Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Dåpsgave (gutt)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-07, 20:02   #1
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dåpsgave (gutt)

Skal være fadder til en liten gutt, og grubler litt på dåpsgave.

Hadde vært morsomt å finne noe som ikke enhver gullsmed/bokhandel/glassmagasin har.

Noen som kan tipse om nettbutikker som har fine dåpsgaver?
Liker også å gi bort fine bøker - tar også imot tips på den fronten!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 20:23   #2
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.982
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dåpsgave

Noen norske klassikere - Asbjørnsen og Moe samlede eventyr, praktutgaven med Kittelsens tegninger, eller Snorres kongesagaer i praktutgave.

Synes dette er vanskelig, skal i dåp selv om en drøy måned, så jeg får følge med.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 20:33   #3
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dåpsgave

Bibel.

Bonus fikk 12-liters Berganssekk. Det var vel det nyttigste han fikk.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 20:42   #4
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dåpsgave

Kanskje noen fine møbler til barnerommet? Var på Luca en gang da en dame handlet til en dåp.

Der finnes de nydeligste barnemøbler, gyngehest osv. Men det koster jo litt, da. Men de har jo fine knagger, krakker osv også.
Tror jeg hadde satt mer pris på noe sånt en hundre sølvgjenstander.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 21:57   #5
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dåpsgave

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Bonus fikk 12-liters Berganssekk. Det var vel det nyttigste han fikk.

Det fikk Snuppa også, og den er vi kjempefornøyde med. Jeg har kjøpt den til andre, med stor suksess.

Snuppa fikk også Torbjørn Egner-barneservise, og en liten stol som vi har brukt mye.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 21:58   #6
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dåpsgave

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Bonus fikk 12-liters Berganssekk. Det var vel det nyttigste han fikk.

Her også - super gave!

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:29   #7
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dåpsgave

Av den ene fadderen fikk poden barneservise fra Royal Copenhagen. Det har vi brukt veldig mye!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 13:36   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dåpsgave

Mine barn har fått Bibel i dåpsgave, ikke barneutgaven, men den ordentlige voksen utgaven

De har også alle fått sølvlysestake med navn og dåpsdato inngravert

Til de barna jeg har vært fadder har jeg kjøpt en skål fra Askvoll Brug
Har gravert inn dato og navn

Dette er ting de kan bruke hele livet, og jentene mine på 20 og 18 år synntes dette er flotte gaver som de bruker den dag i dag

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 13:54   #9
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dåpsgave

Jeg pleier å kjøpe en barnestol som jeg "maler" (skriver) ungens navn på. Det har alltid vært populært. Barnetermos har vi og kjøpt og fått gode tilbakemeldinger på. Lillemor fikk et lite gullhjerte med navnet sitt gravert på, det var en personlig og flott gave som vi er veldig glade i. Jeg har også ofte gitt sparebøsse til fadderbarna slik at jeg kan gi dem noen kroner til å putte på sparebøssen av og til. Berganssekk var forresten et ypperlig forslag, Lillemor har den og det er en kjempegod sekk.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 11:48   #10
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dåpsgave

Vi har brukt å gi bøker, men har teknt at Tripptrappstol vil være en fin dåpsgave.

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 16:25   #11
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Dåpsgave

Vi har gitt kniver de to siste gangene. Det har vært kniver til turbruk for barna når de blir litt større. Kostet 350-400 kr.
Det har vært en populær gave, så det kommer vi nok til å fortsette med. Passer like godt til jenter som til gutter.

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 16:31   #12
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dåpsgave

Til guttene har vi gitt bunadskilt (til å sy inni jakka), bunadkniv, sangbøker etc. Eldstemann fikk en stol av broren min. (møbelsnekker), det er en minikopi av Hødnebø i flammebjørk. Den er så fin! Og så har vi fått bankbøker til barna fra Besteforeldre. Da er jo en BSU-konto også en ide. Men da må jo beløpet være litt høyere. Det er jo mulig å gå flere sammen om gave også.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no