|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Foreldreportalens Italia-tipsTenkte vi kunne lage en slik klistret-tråd, for å samle våre beste tips og lure erfaringer fra Italiaturer. Herved oppfordres det til å lage lignende tråder om andre land!
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Foreldreportalens ItaliatipsMine favorittreisemål:
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo Sist redigert av Gremli Skremli : 02-08-12 kl 12:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Foreldreportalens ItaliatipsSå godt initiativ!
![]() |
#4 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Foreldreportalens ItaliatipsJeg har ingen erfaringer ennå, men henger her siden vi skal til Italia 2 uker neste sommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Foreldreportalens Italiatipswww.sitoscana.no er verdt å surfe innom for de som tenker på ferie i Toscana og området rundt.
![]() |
![]() |
#6 |
By the Sea
|
![]() Sv: Foreldreportalens ItaliatipsVi leide gjennom sitoscana i fjor, og var veldig fornøyde! Vi bodde på vingården Casale i Toscana og det kan anbefales på det varmeste.
![]() |
#7 |
flisespikker
|
![]() Sv: Foreldreportalens ItaliatipsVi var en uke ved Gardasjøen i sommer, leide hus via http://www.holiday-rentals.co.uk/ og var veldig fornøyde.
![]() |
#9 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Foreldreportalens ItaliatipsVi er i Italia nå. Vi har opplevd mye Ig skal tipse mye når vi kommer hjem. Cinque tettest fantastisk, og dit dro vi etter tips herfra. Takk!!
![]() |
#10 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Foreldreportalens ItaliatipsMin eldste datter fikk Italia-tur i 40års-presang, og vi kom hjem for ei uke siden etter to uker i favorittlandet. Først en uke i Cisano ved Gardasjøen, der bodde vi i en av disse hyttene som mer eller mindre står på påler i skråninga ned mot sjøen. Meget basic, meget budget, men vi har bodd på disse hyttene før og de funker helt greit. Ikke mange steder man får den utsikten for 35 € natta! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Slim på hovednerven
![]() Sv: Foreldreportalens ItaliatipsVi dro videre til Portovenere, like sør for 5 Terre. Hadde bestilt togbilletter via trenitalia i god tid på forhånd, da får man billettene mye billigere, får tildelt sete og behøver ikke tenke på stempling. Ulempen ved å velge fast tidspunkt kan være at man må styre litt hvis ett tog er såpass forsinket at man ikke rekker det neste. Vi trodde vi hadde lagt inn en god margin når vi hadde over en time i Milano før neste tog, men der trodde vi feil, gitt. Ikke noe problem å få et stempel og kommentar på billettene, da. Tar bare litt tid pga kø. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Slim på hovednerven
![]() Sv: Foreldreportalens ItaliatipsPortovenere er vakker. Virkelig vakker. Kirken, borgen, de trange gatene med alle sine detaljer, pinjetrærne, båtene, utsikten og dette fascinerende Middelhavet med alle sine nyanser av blått. Det lukter til og med vakkert i Portovenere. Og jeg ble hjelpeløst betatt av denne lille byen og omegn. Kirken og borgen er et must å besøke, utsikten er magisk og hvis man etter en stund klarer å rive seg løs og la seg suge inn i de trange bygatene, så finner mengder med sjarmerende detaljer. Selv askebegrende i Portovenere er søte og romantiske. Menneskene er utrolig hyggelige, skulle tro de var mettet på turister seint i september, men neida. Veldig hjelpsomme og serviceinnstilte overalt. Selv om Portovenere ligger utenfor jernbanenettet, så er det likevel lett å komme seg rundt. Til nærmeste større by, La Spezia, går det både buss og ferge, og selvsagt går det hyggige ferger til Cinque Terre byene. Sist redigert av Retz : 22-02-13 kl 15:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Slim på hovednerven
![]() Sv: Foreldreportalens ItaliatipsOg da beveger vi oss bort fra Portovenere og tar ferga nordover til Riomaggiore og Via del Amore: Sist redigert av Retz : 22-02-13 kl 15:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Foreldreportalens ItaliatipsVi var tre uker i Italia og kom til portovenere om kvelden. Det var et fantastisk syn, og omtrent den fineste plassen vi så på de tre ukene vi var der. Fantastisk!!
![]() |
#15 |
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Foreldreportalens ItaliatipsHenger meg på da vi planlegger Italia sommeren 2014!
![]() |
![]() |
#16 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Foreldreportalens ItaliatipsSå flotte bilder! Jeg har alt for mange til å legge ut, kan heller dele mine Facebook - album.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Foreldreportalens ItaliatipsVi har to ganger leid leilighet på agriturismo via initalia.dk. Anbefales.
![]() |
#18 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Foreldreportalens ItaliatipsHvor vi har vært og ønsker oss tilbake i Toscana,
![]() |
#19 |
fri
|
![]() Sv: Foreldreportalens Italia-tipsJeg har vært en del i Italia, de to siste gangene fløy jeg med RyanAir til Pescara og fikk veldig billig flyreise (betalte 1700 kr t/r for meg og to unger, inkl bagasje). Vi var på et flott spahotell med barneklubb som viste seg å være helt genialt for ungene. De forelsket seg i både stedet og jentene, og vil helt klart tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
kamerat
|
![]() Sv: Foreldreportalens Italia-tipsMine to store italienske kjærligheter så langt er Roma og Sardinia.
![]() |
|
|