deg svømmebrillene tilbake, tenker jeg. Dette er selvsagt helt hårreisende.

Hvis du orker, så kan du jo kontakte obs!-ledelsen og høre om dette egentlig er måten de ønsker å møte kundene sine?

Når det er sagt, så har dette dessverre også litt med hva du egentlig ønsker å bruke tiden din på. Er prinsippene verd den tiden dette tar?

Ellers tror jeg at jeg ville ha gått tilbake til bytte- og returboksen og forklart situasjonen, og bedt om pengene. En blond tenåring som sier at "alle trenger jo mat" er liksom ikke den jeg stoler mest på i slike situasjoner.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 21:30   #8
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Skjønner deg godt jeg.
Hadde sendt mail til Obsledelsen tror jeg, antar du får nye briller da.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 21:30   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Lurt at du tok med deg svømmebrillene tilbake, tenker jeg. Dette er selvsagt helt hårreisende.

Hvis du orker, så kan du jo kontakte OBS!-ledelsen og høre om dette egentlig er måten de ønsker å møte kundene sine?

Når det er sagt, så har dette dessverre også litt med hva du egentlig ønsker å bruke tiden din på. Er prinsippene verd den tiden dette tar?

Du har selvsagt rett. Jeg burde ikke bruke tiden på dette, og jeg har defintivt ikke godt av det.

Men ER det hårreisende? Mannen mener det er jeg som er teit. Det er muolig han har et poeng, han har nemlig hatt det før...

Gammel 28-11-11, 21:35   #10
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det var usannsynlig teit, og ville også gått tilbake til returboksen og informert om at du var blitt bedt om å kjøpe mat for tilgodelappen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 21:35   #11
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Ja du er nok litt trassig, og i praksis har jeg erfart at om man vil ha penger tilbake i en hvilke some helst butikk, må man være det. Det er nesten uhørt fra de bak disken å gjøre noe slikt. Nå er det jo mest for seg selv og sine omgivelser man ikke bruker tid og energi på småting, men altså, jeg er også ganske irritert over hvor vanskelig det er å få en penger tilbake ordning i butikker. Fra butikkens side er det solgt er solgt, og pengne er nå mine holdning. Her om dagen fant jeg en regnjakke av en type som jeg visste min mor var på jakt etter. Jeg spurte om jeg kunne få kjøpe den og om den ikke passet få pengene tilbake. Det hele skulle skje innen samme dag, men fordi jakken var til nedsatt pris kunne de ikke gjøre dette. For noe tull egentlig for de kan gjøre hva de vil om de legger en smule velvilje til. Det er en måte å fange kundene på. Riktignok synes jeg Obs her har vært ganske smidig når det gjelder å bytte.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 21:38   #12
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Tja, tja, har du god råd så kan man jo hisse seg opp og stå på krava eller man kan velge om man rett og slett driter i det.

Hva om du hadde hatt skikkelig dårlig råd?
Da er det jo ikke bare bare å bruke svømmebrillepengene på noe man ikke trenger (heller ikke mat mener jeg).

Jeg mener du har rett, men jeg er usikker på om jeg hadde orket gjøre noe annet enn å kjøpe mat selv og kjøpt briller et annet sted neste gang (jeg har god hukommelse på butikker jeg ikke liker).

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 21:39   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes det var usannsynlig teit, og ville også gått tilbake til returboksen og informert om at du var blitt bedt om å kjøpe mat for tilgodelappen.

Men det var egentlig ikke en tilgodelapp, for det gir de visst ikke. De opererer med retursedler som bare kan brukes umiddelbart.

Gammel 28-11-11, 21:40   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

Riktignok synes jeg Obs her har vært ganske smidig når det gjelder å bytte.

Det synes jeg også, men bare hvis man skal bytte i en tilsvarende vare.

Gammel 28-11-11, 21:42   #15
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Det er jo ikke en bytting, det er en reklamasjon! Du har krav på lik/tilsvarende vare eller penger tilbake. Bare send mail til Obs du.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 21:44   #16
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men ER det hårreisende?

Det ER hårreisende. Jeg tror jeg i din situasjon kunne "kommet i skade for" å bli en svært lite hyggelig kunde som ville lurt på om det "var noen voksne jeg kunne snakket med". Eventuelt bare "Jeg vil snakke med din overordnede, jeg.".

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 21:46   #17
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

På OBS'en jeg jobbet på ville du fått igjen pengene dersom du kunne fremvise kvittering. Uten spørsmål.

Gammel 28-11-11, 21:51   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Har noen en mailadresse til Obs?

Jeg sendte en modifisert kopi av innlegget mitt til dem (tok bort det med pøntehubro, blant annet...), men de hadde bare en sånn kommentarboks på hjemmesiden deres, og der fikk jeg beskjed om at en feil hadde oppstått.

Gammel 28-11-11, 21:51   #19
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en reklamasjonssak og de skulle gitt deg pengene tilbake. End of story.

En dag jeg har tid skal jeg dele rekamasjonssaken vi hadde gående med Fkellinjen etter at de urettmessig påsto at vi hadde passert en bom i Østfold hvor vi aldri hverken har vært eller ville hatt anledning til å passere. Vi holdt ut ganske lenge til tross for at det bare var 20 kr som sto på spill. (Hvilket vi til slutt fikk refundert, tjohei!)

Gammel 28-11-11, 21:53   #20
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Har noen en mailadresse til Obs?

Jeg sendte en modifisert kopi av innlegget mitt til dem (tok bort det med pøntehubro, blant annet...), men de hadde bare en sånn kommentarboks på hjemmesiden deres, og der fikk jeg beskjed om at en feil hadde oppstått.

Jeg foreslår heller at du printer ut et klagebrev, og sender det pr post.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:25.