Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå? (Gammel tråd)

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-12, 07:52   #201
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.056
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg er akuratt ferdig med Hånden som først holdt min av Maggie O'Farrell, og har begynt på Hjemstavn av Arnaldur Indriðason.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 22-03-12, 16:20   #202
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg leser Korrigeringer av Franzen nå. Likte Frihet veldig godt, men er hittil skuffet over denne. Håper det tar seg opp.

Marla Singer er ikke aktiv  
Gammel 26-03-12, 09:14   #203
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Min afrikanske farm av Karen Blixen. Jeg elsker den etter de første 40 sidene.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 29-03-12, 11:13   #204
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Akkurat ferdig med "Æresordet", bok nummer 3 i Tor Bomann-Larsens serie om Kongefamilien. En kjempeflott bok, velskrevet og lett å lese. Tror jeg må skaffe meg hele serien.

Nå venter "Det jeg elsket" av Siri Hustvedt.

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Min afrikanske farm av Karen Blixen. Jeg elsker den etter de første 40 sidene.

Denne har jeg hørt så mye om i det siste, at jeg har satt den på lese-listen min. Gleder meg

tante Veronica er ikke aktiv  
Gammel 29-03-12, 20:46   #205
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg har akkurat lest ferdig Historien om vakre jente av Rachel Simon etter anbefaling her inne. Nå er jeg i gang med Midnattsbarn av Salman Rushdie.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 29-03-12, 21:03   #206
Optimusa
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 5
Optimusa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Knausgård, bind 6. Men det tar tid :/

Optimusa er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 18:35   #207
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Bok 5 i Norges nasjonallitteratur: Henrik Wergeland - Jan van Huysums Blomsterstykke, Den engelske Lods og Hassel-Nødder.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 03-04-12, 10:15   #208
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg leser Nattens sirkus av Erin Morgenstern.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 03-04-12, 10:40   #209
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva leser du nå?

"Mannen som ikke var morder" av Michael Hjorth

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 12-04-12, 00:19   #210
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Eg las Baby Jane av Sofi Oksanen i påska. Det var ei sterk kjærleikshistorie om to jenter i eit komplekst forhold. Verdt å lese!

nokon er ikke aktiv  
Gammel 14-04-12, 17:36   #211
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Nå begynner jeg på Tyskerungen av Camilla Läckberg.

Husfruen er ikke aktiv  
Gammel 14-04-12, 22:20   #212
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Skal begynne på Kathrine Webb sin "Det du ikke ser"
Likte veldig godt Arven, så jeg er spent på denne boka, om det er like bra!

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv  
Gammel 02-05-12, 16:04   #213
vitoplussdeg
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 6
vitoplussdeg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg leser Rimelig tvil av Chris Tvedt. Den første boken om advokaten Mikael Brenne. Veldig bra!

vitoplussdeg er ikke aktiv  
Gammel 02-05-12, 17:01   #214
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg leser "Let's pretend this never happened" av Jenny Lawson a.k.a. TheBloggess.
Er vel halvveis, det er til tyder hysterisk morsomt (som i bloggen - jernhanen f.eks) men også noen ganger treg og slitsom.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv  
Gammel 14-05-12, 20:13   #215
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Bind 6 i Norges nasjonallitteratur: Folke- og huldreeventyr av Peter Christen Asbjørnsen og Jørgen Moe.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 14-05-12, 21:27   #216
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.341
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Har nettopp lest ut Jussi Adler Olsens Journal 64. Kjempebra bok.

Regner med at jeg nå begynner på Englemakersken av Camilla Läckberg.

Sissel er ikke aktiv  
Gammel 14-05-12, 22:06   #217
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Etter flere måneders tørke har jeg i dag lest verdens korteste bok. Den var så tynn at jeg fint rakk å lese den fra perm til perm på flyet fra Kristiansand til Gardermoen. Jeg vil leve av Marte W. Goksøyr, om Downs syndrom.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 27-05-12, 20:44   #218
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.341
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

I det siste har jeg lest:

Jussi Adler Olsen, Journal 64 (veldig god)
Camilla Läckberg: Englemakersken (veldig god)
Johan Theorin: Sankta Psyko (ganske god)


Holder nå på med Hans Olav Lahlum, Satelittmenneskene. Litt annerledes, men lettlest og ganske god.

Sissel er ikke aktiv  
Gammel 28-05-12, 11:35   #219
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg har begynt på Ildmannen av Torkild Damhaug, som en kollega har lånt meg fordi den utspiller seg i nabolaget mitt. Etter ca. 60 sider må jeg si det har vært en litt treg start, og det spørs om denne greier å sette en stopper for min lange lesetørke.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 29-05-12, 10:00   #220
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Det er nesten pinlig å si det, men jeg leser Señor Peregrino av Cecilia Samartin. Og for noe møl. Rett og slett.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no