Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

For syk til skole, i form til bursdag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-12, 11:28   #1
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

For syk til skole, i form til bursdag?

Eldste ble hjemme i dag etter å ha klaget på at han var kvalm, utslitt og vondt i ryggen. Jeg orket bare ikke ta diskusjonen i morrest da vi er på felgen alle sammen og dessuten hadde jeg barnevakt i hus. Dette er første gangen han har ymtet frampå å være hjemme fra skolen.

Men, så er han bedt i bursdag i dag og jeg har da egentlig delvis sagt at siden du er hjemme fra skolen så utgår bursdag også. Av prinsipp altså for formen kan jo helt klart være bra i ettermiddag når han nå har slappet av hele dagen.

Så, hva hadde dere gjort?

Lagt til:
Eldste ble altså hjemme med begrunnelse for at han var for syk til skolen. Han spurte hvorfor siden han mente han var frisk kl.15, men det ble ikke noe mer enn det. Han godtok forklaringen min og jeg tror nå etterpå at han hadde godt av å være hjemme.

Sist redigert av star : 27-08-12 kl 13:56.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 11:29   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For syk til skole, i form til bursdag?

Jeg hadde ikke sendt i bursdag.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 11:30   #3
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Hadde holdt ham hjemme.

Gammel 24-08-12, 11:31   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen bursdag.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 11:31   #5
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke sendt i bursdag.

Gammel 24-08-12, 11:31   #6
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Er man for syk til skolen,går man ikke i bursdag,nei.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 11:32   #7
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er en ting jeg ville vurdert fortløpende. Selvfølgelig kan formen være så god at bursdag går bra. Jeg mener det er feil å straffe et barn som er hjemme syk fra skolen med at det ikke får gå i bursdag om barnet blir friskt i løpet av dagen. Med friskt betyr selvfølgelig også ikke-smittefarlig.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 11:32   #8
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Aldri i verden.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 11:33   #9
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Ingen skule, ingen bursdag.

Gammel 24-08-12, 11:33   #10
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Hadde ikke fått lov på bursdag om han var for dårlig for skole nei. Er man sliten og har hodepine f.eks så tar jeg meg heller en paracet og drar på jobb og så kutter planene på ettermiddagen. Ikke omvendt. Det tenker jeg bør gjelder skole også.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 11:34   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke bursdag hvis en ikke har vært på skolen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 11:35   #12
Left
Passiv

Standard

Er man for syk til skole, er man for syk til bursdag også.
Når jeg minner min 9-åring på dette, så er det sjelden han er så dårlig at han må være hjemme. Det er hvis han ikke er skikkelig dårlig ja, med feber osv.
Hvis han har vondt i hodet f.eks, og jeg er usikker på hvor dypt det stikker.

Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 11:35   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Definitivt ikke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 11:36   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med de andre.
jeg legger meg på samme linje som jeg er oppvokst med selv. Er man syk fra skolen utgår besøk, butikkturer, kino, bursdager osv osv - da holder man seg inne.

Gammel 24-08-12, 11:39   #15
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det vesentlige her, etter min mening, er å lære baret til å høre på kroppen sin og selvfølgelig være hjemme fra skole eller jobb hvis formen ikke er bra.

Har man ett barn som ofte prøver å skulke unna skolen ved å si han/hun er syk, får man finne ut hvor skoen trykker. Hva som er grunnen til at barnet ikke vil på skolen.
Er det reell sykdom, skal selvfølgelig barnet bli hjemme. Og barnet kan fint bli bra i løpet av dagen. Det er fint hvis barnet blir fort bra. Hvorfor i all verden skal det ikke få gå i bursdag da?
Fordi det var for sykt for skolen tidligere idag?
Og hva oppnås ved å lære barnet til å gå på akkord med seg selv og gå på skolen full av Paracet eller i dårlig form for å få med seg bursdag senere på dagen? At det er bra å ikke lytte til kroppen sin?
Eller hva oppnås ved å nekte barnet bursdagen hvis det har blitt friskt? At siden du var syk tidligere idag, straffes du nå ved at du ikke får gå i bursdag?
Dette her er så stikk i strid med all min barneoppdragelse som jeg kommer, kjenner jeg.

Gammel 24-08-12, 11:41   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kvalm er det viktigste argumentet for å ikke gå i bursdag her i og for seg. En går ikke i bursdag med potensiell omgangssykesmitte.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 11:41   #17
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Standard

Svaret mitt krever selvfølgelig at barnet faktisk har blitt friskt og ikke er smittefarlig.

Gammel 24-08-12, 11:41   #18
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, det ville ikke jeg gjort.

Gammel 24-08-12, 11:42   #19
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Enig med de andre.
jeg legger meg på samme linje som jeg er oppvokst med selv. Er man syk fra skolen utgår besøk, butikkturer, kino, bursdager osv osv - da holder man seg inne.

Ja. Jeg mener at dette er en måte å lære på også. Som vixen sa: har jeg hodepine selv, så tar jeg paracet og drar på jobb - og dropper heller sosialt på ettermiddagene. Om barnet velger å ta den paraceten, dra på skole OG bursdag og så innse at dette ble altfor altfor mye, så har han/hun forhåpentligvis lært til neste gang. I min verden er det plikter før moro, og det gjelder også mine barn.

Gammel 24-08-12, 11:43   #20
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Men hvor syk kan man være på noen timer tenker jeg. De fleste av oss klarer da å gå på skole og jobb selv om vi ikke føler oss helt i slag en dag. Er man faktisk så syk at man er hjemme fra skolen så trenger man den hvilen på ettermiddagen også ville jeg tenke. Da er det ikke lurt å presse seg til bursdag heller selv om man har lyst. Og er man så frisk at bursdag er null problem så skjønner jeg ikke helt at man kunne vært så veldig syk i utgangspunktet noen få timer tidligere.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.