|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fornøyd
|
![]() MadrassEner´n (23 mnd) skal kanskje få ny, stor seng i løpet av våren/sommeren, og i den forbindelse har jeg noen madrass-spørsmål.
![]() |
#2 |
29 år
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: MadrassJeg sverger til springfjær. Hvorfor skal ungene ha dårligere madrasser enn oss? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Madrass
I prinsippet er jeg enig, men de er jo mye letter i kroppen, og har jo dermed ikke de samme behovene i en madrass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
superbruker
|
Et barn har krav på en god madrass. Det mener jeg i hvert fall. Derimot har jeg lært at et barn ikke bør ha en fjærmadrass uten heller en bedre skummadrass.
![]() |
#5 |
29 år
![]() ![]() |
Man kjøper jo en madrass tilpasset sengens størrelse, jeg tipper en sprinfjærmadrass tilpasset en sprinkelseng/juniorseng ikke er konstruert for en person på 40-50 kg :dum: |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
superbruker
|
Det er mange som ikke bruker juniorseng men går direkte til vanlig sengestr. 75X200 eller 90X200. Da er de fleste madrasser beregnet på voksne, ikke barn.
![]() |
#7 |
29 år
![]() ![]() |
Men man må jo kjøpe madrass beregnet på barn til et barn |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
29 år
![]() ![]() |
Vi har bare hatt sprinkel og juniorseng så langt, springfjærmadrasser til de har vi fått på Babyshop og IKEA henholdsvis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
superbruker
|
Ja, det er greit nok. Har du funnet i vanlig størrelse? Det har ikke jeg. Den gang jeg solgte madrasser og fikk kurs av leverandør var de svært klare på at det beste for barn var en god skummadrass.
![]() |
#11 |
29 år
![]() ![]() |
Nei det har jeg heller ikke lett etter, jeg er også tilhenger av at barn får sove i senger tilpasset størrelsen på ungene. Nevnte jeg det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Kan bare signere dette + første innlegget til Lindamor. Det anbefales IKKE å ha springfjærmadrass til barn. Jeg har vært på madrasskurs både hos Jensen, Wonderland og Ekornes, og alle ga samme anbefalninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
superbruker
|
![]() |
#14 |
29 år
![]() ![]() |
Jeg har en kålmark |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Fornøyd
|
![]() Sv: MadrassDa vet jeg at vi ikke skal kjøpe springfjærmadrass, iallfall.
Hos oss er det et poeng å hoppe over juniorseng-stadiet - det er rett og slett et spørsmål om økonomi. Jeg synes det blir for dumt å bruke masse penger på en seng som bare skal brukes noen få år.
![]() |
#18 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: MadrassDet er jo mange voksne som og liker godt latex madrasser. Det er mange gode latex madrasser hos ikea som ikke er alt for dyre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: MadrassEn kompis som har møbelbutikk, og har vært på kurs hos flere av disse kjente madrassprodusentene, anbefalte oss å kjøpe en god skumgummimadrass til vesla. Han sa at for at springfjærmadrasser skal være bra, må man veie en god del mer enn et lite barn. Og han liker egentlig å selge dyre ting, så da han faktisk anbefalte det rimeligste alternativet, da stoler jeg på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette har jeg fått høre av de vi har kjøpt madrasser av også, samt av fysioterapauten min.
![]() |
|
|