Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hva har dere med i bilen - nå med ordentlig poll

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Hva har dere liggende i bilen?
Varseltrekant 143 97,95%
refleksvest 145 99,32%
førstehjelpspute e.l. 98 67,12%
startkabler 49 33,56%
startbatteri 6 4,11%
spade (evt vinterstid) 43 29,45%
kjettinger (evt vinterstid) 18 12,33%
pledd (evt vinterstid) 63 43,15%
ullgenser, lue votter (evt vinterstid) 23 15,75%
mobillader 81 55,48%
penn 113 77,40%
skadeskjema 125 85,62%
ekstranøkkel til huset 9 6,16%
annet 51 34,93%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-13, 00:10   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva har dere med i bilen - nå med ordentlig poll

Jeg ble litt inspirert av en annen tråd (hva har man med på fjelltur-tråden). Så jeg lurer på - hva av dette har dere med i bilen, sånn til vanlig?

Og evt hva ellers, hvis jeg har glemt noe sånn åpenbare greier.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 00:13   #2
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har dere med i bilen - nå med ordentlig poll

Annet: Papir til å tørke spy.

Gammel 24-06-13, 00:14   #3
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Annet: 3D-briller Mange par, for da har jeg dem alltid med hvis vi skal på kino

Gammel 24-06-13, 00:17   #4
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Annet: Våtservietter, antibac og tørkepapir.
(Og ekstra skift til unger, har sånne bilsyke utgaver.)

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 00:18   #5
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Annet: Papir til å tørke spy.

Det finnes bedre løsninger. Vi har med et par gamle isbokser. De var i bruk så sent som i går. De har spart oss for noen tørkerunder.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 00:24   #6
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Pleier å ha servietter i hanskerommet.

Forelpig er jeg den eneste som ikke har skrivesaker og skadeskjema som fast inventar, det må jeg få gjort noe med.

Førstehjelpsskrinet vet jeg er bra. For et par-tre år siden hadde jeg plutselig behov for litt førstehjelp, og oppdaget at førstehjelpsputen var helt ubrukelig. Fikk bytta den ut rimelig raskt, og får forhåpentligvis ikke behov for det igjen (det var ikke spesielt alvorlig, men mer enn at det var ok at vi ikke hadde tilgjengelig utstyr).

Gammel 24-06-13, 00:29   #7
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Annet: våtservietter, kompressor til dekk med lite luft, regncape i tilfelle jeg må skifte dekk i grisevær.

Digresjon: I vår første bil hadde vi engangskamera, for det hadde jeg lest et sted at kunne være kjekt å ha i tilfelle man måtte ha bildebevis for skader på bilen eller noe. Akkurat det behovet har i grunnen falt bort litt med kameramobilene...

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 00:36   #8
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Annet: Våtservietter, papir, pose til søppel.

Gammel 24-06-13, 00:51   #9
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Av det som er nevnt her, så er det varseltrekant, refleksvest og skademeldingsskjema. De to første er påbudt å ha i bilen.

Ut over det så pakker ikke vi bilen med tanke på alt som kan skje. Vi har telefoner med, så hjelpen er aldri langt unna om noe skulle oppstå, og er vi på langtur så er jo klær og slikt med uansett.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 00:53   #10
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Tre ting jeg glemte:

* brannslukningsapparat (har jeg)
* lommelykt
* dings til å knuse ruta med + kutte seler (jeg har lommelykt med "knusehammer" og selekutter på feste under dashbordet)

Sist redigert av m^2 : 24-06-13 kl 01:21.
Gammel 24-06-13, 01:00   #11
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Annet: Lommelykt, spyleveske, olje, kniv til å kutte sikkerhetsbelter med, vindusknuser. Det å ha en skikkelig lommelykt har jeg lært den harde veien.
Stoppe på en øde strekning natterstid, speilblank kjørebane og elgpåkjørsel gjør at man ser behovet for lommelykt og da litt sterkere enn pocket varianten.

Vinterutstyret du har nevnt kjører jeg ikke rundt med annet enn hvis vi skal på langtur over fjell f.eks.

Startkabler bruker jeg ikke. Ikke hjelper jeg til med startkabler heller, men jeg ringer gjerne etter hjelp.
Dersom jeg bruker startkabler kan det resultere i at min bil stopper pga elektronikk, ikke for å være vanskelig. Husnøkler har vi ikke.

Jeg må ha vannflaske i bilen, er den tom må jeg stoppe å fylle den.
Ellers har jeg alt annet på lista i bilen er+ reservedekk, dekkskum, jekk og sånn dings til å sette boltene på dekket med. Jeg har en liten "brønn" i bilen med alt utstyret mitt om ulykken skulle skje. Kniv til å kutte belte og vindusknuser ligger i gripeavstand fra førersetet.

Dekkskum kan redde deg fra å måtte skifte dekk i stivkuling og snødrev hvis du har punktert og ikke ødelagt dekket helt. Anbefales! Også lært den harde veien.

Sist redigert av Fløyel : 24-06-13 kl 01:21.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 01:27   #12
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fiskestang og sitteunderlag.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 01:32   #13
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våtservietter, drikkeflaske, handlenett, Jørgen(GPSen vår)

Gammel 24-06-13, 01:44   #14
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Startkabler bruker jeg ikke. Ikke hjelper jeg til med startkabler heller, men jeg ringer gjerne etter hjelp.
Dersom jeg bruker startkabler kan det resultere i at min bil stopper pga elektronikk, ikke for å være vanskelig.

Samme her. Ingen kommer nær våre biler med startkabler, uansett hvilken vei strømmen skal gå. Risikoen for at det blir dyrt er så stor at vi ikke tar sjansen. Så får folk bare se på oss som sære om de vil.

Gammel 24-06-13, 01:45   #15
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Samme her. Ingen kommer nær våre biler med startkabler, uansett hvilken vei strømmen skal gå. Risikoen for at det blir dyrt er så stor at vi ikke tar sjansen. Så får folk bare se på oss som sære om de vil.

Hvorfor er det dyrt?

Gammel 24-06-13, 01:59   #16
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Hvorfor er det dyrt?

Fordi at man risikerer å ta knekken på all elektronikk i bilen, om spenningen er ujevn fra det ene batteriet til det andre. Elektronikken i bilene er sårbar for dette, og vi anser det rett og slett ikke som noe vi ønsker å utsette oss for.

Vi har et startbatteri som duger, men det er ikke noe vi har med oss i bilen. Skulle vi ha behov for strømhjelp, så ringer vi veihjelp.

Gammel 24-06-13, 06:44   #17
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Av "annet": til en hver tid minst et par fotballer. Meget nyttig.

Nelly Nickers er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 06:55   #18
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det med startkabler gjelder vel nyere biler. Eldre biler tåler vel startkabler bedre.

Lader til bilen (elbil).

Ellers så har vi også 3D-briller til kino.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 07:33   #19
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Interessant det dere skriver om startkabler. Vi har en relativt ny bil og har etter hvert brukt startkabler ganske mange ganger for å hjelpe andre biler (vi har kabler i bilen), og det har foreløpig gått helt fint for vår bil. I følge min bilkyndige svoger så er det aller viktigste at man kobler kablene i riktig rekkefølge (det står ofte i startkabelpakken hvordan det skal gjøres.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 08:05   #20
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har veldig mange pinner i forskjellige størrelser takket være storebror.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.