Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Katnosdammen - hvor langt fra Stryken stasjon?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-12, 15:29   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Katnosdammen - hvor langt fra Stryken stasjon?

Jeg planlegger å sende avgårde noen å overnattingstur og kikker litt på Katnosdammen. Det står liksom 3timer hit og 3.5 timer dit, men jeg skulle egentlig visst hvor _langt_ det var jeg da. F.eks fra Stryken stasjon og inn.

Noen som vet? Er det greit syklbart eller mye oppoverbakke for noen med barn i reisefølget?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 15:43   #2
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katnosdammen - hvor langt fra Stryken stasjon?

Jeg gikk fra Katnosadammen og ned til Stryken stasjon i høst, og det var ca 10 km. Det var stor høydeforskjell, Stryken ligger på 240 moh, mens Katnosadammen ligger på 470 moh. Det er nok ikke umulig, det kommer an på utholdenheten og sykkelgleden til barnet. Men det blir nok endel trilling, det er et par skikkelig lange tunge bakker fra den kanten.

Jeg tror det å komme sørfra opp til Katnosa, med en overnatting eller lang pause på Kikut, er en mer sykkelvennlig tur. Da kan man f.eks. starte fra Finnerud (kjøre helt opp). Da tror jeg turen blir på 15 - 16 km da, men med mye mindre høydeforskjell. (Finnerud ligger på 400 moh ca? )

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 15:51   #3
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katnosdammen - hvor langt fra Stryken stasjon?

Eller husker jeg feil nå? Det er kanskje ikke lov å kjøre hele veien opp til Finnerud?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 15:54   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katnosdammen - hvor langt fra Stryken stasjon?

Jeg tror uansett jeg har bestemt meg for at Katnosdammen blir for krøkkete m. overnatting på veien, og det høres for bratt/langt ut opp fra Stryken
Da tror jeg det blir Øvresaga til fots istedet.
Det var egentlig _kanoene_ som trakk, nemlig

Rettelse, Bøvelstad, tror jeg det blir.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 16:02   #5
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katnosdammen - hvor langt fra Stryken stasjon?

Bøvelstad høres fint ut. Går det an å sykle helt inn?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 16:04   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katnosdammen - hvor langt fra Stryken stasjon?

Jeg sender dem til fots dit, tenker jeg (lillegutt og assistenten). De klarer fint å gå 7.5km inn.
Fant ikke så veldig god info om hvordan stien er å sykle, men skal lete da.

Fra stryken til katnosdammen stod det merket med vei nesten helt fram, derfor det var litt mer aktuelt der å sykle.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 16:09   #7
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katnosdammen - hvor langt fra Stryken stasjon?

Har et kart her, og det ser ut som det er vei helt inn til Børtevanna, altså inn til Øvresaga. Derfra er det ca. 3 km inn på stien nordover.

(Takk for turtipset forresten!)

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 22:10   #8
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Katnosdammen - hvor langt fra Stryken stasjon?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg sender dem til fots dit, tenker jeg (lillegutt og assistenten). De klarer fint å gå 7.5km inn.
Fant ikke så veldig god info om hvordan stien er å sykle, men skal lete da.

Fra stryken til katnosdammen stod det merket med vei nesten helt fram, derfor det var litt mer aktuelt der å sykle.

Det er fin grusvei fra Bysetermåsan og inn til Øvresaga (4 km), og så følger man veien litt forbi Øvresaga og tar av blåsti inn til venstre. Her er det ikke særlig å sykle altså. Man går igjennom skikkelig urskog naturreservat og har ca 5 ganske bra stigninger (opp og ned) , ikke uoverkommelige, men en god trim. Vi har klartå gå fra Bøvelstad til Øvresaga på knapt 1 t , 15 min. Man kan lett bruke en time til, med passe små barneføtter.

Men kommer man seg lett fra Øvresaga til Katnosdammen??
Den muligheten har jeg ikek visst om før, så tar gjerne imot in-med-teskje-tips... :ikke rå på å lese kart:

Og bra med tips (hva man bør unngå i forhold til mye stigning, ja!) i forhold til sykling inn fra foreslåtte steder!

Er det forresten frekt å slenge ut et lite fiskehint om tur-følge på slike turer, tro?

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 22:11   #9
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Katnosdammen - hvor langt fra Stryken stasjon?

Og så glemte jeg å si at det helt glimrende å trille kano fra Øvresaga ned til Børtervann og padle over til Bøvelstad.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 22:21   #10
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katnosdammen - hvor langt fra Stryken stasjon?

Opprinnelig lagt inn av Høyt&Lavt, her.

Men kommer man seg lett fra Øvresaga til Katnosdammen??

Er ikke det to forskjellige steder?
Min tanke var hvertfall at når Katnodammen viste seg å være for vanskelig/langt/oppoverbakkete satset jeg på Øvresaga/Bøvelstad _istedet_. Ikke fordi det ligger i samme område.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 22:25   #11
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Katnosdammen - hvor langt fra Stryken stasjon?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Er ikke det to forskjellige steder?
Min tanke var hvertfall at når Katnodammen viste seg å være for vanskelig/langt/oppoverbakkete satset jeg på Øvresaga/Bøvelstad _istedet_. Ikke fordi det ligger i samme område.

Jeg leste litt for fort, og feiltolket noe der. Det var nettopp det jeg ikke fikk til å stemme, at man skulle komme seg fra Øvresaga til Katnosdammen sån helt enkelt.

Men jeg er klar for en ekspedisjon, jeg altså, inn til Katnosdammen... Om noen skulle bli fristet, så er jeg ikke vond å be. 3 barn har jeg med på slep også, og de pleier utrolig nok å være eksemplariske på tur, bare for ha sagt det (om noen skulle ha ramlet innom feriekaos-klagetråden min... )

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 11:55   #12
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Katnosdammen - hvor langt fra Stryken stasjon?

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Jeg gikk fra Katnosadammen og ned til Stryken stasjon i høst, og det var ca 10 km. Det var stor høydeforskjell, Stryken ligger på 240 moh, mens Katnosadammen ligger på 470 moh. Det er nok ikke umulig, det kommer an på utholdenheten og sykkelgleden til barnet. Men det blir nok endel trilling, det er et par skikkelig lange tunge bakker fra den kanten.

Litt seint ute, men jeg legger inn et svar likevel. Nå er det noen år siden jeg syklet til Katnosa, men som jeg husker det, kjennes ikke stigningene veldig mye verre ut enn de du treffer på når du sykler fra stryken til Sandungen/Hakloa. Det er lenger, men ikke brattere.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no