Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ovnsdøra eksploderte!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-06, 18:35   #1
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ovnsdøra eksploderte!

Det er mulig jeg har levd et litt for beskyttet liv, men jeg er skikkelig shaky, jeg! Såpass at jeg bryter regelen om å bruke engelske ord i norske setninger. Jeg hadde satt på ovnen for å lage middag, og så syntes jeg det lukta litt brent, så jeg åpna ovnsdøra for å se om jeg hadde glemt igjen en stekeplate der eller noe sånt. Så sa det poff, og hele døra lå på gulvet i ørtifjørti bittesmå biter! De fortsatte å si poff og dele seg i mindre og mindre biter mens de lå der. Å fyttikatta så glad jeg er for at mannen er på besøk hos noen venner med ungene, Plutten pleier jo å plutte rundt på gulvet mens jeg lager mat og leke med kjøkkenskuffene, akkurat der det nå havnet en diiiiger haug med glasskår!

Ovnen er drøyt tre år, fin og dyr ovn, er det noen som husker garantiregler?

__________________
2001&2005

Sist redigert av Acsa : 15-10-06 kl 13:46.
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 18:38   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnsdøra eksploderte!!!

5 års garanti, er det ikke?

Skjønner godt at du er skjelven, jeg. Ekkelt.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 18:39   #3
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ovnsdøra eksploderte!!!

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det er mulig jeg har levd et litt for beskyttet liv, men jeg er skikkelig shaky, jeg! Såpass at jeg bryter regelen om å bruke engelske ord i norske setninger. Jeg hadde satt på ovnen for å lage middag, og så syntes jeg det lukta litt brent, så jeg åpna ovnsdøra for å se om jeg hadde glemt igjen en stekeplate der eller noe sånt. Så sa det poff, og hele døra lå på gulvet i ørtifjørti bittesmå biter! De fortsatte å si poff og dele seg i mindre og mindre biter mens de lå der. Å fyttikatta så glad jeg er for at mannen er på besøk hos noen venner med ungene, Tormod pleier jo å plutte rundt på gulvet mens jeg lager mat og leke med kjøkkenskuffene, akkurat der det nå havnet en diiiiger haug med glasskår!

Ovnen er drøyt tre år, fin og dyr ovn, er det noen som husker garantiregler?

Oi! Tror jeg hadde blitt temmelig forskrekka. Godt ungene dine ikke var hjemme.

Har man ikke reklamasjonstid på fem år? Garantitiden er vel ofte på to til tre år, tror jeg.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 18:41   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnsdøra eksploderte!!!

Næmen, jøss! Jeg skjønner godt at du skvatt og er litt skjelven. Det er veldig ekkelt med ting som skal virke og plutselig sprekker, smelter eller eksploderer.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 19:34   #5
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Ovnsdøra eksploderte!!!

Oi! Skjønner veldig godt at du er skjelven, ja
Tror også det er 5 år på slike innretninger. Virkelig godt at ungene ikke var der!

Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 19:37   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnsdøra eksploderte!!!

Jeg hadde fått fullstendig hetta hvis det skjedde noe sånt her.

Godt ingen ble skadet.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 19:39   #7
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ovnsdøra eksploderte!!!

Huff! Det er en forferdelig opplevelse, forstår godt at du ble satt ut. Dette må absolutt være en garantisak. Ring forhandler/firma på mandag og forklar situasjonen, det blir sikkert raskt ordnet opp i.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 19:40   #8
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnsdøra eksploderte!!!

Sånt skal enkelt og greit ikke skje, og særlig ikke med en ovn som bare er tre år. Forstår godt at du er skjelven, det kan jeg garantere deg at jeg også ville vært.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 19:55   #9
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ovnsdøra eksploderte!!!

Så bra at ingen ble skadet!

Man regner jo med at en stekeovn skal vare i mer enn 3 år, og ihvertfall i 5.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 20:07   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnsdøra eksploderte!!!

Å jø og fyse - skjønner du skvatt, ja!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 20:08   #11
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ovnsdøra eksploderte!!!

Trøste så guffent. Sånnt skal jo ikke skje og ikke har jeg hørt noe sånnt før heller.
Godt ikke de små barna var der da dette skjedde og at du ikke ble skadet

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 20:11   #12
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnsdøra eksploderte!!!

For et sjokk! Noe sånt har jeg aldri hørt om før. Jammen var det flaks at ingen var hjemme.

Dette skal du selvfølgelig klage på. Man kan definitivt forvente at en ovn skal vare i mer enn tre år.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 20:12   #13
Sulphur
Plæstic pusher
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 267
Sulphur er litt kulSulphur er litt kul
Standard

Sv: Ovnsdøra eksploderte!!!

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det er mulig jeg har levd et litt for beskyttet liv, men jeg er skikkelig shaky, jeg! Såpass at jeg bryter regelen om å bruke engelske ord i norske setninger.

finnes det en regel som sier det?

skjønner godt du ble shaky, ja. jammen bra du ikke hadde småunger rundt i huset. grøss!

Sulphur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 20:31   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnsdøra eksploderte!!!

Å, fytte rakkern! :shock:

Det er fem års reklamasjonsrett på en stekeovn, og dette er garantert en klage som kommer inn under reklamasjonsretten, så den delen av saken er definitivt uproblematisk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 20:35   #15
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnsdøra eksploderte!!!

Så skummelt!

Helt klart reklamasjonssak!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 21:20   #16
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ovnsdøra eksploderte!!!



Uansett hvor gammel ovnen er, så skal dette ikke skje. Klag til forhandler/produsent straks !

Godt barna ikke var hjemme...

Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 21:24   #17
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ovnsdøra eksploderte!!!

Blir helt shaky bare av å lese dette jeg, så innmari ekkelt å oppleve dette. Enda godt at barna var ute av huset. Stakkars Acsa, håper du kommer deg av sjokket og får dette dekket på garantien.

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 21:33   #18
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ovnsdøra eksploderte!!!

Det skjedde med vår splitter nye ovn første gang vi varmet den opp, men da eksploderte det innerste glasset mens døra var igjen.

Etter deretter å ha skiftet termostaten to ganger begynner jeg å bli en smule lei av dritten

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 21:40   #19
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ovnsdøra eksploderte!!!

Og skrekk og gru. Det må ha vært et mareritt.
Det er kjempefint at de ikke ble personskader.
Dette skal jo ikke skje.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 07:41   #20
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnsdøra eksploderte!!!

Det som er skikkelig merkelig er at det innerste glasset er like fint. Altså, det er en glassplate som er festet i åpningen i metallet på innsiden av ovnsdøra. Det som er pulverisert er det ytterste glasset OG alt det hvite rundt på ovnsdøra,som var i ett stykke.


__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no