|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
bits and pieces
|
![]() For syk til skole, i form til bursdag?Eldste ble hjemme i dag etter å ha klaget på at han var kvalm, utslitt og vondt i ryggen. Jeg orket bare ikke ta diskusjonen i morrest da vi er på felgen alle sammen og dessuten hadde jeg barnevakt i hus. Dette er første gangen han har ymtet frampå å være hjemme fra skolen.
Sist redigert av star : 27-08-12 kl 13:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Hadde holdt ham hjemme.
![]() |
#6 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Er man for syk til skolen,går man ikke i bursdag,nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
lykkelig
|
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Det er en ting jeg ville vurdert fortløpende. Selvfølgelig kan formen være så god at bursdag går bra. Jeg mener det er feil å straffe et barn som er hjemme syk fra skolen med at det ikke får gå i bursdag om barnet blir friskt i løpet av dagen. Med friskt betyr selvfølgelig også ikke-smittefarlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Ingen skule, ingen bursdag.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Hadde ikke fått lov på bursdag om han var for dårlig for skole nei. Er man sliten og har hodepine f.eks så tar jeg meg heller en paracet og drar på jobb og så kutter planene på ettermiddagen. Ikke omvendt. Det tenker jeg bør gjelder skole også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Er man for syk til skole, er man for syk til bursdag også. |
![]() |
![]() |
#14 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Enig med de andre.
![]() |
#15 |
lykkelig
|
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Det vesentlige her, etter min mening, er å lære baret til å høre på kroppen sin og selvfølgelig være hjemme fra skole eller jobb hvis formen ikke er bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?
Ja. Jeg mener at dette er en måte å lære på også. Som vixen sa: har jeg hodepine selv, så tar jeg paracet og drar på jobb - og dropper heller sosialt på ettermiddagene. Om barnet velger å ta den paraceten, dra på skole OG bursdag og så innse at dette ble altfor altfor mye, så har han/hun forhåpentligvis lært til neste gang. I min verden er det plikter før moro, og det gjelder også mine barn.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Men hvor syk kan man være på noen timer tenker jeg. De fleste av oss klarer da å gå på skole og jobb selv om vi ikke føler oss helt i slag en dag. Er man faktisk så syk at man er hjemme fra skolen så trenger man den hvilen på ettermiddagen også ville jeg tenke. Da er det ikke lurt å presse seg til bursdag heller selv om man har lyst. Og er man så frisk at bursdag er null problem så skjønner jeg ikke helt at man kunne vært så veldig syk i utgangspunktet noen få timer tidligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|