Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Handlet på StrawberryNet? Sjekk kontoen!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-12, 18:59   #1
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.084
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Handlet på StrawberryNet? Sjekk kontoen!

http://www.bt.no/nyheter/okonomi/Nor...p-2752914.html

Sitat:

I slutten av mai ble kosmetikkgiganten Strawberrynet rammet av datakriminelle som brøt seg inn i netthandelens brukerdatabaser.
Der stjal de visakortinformasjonen til et ukjent antall brukere verden over. En stor andel av disse er norske.
- Vi kan bekrefte at dataangrepet mot Strawberrynet er et tema blant de som jobber med kundehenvendelser hos oss. Dette har pågått gjennom hele sommeren, sier Thomas Midteide, informasjonsdirektør i Dnb.

Sitat:

Den online-baserte kosmetikkbutikken har ikke varslet sine kunder om innbruddet i deres datasystemer.

Så, lurt å sjekke.

Og siden jeg la denne i feil underforum, kan vi godt ta en diskusjon på hva vi synes om nettsteder som ikke varsler sine kunder/brukere om slike hendelser.
Jeg kommer aldri til å handle derfra.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 21:31   #2
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.340
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Handlet på StrawberryNet? Sjekk kontoen!

Jeg har heldigvis ikke handlet derfra.
Kan de virkelig bare la være å varsle kundene sine??

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 21:36   #3
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Handlet på StrawberryNet? Sjekk kontoen!

Oh! Det er ikke bra og helt utrolig at kunder ikke har blitt varslet.

Jeg har handlet på den siden, men det er lenge siden og har heldigvis fått nytt visakort etter det.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 21:44   #4
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Handlet på StrawberryNet? Sjekk kontoen!

Hmm, har eg handla der mon tru ? I så tilfelle kan det forklare dei som prøvde å tappa kortet mitt for pengar. ( skandiabanken stoppa alt og ringte meg, så dei fekk ikkje eit øre frå denne kanten )

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 21:49   #5
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Handlet på StrawberryNet? Sjekk kontoen!

Eg handler berre på stader som har Paypal, innbiller meg at det er tryggast. Det gjeld frå utlandet då, handler på Visa i Noreg.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 21:50   #6
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handlet på StrawberryNet? Sjekk kontoen!

Jeg har handlet der, for flere år siden. Men tror jeg har samme visakort som da. Bør nok sjekke kontoen, ja.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 21:53   #7
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Handlet på StrawberryNet? Sjekk kontoen!

Er lenge siden jeg handlet der. Og jeg har imellomtiden fått nytt kort, heldigvis. Utrolig useriøst av dem og ikke varsle kundene sine. Jeg frister ikke å handle mer fra dem!

Takk for tipset. Jeg har spredd denne infoen på min FB-side.


Sist redigert av Pelikan : 22-08-12 kl 21:59.
Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 22:01   #8
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Handlet på StrawberryNet? Sjekk kontoen!

Baah, jeg har selvsagt handlet der én gang og det var nå i vår.
Og så har de ikke gitt beskjed til de det ev. kan ramme? Uproft.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 22:38   #9
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Handlet på StrawberryNet? Sjekk kontoen!

Jeg er faktisk usikker om jeg har handlet der i fra, men jeg har uansett nytt Visa-kort så da skal det vel være greit?

At de ikke varsler sine kunder om dette er veldig uprofesjonelt og jeg kommer ikke til å handle derfra i fremtiden.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 22:45   #10
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Handlet på StrawberryNet? Sjekk kontoen!

Det er lenge siden jeg har handlet der, men jeg fikk sperret Visa- kortet for et par uker siden, og mistenker at Strawberrynet har skylda. Jeg kommer ikke til å handle derfra igjen.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 22:58   #11
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.716
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Handlet på StrawberryNet? Sjekk kontoen!

Så om jeg har brukt Mastercard så trenger jeg ikke gjøre noe, sant?

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 23:12   #12
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Handlet på StrawberryNet? Sjekk kontoen!

Jeg fikk telefon fra banken for en måned siden, om at noen hadde prøvd å trekke penger fra kortet mitt uten at det var dekning. De sa at det sannsynligvis var en nettbutikk jeg hadde brukt som var blitt hacket, og siden jeg handler hyppig fra Strawberrynet så går jeg ut i fra at det var dem. Uproft at de ikke gir beskjed, da har de i hvert fall mistet meg som kunde.

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 01:23   #13
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handlet på StrawberryNet? Sjekk kontoen!

Dette må eg følgje med på!

Kor store summer trekk eventuelt slike hackarar? Eg la merke til ein del småbeløp som stod på visa-reservasjon, i nettbanken i går, som eg tenkte eg måtte følgje opp.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 07:03   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Handlet på StrawberryNet? Sjekk kontoen!

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Dette må eg følgje med på!

Kor store summer trekk eventuelt slike hackarar? Eg la merke til ein del småbeløp som stod på visa-reservasjon, i nettbanken i går, som eg tenkte eg måtte følgje opp.

De trekker gjerne et par kroner til veldedighet eller noe først for å se at det virker.

  Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 08:31   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handlet på StrawberryNet? Sjekk kontoen!

Jeg har heldigvis aldri handlet derfra. Men herregud så uproft å ikke gi beskjed, nå vet jeg hvor jeg aldri skal handle. Må si fra til venninnen min som handler derfra!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 09:21   #16
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Handlet på StrawberryNet? Sjekk kontoen!

Har aldri handlet derfra og tror ganske sikkert at jeg ikke kommer til å gjøre det heller.

Veldig lite profesjonelt å ikke informere kundene om dette.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 09:25   #17
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.084
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handlet på StrawberryNet? Sjekk kontoen!

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Så om jeg har brukt Mastercard så trenger jeg ikke gjøre noe, sant?

Jo, du trenger fortsatt å sjekke.
Det er nok dårlig tekst av journalisten, jeg tviler på at de bare har stjelt visakort-info og ikke mastercard. De har nok tatt hele greien.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 09:27   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handlet på StrawberryNet? Sjekk kontoen!

Jeg har heldigvis aldri handlet derfra, og nå kommer jeg nok aldri til å gjøre det heller. Makan til uproffe folk - ikke varsle kundene sine om slikt!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no