Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bæredings til stort barn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-07, 01:15   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bæredings til stort barn

Ja, ikke så stort da, han er 2,5 år og ikke så veldig stor for alderen heller.

Er det noen bæredingser som kan brukes til slike barn? Han veier rundt 13-14 kg.

Jeg har mye problemer med armene og all den bæringen som må til for tiden holder på å føre meg rett i sykemelding.

Hadde det ikke vært for at han er for stor og at jeg har lånt den vekk, hadde jeg prøvd Babybjørnen, men den er jo ikke noe god for ryggen.

Gammel 14-04-07, 01:44   #2
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bæredings til stort barn

Hva med en slik Shamu på NM lagde? Hun laget tråd i Oktober-Desember 2004-klubben, hvor jeg holder til.

Gammel 14-04-07, 01:55   #3
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan ønsker du å bære? På mage/rygg eller på hofta?

Du kan egentlig bruke alt til å bære et stort barn i. Ja, ikke BabyBjørn da naturligvis. Jeg bærer stort sett i mei tai når jeg bærer nå for tiden. Snuppa mi er 2 år, men veldig lita (uten at det har noe å si). Et alternativ til mei tai er ergo eller patapum. Disse er veldig like, patapumen er billigst. Disse bæretøyene kan du bære både på rygg og mage med. Det finns andre slike også, og noen er nærmest en mellomting mellom formsydde seler og mei tai.

Dersom du bærer mye på hofta, og trenger litt avlastning til det, er en slynge eller en lommeslynge fin. Da bærer du som vanlig på hofta, men slynga holder tyngden i stedet for armene dine.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 08:01   #4
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville anbefalt Mei Tai. Jeg kan bære storesøster på 3,5 år og 15 kilo på ryggen i en time uten at det er ubehagelig på noen som helst måte. Det er sjelden det blir aktuell, hun går jo stort sett selv, men vi har hatt stor glede av lillebrors Mei Tai når vi har vært på lange skogsturer og hun har blitt sliten på hjemveien.

Jeg vet ikke helt hvor lenge man kan bære i sjal eller Mei Tai, og nå tenker jeg på hvor mye vekt stoffet tåler. Men de fleste reklamerer for at stoffene tåler belastning godt over 20 kilo, i hvert fall.

Mei Tai er en drøm for bæreren og den som bli båret. Jeg kunne neppe levd uten min.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 09:39   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med en Ergo? Jeg kan bruke den til Lille B, og du vet jo hvor lang han er. Jeg bærer han av og til i "sjal" jeg også, men på den afrikanske måten ved at jeg knyter og ikke har noen ringer eller liknende. Det kan bli litt tøft for ene skulderen siden han nå veier rundt 15 kg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 10:23   #6
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes bæring på én skulder blir tungt ganske fort, så jeg vil anbefale mei tai eller ergo/patapum (på ryggen, selvsagt).

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 11:14   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ergo herfra også.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 11:21   #8
Ylvania
Steiketakkehatar

Ylvania sin avatar

Ylvania er litt kul
Standard

Meitai!!

Ylvania er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 13:13   #9
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min svigerinne bærer fortsatt fireåringen sin i Ergo når han blir sliten. Anbefaler ellers Patapum Småtass (fra Alveslottet) eller Mei-Tai. For eksempel babyhawk har en Mei-Tai til større barn som de kaller Toddlerhawk. Kan kjøpes hos f.eks Lotusbarn.

Gammel 14-04-07, 13:29   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for mange svar!

Det som er mest aktuelt er egentlig noe som jeg kan slenge ham på hofta med tror jeg.

Gammel 14-04-07, 13:35   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker ringslynge til hoftebæring av mi som blir to i juni, men det blir fort tungt på den skuldra som bærer. Men inne hjemme i korte perioder går det greit. Hvis det er snakk om bare korte perioder om gangen har du jo også denne: www.hipseat.com

Den avlaster, men du må holde rundt barnet da, så du får ikke armen fri. Men sikkert veldig lettvint for å "slenge ham på hofta" som du sier.

Gammel 14-04-07, 13:51   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Den avlaster, men du må holde rundt barnet da, så du får ikke armen fri. Men sikkert veldig lettvint for å "slenge ham på hofta" som du sier.

Det er stort sett til og fra bilen/barnehagen at han slår seg vrang og absolutt skal bæres, og en uke med slik bæring er nok til at armene mine blir helt på bærtur. Skal se på den der hipseaten.

Gammel 14-04-07, 17:35   #13
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har nettopp prøvd en mei tai, og tror jaggu det skal anskaffes!!

