|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Tips til billig bryllup?Vi vurderer å gifte oss til høsten men er ganske så redd for den økonomiske delen av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Tips til billig bryllup?Jeg gifta meg i juni for noen år siden (og er lykkelig skilt nå
![]() |
#3 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Tips til billig bryllup?Kaker fikk vi venner til å bake, eneste kaka vi kjøpte var bryllupskaka.
![]() |
#4 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Tips til billig bryllup?Kjenner du noen som er flinke med blomster? Evt kjenner noen som kjenner noen som kan gjøre en liten jobb for en billig penge? Da kan du få laget brudebuketten ganske billig. Mamma og mormor laget min bukett. Vi kjøpte en rund "form" på en blomsterbutikk, og sånn grønn tape. Rosene (mørk røde fløyelsroser) kjøpte vi direkte fra et rosegartneri. MYE billigere enn å kjøpe gjennom blomsterbutikk. Betalte ca 700 for 200 roser! Så kjøpte vi små telysholderglass på Ikea, perler og limpistol og sand på nille, og ordnet bordpynt og knappehullsblomster selv også. Og det ble MYE billigere enn om vi skulle kjøpt det i blomsterbutikk!
![]() |
![]() |
#5 |
re:designer
![]() Sv: Tips til billig bryllup?Fotograf er jo ikke helt nødvendig da.. Vet ikke hvor mye det koster, men det er jo mange som er flinke til å ta bilder, og som har gode kameraer. Og med fotoshop blir jo bildene like fine synes jeg. Kjolen min kostet rundt 200,- Den kjøpte jeg på salg etter jul. Det er jo mange av de "ballkjolene" de selger på BikBok, Only, VeroModa osv. som ser ut som brudekjoler.
![]() |
#6 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Tips til billig bryllup?Ang. fotograf. Det hadde vi heller ikke. Men søskenbarnet til mamma jobber i forsikringsselskap, og har et mega-avansert kamera. Mamma betalte ham en liten 500 lapp, så stillte han og kameraet i vielsen, knipsa så blitsregnet hagla, og etter vielsen reiste vi ned til en dam og knipsa litt der. Så fikk vi låne kamera resten av kvelden. :glise:
![]() |
![]() |
#7 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til billig bryllup?Det kommer mere an på standarden dere ønsker å ha på bryllupet hva det vil koste. Vi fikk maten av mine foreldre, og drikkevarene av svigermor (ikke alkohol da). Kjolen fant jeg på salg. Kakene ble bakt av slekt og venner. Lokalet var et "bygdehus", det er ikke dyrt å leie for en helg. Fotograf er heller ikke nødvendig, har dere noen i vennekrets/familie som er nogenlunde habile fotografer, går det greit.
![]() |
#8 |
Fångad av en stormvind
Hvor: Frittgående
![]() Sv: Tips til billig bryllup?Vi giftet oss hos sorenskriveren og hadde 14 gjester.
![]() |
#9 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til billig bryllup?Jeg kjøpte kjolen min på finn.no. Manne min giftet seg i kilt, og det hadde han fra før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Øyboer
![]() Sv: Tips til billig bryllup?Tusen takk for mange gode tips |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Tips til billig bryllup?Utgifter vi vil ta oss råd til er Kjole og klær til han.. men jeg er ikke så veldig nøye og håper å kunne finne noe brukt.
![]() |
#13 |
Miss Distriktsnorge
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til billig bryllup?Min kusine hadde "korgafest". |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Tips til billig bryllup?Giftet oss i august i fjor. Lavbudskjett bryllup
![]() |
#15 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Tips til billig bryllup?Jeg lurer på hva dere mener med billig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Øyboer
![]() Sv: Tips til billig bryllup?Tenker meg rundt 20-30 000, ihvertfall ikke mer. Har funne ut vi vil bli ca 20 gjester. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Tips til billig bryllup?
Det klarer det helt fint.
![]() |
#18 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Tips til billig bryllup?
Vi giftet oss i 1995 og da kostet hele gildet til 60 gjester 32 000. Brudekjole, fotograf, spillemann, treretters, kaker og hele pakken. Vi gjorde det meste selv og fikk hjelp av familie og venner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Øyboer
![]() Sv: Tips til billig bryllup?Drikkevarer er dyrt ja! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2007
![]() |
![]() Sv: Tips til billig bryllup?Vi giftet oss i 2005 hadde 60 gjester til middag og 20 ekstra til kaffi. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|