Gammel 14-04-07, 22:44   #14
Cilius
På flyttefot

Cilius sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Snart på landet
Cilius er litt kulCilius er litt kul
Standard

Vi brukte også Ergo

Gammel 14-04-07, 22:55   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bærer dere mye på barna som er over 2 år? Er det fordi barna gjerne vil bæres, eller ligger det noe mer bak?

Dette er ikke ment som kritikk eller noe i den duren. Jeg bare lurer.

Jeg tror aldri jeg har følt behov for slike bæredingser.

Gammel 14-04-07, 22:57   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Bærer dere mye på barna som er over 2 år? Er det fordi barna gjerne vil bæres, eller ligger det noe mer bak?

Fordi barnet vil bæres. Dvs. han nekter å gå i barnehagen, så da må han bæres dit. Noen gang vil han, men orker ikke. Det er en ganske lang oppoverbakke og veldig praktisk for ham å bli båret. Ikke så praktisk for mor gitt ...

Gammel 14-04-07, 23:04   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bærer på Lille B når han vil bæres (og jeg orker, han begynner å bli tung, gitt). Jeg tar også initiativet til bære ham også, fordi det er koselig, men det er som regel litt kortere turer, som f. eks. fra stua til badet. Jeg tror vi bærer på ham ganske mye, har gjort det siden han ble født.

Hvis vi går ut uten vogn er det greit å ha med Ergoen siden han kan bli sliten.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 23:06   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Fordi barnet vil bæres. Dvs. han nekter å gå i barnehagen, så da må han bæres dit. Noen gang vil han, men orker ikke. Det er en ganske lang oppoverbakke og veldig praktisk for ham å bli båret. Ikke så praktisk for mor gitt ...

Kjenner til den der. Og innimellom skal de gå selv uansett, og gjerne når man har det travlest.

Jeg blir helt ødelagt i kroppen om jeg skal bære Poden over en lengere strekning, så jeg har alltid med vogna når vi skal noe.

Gammel 14-04-07, 23:07   #19
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Poden nekter å sitte i vognen. Det gjelder også handlevogner etc.
Dermed hadde det vært greit med en liten lommeslynge f.eks. ser jeg.

:sy selv:

Gammel 14-04-07, 23:07   #20
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Dette er ikke ment som kritikk eller noe i den duren. Jeg bare lurer.

Jeg tror aldri jeg har følt behov for slike bæredingser.

Jeg bruker det når det er for langt å gå for henne, i stedet for vogn/trille. Særlig hvis vi er på butikken. Da slipper jeg at hun løper rundt og river ned ting (så ikke bare når hun vil bæres, for der ville hun jo selvfølgelig mye heller løpt rundt og revet ned ting hvis hun fikk velge ), og sitter hun i handlevogna blir det stort sett bare grining og surhet. Og selvfølgelig der hvor det er uframkommelig med vogn, som på fjelltur og i skogen. Jeg synes også det er praktisk i byen, for i mange butikker er det vanskelig å komme inn med vogn. Veldig greit til og fra barnehagen, det går fortere å komme seg dit enn om hun skulle gått selv (noe som tar en evighet). Samboeren min, som er den som stor sett leverer, har i tillegg med seg sykkel, det er vanskelig å trille en sykkel og ei barnevogn på en gang. Også er det nesten nødvendig siden vi bor i femte etasje og ikke har heis. Det tar en evighet for de små bena å gå opp alle trappene, og når hun kommer hjem fra barnehagen er hun for sliten, og hvis jeg da har for eksempel handleposer å bære på i tillegg så vet jeg ikke hvordan jeg skulle fått med meg alt hvis jeg ikke kunne hatt henne på ryggen. Når vi reiser og for eksempel er på flyplass hvor det blir en del gåing skjønner jeg rett og slett ikke hvordan folk gjør det når de ikke har noe å bære ungen i.

Nå bærer jeg også inne når hun vil "opp! opp! opp!" og jeg skulle hatt to hender, men det gir seg vel med alderen håper jeg ...

Hun er ikke riktig to år enda da, men jeg regner med det vil ta lang tid enda før hun greier å gå så veldig mange kilometer. Jeg bruker den med andre ord som en erstatning for vogn/trille i veldig mange tilfeller. Nå som jeg har vent meg til å gå rundt uten vogn synes jeg fort at det blir veldig tungvint å dra på den.

Regner med jeg blir enda mer avhengig av noe å bære henne i når den nye babyen kommer, for jeg gidder ikke kjøpe søskenvogn. Jeg tenker å ha et sånt brett, og la henne gå selv, eller stå der så lenge hun vil, og bære henne på ryggen når hun ikke orker. Forhåpentlig vis kan jeg også bytte på, og av og til bære babyen og la storesøster sitte i vogna.

Sist redigert av My : 14-04-07 kl 23:19.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.